PDA

View Full Version : Twee filmpjes, House of the Rising sun en Extinction (eigen nummer)



Stijn_fi
29 april 2009, 23:36
Hi,

Vandaag weer een keer lekker geoefend met m'n band en omdat afgelopen woensdag de eerste keer na drie weken was dat we weer konden oefenen wilden we een keer wat opnemen.

Het is niet helemaal op en top geworden, de zang is rechtstreeks microfoon<--->monitor, de gitaar is te rommelig qua geluid (phaser) op sommige stukken en de gitarist maak nog wel eens een foutje. Ik wou 't gewoon even aan jullie laten horen:

Vine - Extinction (eigen nummer) (http://www.youtube.com/watch?v=9ODp_xE-V80)

Vine - House of the Rising Sun (http://www.youtube.com/watch?v=8gt5PwRXfZY)

Bij Extinction hoort nog een intro met akkoestische en elektrische gitaar (relaxte solo) maar die is niet in deze video te checken. De orgelsolo in House of the Rising Sun hebben we (eigenlijk ik :sssh: ) vervangen door een gitaarsolo, maar die komt niet goed uit in deze video. Ik ben de bassist/zanger (we zoeken nog een betere zanger). Opgenomen met een 'gewone' Panasonic camcorder.. De gitarist is links buiten beeld (kort te zien in House), de camera kon niet verder naar achter namelijk xD.

Wat vinden jullie ervan? Graag wat commentaar op het eigen nummer (Extinction). De songtext van Extinction staat in de zijkant, klik even op "meer info", en klik op HD voor betere kwaliteit.

Stijn_fi
1 mei 2009, 17:39
Paar comments zou leuk zijn..

toneblo
1 mei 2009, 17:50
je bast best aardig!

pasqual
1 mei 2009, 18:33
ik had eens op HQ geklikt maar jullie gitarist ging er helaas niet beter van spelen. dit klinkt wellicht lullig maar is toch opbouwend bedoeld. als je snaren doet benden, moet je er wel voor zorgen dat je ook op de toon uitkomt die je wilt halen. misschien moet hij zich eerst eens concentreren op de slagpartijen en timing en daarna eens gaan verdiepen in toonladders. maar ik begrijp wel dat men aldoende leert; er is namelijk niets zo stimulerend voor je spel en ontwikkeling als samenspelen in een band.

groeten Pasqual.

Stijn_fi
1 mei 2009, 19:19
Gitarist kan 't zat spelen maar oefent veel te weinig (de dag of middag vantevoren)..

kenx
1 mei 2009, 19:26
Sorry, maar de zang vind ik echt niets... Zoek maar een betere zanger...:makeup:

De intro van house of the rising sun is ook alles behalve...:dontgeti:

Njah, beschouw mijn kritiek als help, niet slecht bedoeld uiteraard. Maar véél meer oefenen jongens, zo kom je 'r niet...

Mvg,

Kenny

Riky
1 mei 2009, 20:04
sorry ik vindt het ook niet zo goed. Bends zijn niet zuiver. zang ook niet.
intro van house of the rising sun is te saai zo en lekker strak is het ook niet.
Eigen nummer kon me ook niet heel erg boeien.

Stijn_fi
2 mei 2009, 11:29
Hartstikke bedankt voor het commentaar, hier kunnen we tenminste wat mee! We zijn momenteel (of al een tijdje) op zoek naar een zanger, maar die zijn moeilijk te vinden... Als iemand nog iemand kent die onder de 20 jaar is, in de buurt van arnhem woont en over enig zangtalent beschikt, zou ik dat graag horen :).

YoJorisss
2 mei 2009, 12:02
Erg handig om je dingetje te plaatsen en dan opbouwende kritiek te vragen. Maar de video is PRIVE en kan niet meer worden bekeken, wtf?

Stijn_fi
2 mei 2009, 12:28
Klopt, omdat ik 'm op privé heb gezet. Wij kunnen als band beter dan dit en het was meer de drang om iets op YouTube te zetten dan om iets goeds op te nemen.. Dat was eigenlijk fout, want we hadden drie weken niet geoefend. Daarbij is de zang rechtstreeks zang-monitor en most ik behoorlijk hard zingen om erbovenuit te komen, stond de monitor richting de camera en kon ik mezelf ook nauwelijks horen. Als we in de toekomst meer geoefend hebben en misschien een nieuwe zanger hebben gaan we wel een keer wat fatsoenlijks opnemen en dat post ik dan wel. Toch bedankt :).

kenx
2 mei 2009, 19:57
Hoy,

Sorry voor de commentaar, die ik typte en misschien een beetje hard aankomt, maar heel fijn dat je de commentaar goed opneemt.
Maar met een beetje meer oefenen kom je er heus wel hoor ;).

En inderdaad een zanger is zeker niet makkelijk te vinden...

Succes!

Mvg,

Kenny