PDA

View Full Version : amp gezocht



Balthazar
29 april 2009, 22:25
hallo,
ik zoek een amp!, schitterend clean, reverb, vibrato, en stil (geen ruis enzo)
voor gebruik in mijn studio (álle stijlen) en icm alle soorten gitaren, dus lieft lekker reagerend op pedaaltjes. liefst een heerlijke vintage sound. budget is max. 1200 euro. liever 800 oder so
misschien een twin reverb?

bagheera
29 april 2009, 23:59
en het moet een vintage zijn ?
Ik heb een jaar geleden op marktplaats wel een vintage twin reverb gezien voor 1200 maar die zal nu wel weg zijn

duw dit is in bij marktplaats ( copy / paste )
Vintage Marshall Artiste top / amp / 1971 customized

ik weet bij god niet hoe hij klinkt maar hij is wel vintage

Chroxy
30 april 2009, 03:10
wat een superloos antwoord? een jaar geleden; natuurlijk is hij weg.. En een vintage Marshall Artist is de eerste transistor Marshall, absoluut niet hét cleane geluid dat de TS zoekt..

Gezien je eisen is een twin reverb de enige echte kanshebber, deze blijft lang clean, slikt pedalen erg goed en werkt met verschillende gitaren meer dan prima; let alleen op dat je een exemplaar koopt dat in orde is en geen afgeragde speakers/buizen/e.d. heeft.. Daarnaast klinken exemplaren zonder een pull op de mastervolume beter in mijn oren! Uit mijn hoofd de exemplaren voor 1976?1974?..

Mocht je iets minder clean, en ietsje meer randje/crunch zoeken;
een Vox AC-30.. hoewel deze minder clean is en meer een randje heeft, kan je er alle kanten mee op! Pakt pedaaltjes iets minder goed dan een Marshall/Fender, maar nog steeds meer dan prima; daarnaast hebben ze een geweldige reverb en vibrato aan boord..

Een Marshall Plexi is anders ook een relatief cleane amp, die goed pedaaltjse pakt.. alleen geen reverb en vibrato

Agent_Smith
30 april 2009, 08:28
wat een superloos antwoord? een jaar geleden; natuurlijk is hij weg.. En een vintage Marshall Artist is de eerste transistor Marshall, absoluut niet hét cleane geluid dat de TS zoekt..




Hij/zij bedoelt waarschijnlijk de Artiste. Is heel wat anders dan de Artist. De Artist is super, maar niet voor clean. De Artiste heb ik nooit gebruikt.

Chris Winsemius
30 april 2009, 09:45
TwinReverb, misschien 'n SuperReverb.

"Topjaren": tot '68 ;) , meeste mensen vinden de pre '74 tof en tot '77 zijn ze ook niet verkeerd, daarna wordt het veel "klinischer".

Ruis: afhankelijk v/d staat v/d (anode)weerstanden, koppelcondensatoren en buizen.

bagheera
30 april 2009, 10:03
dit is een winkel waar je misschien wel aan je trekken komt maar ja , je wil iets specifieks en daarvoor moet je misschien wel eens
1.) in de buidel tasten
2.) een paar kilometers afleggen

maar hier heb je dus een nuttige link
http://www.vintageandrareguitars.com/web/Our-Catalogue/Amplifiers/Vintage

the sure thing
30 april 2009, 20:36
+1 voor de Fender superreverb!!

heavy-metal-thunder
30 april 2009, 22:10
wat een superloos antwoord? een jaar geleden; natuurlijk is hij weg.. En een vintage Marshall Artist is de eerste transistor Marshall, absoluut niet hét cleane geluid dat de TS zoekt..

Gezien je eisen is een twin reverb de enige echte kanshebber, deze blijft lang clean, slikt pedalen erg goed en werkt met verschillende gitaren meer dan prima; let alleen op dat je een exemplaar koopt dat in orde is en geen afgeragde speakers/buizen/e.d. heeft.. Daarnaast klinken exemplaren zonder een pull op de mastervolume beter in mijn oren! Uit mijn hoofd de exemplaren voor 1976?1974?..

Mocht je iets minder clean, en ietsje meer randje/crunch zoeken;
een Vox AC-30.. hoewel deze minder clean is en meer een randje heeft, kan je er alle kanten mee op! Pakt pedaaltjes iets minder goed dan een Marshall/Fender, maar nog steeds meer dan prima; daarnaast hebben ze een geweldige reverb en vibrato aan boord..

Een Marshall Plexi is anders ook een relatief cleane amp, die goed pedaaltjse pakt.. alleen geen reverb en vibrato


Ben het totaal niet eens dat een Vox minder pedalen slikt dan een Fender!! Integendeel, ik speel met Vox'en, juist omdat ik er alle stijlen mee kan. Met mijn TRex Room mate reverb en strat heb ik mooi clean (geen twin), en met een Les Paul en scheurpedaal kan ik alles (behalve metal). Zijn heel wat Fenders die niet zo graag disto/od pedalen slikken. Ik heb het wel over een oude Vox (JMI), die nieuwe klinken in mijn oren gans anders.

Een goede optie voor TS vind ik wel een Vibrolux.

Ash ketchum
30 april 2009, 22:48
Probeer ook Princeton Reverb, die voldoet wel aan je criteria en heeft volgens mij zijn sporen wel verdient in de muziekindustrie naast de Twin en de Deluxe Reverb.

ijzerbroot1
1 mei 2009, 01:01
Ahum, *kuch* zie mijn sig, maar misschien te rauw......

Chroxy
1 mei 2009, 03:13
Ben het totaal niet eens dat een Vox minder pedalen slikt dan een Fender!! Integendeel, ik speel met Vox'en, juist omdat ik er alle stijlen mee kan. Met mijn TRex Room mate reverb en strat heb ik mooi clean (geen twin), en met een Les Paul en scheurpedaal kan ik alles (behalve metal). Zijn heel wat Fenders die niet zo graag disto/od pedalen slikken. Ik heb het wel over een oude Vox (JMI), die nieuwe klinken in mijn oren gans anders.


Ieder zijn mening natuurlijk :), ik baseer mijjn mening vooral op mijn eigen Vox AC-15 CC1 en de Fender Twin Reverb (ergens jaren 70) van een bandmaat.. Qua modulatie/etc klinkt de vox lekker, maar vooral met drive pedalen heeft hij het bij mij moeilijk.

frander
1 mei 2009, 09:38
Ik zou zeggen, Twin Reverb of Super Reverb van Fender...de goeie wel iets duurder dan 1200,-....

Chris Winsemius
1 mei 2009, 14:50
Even omtrent pedalen icm. bepaalde (stock) amps en natuurlijk behoorlijk subjectief;

- Marshalls gaan meestal zeer makkelijk met pedalen, Hiwatts en SoundCities ook
- bij Fenders: blackfaces makkelijker dan silverfaces met pedalen
- VOX: lastig door de "eigenwijze voicing" van die amps

OT: als je in je studio echt kunt "blazen" zijn de SR of TR de opties; als je ook nog wat meer "randje"/scheur wilt hebben (of die mogelijkheid) op wat lager volume dan zijn (van zacht naar harder) bijvoorbeeld ook Fender PrincetonReverbs, DeluxeReverbs of VibroluxReverbs echt gaaf.

1 Probleem: die laag vermogen Fenders zijn behoorlijk gewild dus vaak net zo duur (of zelfs duurder) dan hun grotere broers...

Bolder
2 mei 2009, 17:43
wat een superloos antwoord? een jaar geleden; natuurlijk is hij weg.. En een vintage Marshall Artist is de eerste transistor Marshall, absoluut niet hét cleane geluid dat de TS zoekt..


Huh? Ik zie toch écht buizen in die Marshall zitten... 2de of 3de fototje

edit:
http://i207.photobucket.com/albums/bb205/vanbasties/martiste.jpg

Balthazar
12 mei 2009, 19:45
Vandaag een voxac30cc2x ofzo getest, echt een vette amp is dat ook!
misschien in de studio beter bruikbaar ook dan twin reverb, die 30 watts bliezen al enorm! laat staan de 100 van de twin..
ben er nog niet zeker van wat ik wil, maar de vox kleuring heeft wel wat bij me losgemaakt.
stond ook een oude ac30 maar die was minder divers en bruikbaar voor mij, wel veel tone!