PDA

View Full Version : Nieuwe inlay's: Wat zou jouw keuze zijn?



Anders Destium
21 maart 2003, 22:57
Ik speel een beetje met het idee een gitaar op te leuken. De airbrush is laatst al aan bod gekomen, nu de inlays :smile:

Nu zitten er van die standaard-dots op en als ik iets saai en lelijk vind dan zijn het zulke inlays... Ik wilde eerst sharkfins maar daar ben ik van afgestapt.

Ik overweeg of birds (PRS-style) of Tree of Life (JEM-style) of natuurlijk iets anders dat je minder vaak ziet.

Suggesties voor wat anders?

hoofd
21 maart 2003, 23:09
Als je dan toch een custom gitaar aan het maken bent, maak dan een inlay met iets persoonlijks. Ik zou m'n naam dan doen als inlay, of symbolen voor iets dat ik belangrijk vindt. Use your Illusion :smile:.

Soulflyhigh
21 maart 2003, 23:15
Ik vind de Soulfly logo inlay toch wel heel vet. Alleen lijkt het dan of je alleen Soulfly op je gitaar speelt. Bij het optreden in Tilburg had mike doling iluminium soulfly inlays zeer fraai :smile:

Maar ja das mijn mening :smile:

Soulflyhigh

Dannster
21 maart 2003, 23:21
misschien wat kleinere sharkfinns, die net een stukje onder de fret doorloopt. dat het dus om het detail gaat.

misschien een ideetje..

Moonchild
21 maart 2003, 23:23
Ik ben altijd enorme fan geweest van de abalone offset dots, op een donkere ondergrond dan. Te zien op bijv. de RG3120.

Het is gewoon heel classy, en dat vind ik belangrijk.

Wat ik ook mooi vind is bijvoorbeeld, alleen de dubbele offset dots op de 12e fret.
Een leeg fretboard vind ik soms ook wel mooi - bijvoorbeeld een ebony board - maar je moet wel oppassen dat t dan niet te saai/leeg wordt wordt. Een binding rond een leeg board maakt het geheel ook wat interessanter.

Maar waar t dus op neerkomt is dat ik wat van de subtielere classy varianten houd. :smile:

Moonchild
21 maart 2003, 23:23
ik heb het trouwens over kleine dots, ik vind kleine dots mooier, is weer wat subtieler he :smile:

Soulflyhigh
21 maart 2003, 23:30
Wat ook wel vet is, is alleen op de 12e fret een logo van je band of iets anders :smile:

Anders Destium
21 maart 2003, 23:37
> Moonchild: Ik heb al twee gitaren met alleen dots op de 12e fret (lucky me) :smile: De volgende gitaar op mijn lijstje is een RG3120 of RGT3120 tenzij er wat anders voorbij komt...
Geen inlays vind ik meestal het mooist, maar als je al dots hebt moet je van daaruit werken (wegwerken is lastig) Het hoeft ook niet te opzichtig, en dingen met bands ed houd ik niet van. Je moet Max van Soulfly eigenlijk eens naar zijn Sepul-tattoos vragen :wink:

M Kactus
22 maart 2003, 00:00
Ik heb er ook aan zitten denken. Toen kwam ik op jemsite de foto van deze hier tegen:
http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=SZ520QM&z=y
Vind die inlay echt wel leuk, zeker als die er alleen op staat.

M Kactus

Negative K3 fan
22 maart 2003, 00:05
Geen inlay, maar wel binding.

Grandma_Placenta
22 maart 2003, 07:32
Block inlay en binding

Monty
23 maart 2003, 13:39
Wat dacht je van een compleet berglandschap?

Zie http://www.elderly.com/vintage/items/30U-11022.htm

Kost wel wat, maar dan heb je ook wel iets aparts.

Barret Wallace
23 maart 2003, 13:51
Hetzelfde als wat op men andere gitaren heb
Sharkfin inlays :smile:

signsofzodiac
23 maart 2003, 15:09
Tolkien-logo's als inlays op een ebben toets. Mooie Lord of the Rings - airbrush erbij en klaar. Da's al heel lang het plan. Heb echter nu alleen maar gitaren met een pickguard, en om daar nu over heen te brushen... En het geld nog :sad:

Maiden Michiel
23 maart 2003, 15:17
Deze van een Yamaha rgx vind ik ook wel vet:

http://www.anandmahangoe.i12.com/pdf/gp_cover.pdf

Ic3gl0vE
23 maart 2003, 15:39
pentagrammen!

jorrit
23 maart 2003, 17:07
chineese tekens lijken mij erg mooi, of vreemde graan circel achtige figuren zoals op de jackson waar die gozer van orgy op speelt..(k dacht dat t een stealth was...)

Hankey
23 maart 2003, 17:13
Plectrumvormige inlays lijkt me ook wel humor...

Maar persoonlijk vind ik kleine dots, of gewoon geen inlays het mooiste staan...

Dirtypool
23 maart 2003, 19:16
Maiden M, kun jij dat artikel van Kritz ook ff inscannen en naar mij mailen?
r.dirty.pool@planet.nl

Thnx, Richard

kokteejl
23 maart 2003, 19:27
ik heb zo'n stagg kopietje waar geen dots op stonden, maar ik vind men gitaar nu reuzecool omdat ik er zulke kleine kruisjes ingekrast heb (sorry ik schaam mij inderdaad voor deze VERSCHRIKKELIJKE verminking :razz: maar zo heb ik het graag)dusss mijn bescheide mening:

KRUISJES RULEEZZZZ :->

Bassie79
23 maart 2003, 19:34
Hier staat ook een kruisje in de gitaar :smile:

http://www.epiphone.com/electrics/eseries/acf.asp?mod=esgx

kokteejl
23 maart 2003, 19:38
hahaha maar das wel een heeeeel erg groot kruisje joh :wink: is dat niet de gitaar van die pee van sum41? (ohjah ik bedoel kruisjes als dots, alhoewel je dat denk ik wel doorhad)

fred dons
23 maart 2003, 21:13
hier een plaatje van mijn laatste inlay die ik in een van gitaren heb gedaan
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=698745&i_pos=21&page=3&ktw=d049f d2c16608b11bec28e89214558fc

Negative K3 fan
23 maart 2003, 21:44
w0000t, hoelang ben je daar wel neit mee bezig geweest? En hoeveel kost zoiets zonder arbeidskosten?

Ic3gl0vE
23 maart 2003, 21:55
fuck! dat ziet er mooi uit!


trouwens, die ene universe of jem met schroeveninlay is ook wel cool... of nou ja... de inlay dan

Anders Destium
23 maart 2003, 22:09
Die vind ik superlelijk, echt gruwelijk!

Zeker als je hem vergelijkt met de andere inlays: Tree of Life en Disappearing Pyramids...

fred dons
24 maart 2003, 08:35
je bent wel 3 uur kwijt aan het parelmoer
zagen (45 stukjes), het inleggen zelf duurt een minuutje of 20, daarna het vlakschuren
nog een minuut of twintig
aan materiaal zit er zo'n 40 euro in
met name het rode abalone is prijzig (niet
goed te zien op de foto maar het heeft een licht rode gloed)
het bestaat uit groen abalone, rood abalone, wit en geel parelmoer

Anders Destium
24 maart 2003, 09:28
Dat valt op zich nog best mee, maar jij bent een pro :smile:

Dat precies zagen zou bij mij waarschijnlijk al eeuwen duren :wink:

fred dons
24 maart 2003, 11:28
ik ben gelukkig geen pro (als je hier van zou moeten leven moet je stoppen met hobbies
zoals regelmatig eten enzo)
het zagen is niet zo moeilijk mits je een juwelierszaag hebt, je maakt eerst een tekening van het ontwerp, 2 keer groter dan nodig. Die kopieer je weer verkleind net zoveel keer als er stukjes parelmoer in je ontwerp zitten.
daarna plak je de stukjes papier op de bijpassende parelmoer en zaag je op de lijntjes van de tekening.
it's that simple

Maiden Michiel
24 maart 2003, 11:30
En die dan die Adrian Smith in zijn Lado heeft in de Live After Death video?

fred dons
24 maart 2003, 11:37
lado's hadden vroeger vogeltjes, ik weet niet wat Adrian in die van hem had?

Maiden Michiel
24 maart 2003, 16:29
Vogeltjes? Hmmm....
Die Lado van hem is al wel oud dus...

fred dons
24 maart 2003, 16:35
Adrian had hem op de powerslave tour dus
dat is wel een tijdje terug (84 ?)

Shay
25 maart 2003, 16:11
Mooie naakte meid ofzo.. Of iets van mijn naam met een coole lettertype (dus geen arial :smile: )

kokteejl
25 maart 2003, 16:42
Op 2003-03-25 16:11, schreef Shay:
Mooie naakte meid ofzo.. Of iets van mijn naam met een coole lettertype (dus geen arial :smile: )


http://www.bcrichguitars.com/ op de page kijken waar je op uitkomt, ga de gitaren af...hehe

iwan
31 maart 2003, 13:33
Als je nog PRS vogeltjes wil:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2519487307&category=23 84

niet duur, en je hoeft alleen nog maar je toets uit te zagen.....

Ohzoso
31 maart 2003, 14:03
Op 2003-03-21 22:57, schreef Anders Destium:
Ik speel een beetje met het idee een gitaar op te leuken. De airbrush is laatst al aan bod gekomen, nu de inlays :smile:

Nu zitten er van die standaard-dots op en als ik iets saai en lelijk vind dan zijn het zulke inlays... Ik wilde eerst sharkfins maar daar ben ik van afgestapt.

Ik overweeg of birds (PRS-style) of Tree of Life (JEM-style) of natuurlijk iets anders dat je minder vaak ziet.

Suggesties voor wat anders?
Ik persoonlijk hou wel van subtiel, PRS-mooninlays bijvoorbeeld.Uiteindelijk moet het toch uit de vingers komen.

JanPieter
31 maart 2003, 17:28
Wat dacht je van die tegekke nieuwe inlay van de hardtail ( Dean ) Te zien op
http://www.deanguitars.com/hardtail.php

Persoonlijk mijn favo op dit moment, niet teveel en niet te weinig Het is een abalone inlay!

lars
2 april 2003, 12:23
Even een technische vraag, misschien dat iemand er iets van weet hier; Hoe maak je de oude inlay los? ik heb een ouwe pearl plank liggen met daarop een soort zilverkleurige inlay met een dun laagje glas of kunstof oid eroverheen. nu wil ik ipv dat zilverkleruige spul een paar tekeningen/foto's ofzo plakken maar hoe maak je dat glasplaatje los.

en off topic, hoe maak je een binding ( rond de body) los zonder em te slopen en is het dan weer gemakkelijk om em terug te plakken?

het is een niet al te dure hobbyplank maar ik zou et tog wel leuk vinden als ie niet compleet verneukt word.

iemand een link, site, boek oid?

Jay Cal
2 april 2003, 15:03
Mijn droominlay is toch wel een vette tribal of een custom designed dragon (stukkie doorlopend over de body). Of natuurlijk helemaal geen inlay.

Gianno!

Brianmayrulezzz
2 april 2003, 20:34
De inleg van de akoestische Yamaha cpx 15 serie vind ik echt mooooooooiii, vooral die van de cpx-15S, echt prachtig!!!!!!

Moonchild
2 april 2003, 20:46
Op 2003-03-24 08:35, schreef fred dons:
je bent wel 3 uur kwijt aan het parelmoer
zagen (45 stukjes), het inleggen zelf duurt een minuutje of 20, daarna het vlakschuren
nog een minuut of twintig
aan materiaal zit er zo'n 40 euro in
met name het rode abalone is prijzig (niet
goed te zien op de foto maar het heeft een licht rode gloed)
het bestaat uit groen abalone, rood abalone, wit en geel parelmoer


Is dit alleen puur hobby, of zou je ook wel voor mede gitaar-forummers wat kunnen regelen? :grin:

Nesker
2 april 2003, 21:57
wat dacht je van de 'falling leaves' inlay http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=8047



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: nesker op 2003-04-03 11:04 ]</font>

fred dons
3 april 2003, 14:57
als je ziet wat het oplevert dan moet het wel een hobby zijn (o;

ik kan wel wat voor mede forumisten doen tegen kostprijs maar minimum voorwaarde is wel dat ik het een leuke inleg/ontwerp vind
en dat het beperkt blijft tot 2 a 3 inlegsels (ik heb al een 60 urige "normale"
baan)

Maiden Michiel
3 april 2003, 15:21
Die falling leaves ziijn wel cool ja

Anders Destium
5 april 2003, 22:31
Op 2003-04-02 21:57, schreef Nesker:
wat dacht je van de 'falling leaves' inlay http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&amp;md=details&amp;id=8047



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: nesker op 2003-04-03 11:04 ]</font>


THANX!!!

Zal ik anders gewoon voor die gitaar gaan, het is hoe dan ook een bruut ding, en voor een authentieke Eggle is hij goed te doen :smile:
Maar ja, blut zijn heeft ook zijn nadelen :wink:

Die falling leaves zijn inderdaad de moeite waard, in één keer kanshebber!

Nash
6 april 2003, 00:17
Anders Destium, dat apparaat is een ware aanrader, want ik heb zo'n zelfde ding. Het enige dat anders is is dat ik een vast brug heb, een ( vind ik) mooiere rood/oranjeachtige birdseye maple top en gold hardware. Verder dezelfde gitaar met die briljante maple leafs. Owja, en ik heb er Joe Barden twotone elementen in zitten.

Anders Destium
6 april 2003, 00:27
Ik zou bij zo'n gitaar gaan voor een blauwe top en ook een stoptail en liever nog een duidelijke string-thru (als die er is). Ik ben zelf niet zo van de amberkleur, maar ik vind die specifieke alleszins redelijk :smile: