PDA

View Full Version : Kun je een Fender Deluxe 112 laten scheuren?



Diedo
21 maart 2003, 22:28
hee mensen,

ik wil misschien een tweedehands Fender Deluxe 112 aanschaffen, maar ik weet niet echt wat ie nou allemaal in huis heeft...
ik meen van verschillende kanten gehoord te hebben dat het clean kanaal wel aardig is, maar dat het overdrive kanaal zich alleen voor blues leent(is natuurlijk ook wel erg leuk)....

ik zou nu wel wat advies willen hebben over deze versterker: ik speel zelf een beetje blues en metal en oude rock(acdc enz)

ik heb als effectpedaal een Boss ME5 multieffect, met wel een redelijk aardige distortion.

kan je ding ding laten scheuren? en is het de prijs waard?

Diedo

oja; hier is een link:
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/8378.htm?oudei=15

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Diedo op 2003-03-21 22:30 ]</font>

Moonchild
21 maart 2003, 23:42
ik denk echt dat je beter af bent met een jcm 800 combo met 50 watt, beter voor jouw muziek geschikt denk ik, en ik vind m zelf een stuk lekkerder klinken.

Diedo
22 maart 2003, 16:58
euh... ja, maar ik heb een budget dat niet veel hoger kan dan 200,- pleuro, dus ik denk niet dat een JCM 800 voor mij geschikt is...
(die fender is dus ook tweede hands...)

ik kwam gisteren ook nog de Behringer GX210 tegen: is nieuw maar 239,- ballen..
leek mij ook wel een leuk ding eigenlijk.
maoet je wel met een effectpedaal laten scheuren denk ik want ik hoorde dat de overdrive een beetje lullig klinkt..

laat het me weten als je hier hetzelfde of iets anders over denkt...

Diedo

Metoshade
22 maart 2003, 18:54
Met een tubescreamer kom je een heel eind :smile: Dan trap je de overdrive van de versterker zelf op de staart. Of je pakt een Ibanez Tube King distortion, die klinken ook wel goed, maar die kost weer evenveel als die hele versterker. Als je mooie overdrive of distortion zoekt zou ik het niet uit een pedaaltje halen, deed ik ook, was zonde van het geld. Kun je beter een buizen pre-amp kopen of een versterker waar het al inzit. Nadeel is dat buizen pre-ampjes ook al zo prijzig zijn :sad:

Moonchild
22 maart 2003, 19:15
Ehm, hebben we het wel over dezelfde versterker? Ik dacht dat je in je eerste post de Fender Hotrod Deluxe 112 bedoelde

Mitch
23 maart 2003, 12:22
Die Deluxe is een waardeloze transistorversterker. Ik heb er twee avonden op gespeeld in een nieuwe oefenruimte: kwam totaal niet door de mix, hoe ik ook de EQ zette. De scheur was helemaal bedroevend.
Als je zo'n ding nodig hebt om thuis te spelen is 't prima, maar voor in een band slaat het nergens op.

Clean klonk inderdaad wel aardig, tot iemand anders mee gaat spelen :grin:

7th heaven
23 maart 2003, 14:25
proco rat ervoor of boss mt 2

Diedo
23 maart 2003, 19:32
als ik het zo hoor kan ik dus beter niet die fender kopen...

maar die Behringer lijkt me wel aardig, tenminste als ik er een effectpedaal tussen gooi(ik heb een Boss ME5).
Het is inderdaad om thuis te oefenen, want op school heb ik een Marshall Valvestate van 80 watt(kan beter, maar ik heb er geen cent voor betaald...)
Die behringer heeft ook al een ingebouwde effectprocessor, met allerlei grappigge effecten(sommigen erg slecht, sommigen erg goed...)
voor dat geld(239,-) zou het best wel een hele goede kunnen zijn

ervaring mert dit ding?

Diedo