PDA

View Full Version : Apart Single Rectifier probleem



michielq
29 april 2009, 16:10
Een tijd geleden heb ik een Mesa Boogie Single Rectifier aangeschaft, perfect voor mijn stijl:rockon:. Alleen kampt deze de laatste tijd met een apart 'mankement'.

Al zet ik de pre en eindversterker beide op kwart voor 9 of een andere niveau dan fluctueerd mijn volume, automatisch! Soms hoor ik het geluid op een gelijk volume, dan, zonder ook maar een knop aan te raken, vermindert mijn volume. Dit is zeer irritant, daarna weer naar mijn ' instelde' volume en plots weer lager. Dit is willekeurig, soms gebeurt het niet.

Het is een tweedehands, kan het te maken hebben met stof achter de knoppen of evt met het kanaal of oude buizen?

Anders wil ik hem graag laten repareren, dus als iemand de reden, of een adresje weet richting Amsterdam! Graag!

Herman
29 april 2009, 16:21
Klinkt haast als een verrote kabel.. heb je dat al uitgesloten?

Johannes
29 april 2009, 16:29
Volume fluctuaties waren bij mijn amp (powerball) hebt gevolg van gare eindbuizen. "Klinkt" de amp wel zoals het hoort?

JeanPaul du Vinnie
29 april 2009, 16:49
Ik had een soortgelijk probleem met mijn Tremoverb. Alleen was dat bij mij een fase, waarna ik na een paar weken in een volgende fase zo goed als geen volume meer had. Bleek uiteindelijk (na onder andere een retube een half jaar van hot naar her rijden) om een samenspel van doorgebrande en overbelaste componenten te gaan (vraag mij niet de welke).

Het veiligste lijkt me je versterker eens binnen te steken bij een ampdokter, dan weet je meteen waar je aan toe bent. Zelfs al zijn het maar de buizen.

michielq
29 april 2009, 18:59
Allereerst, bedankt voor jullie reacties.

Mijn kabel is in orde, heb namelijk nog een 2e amp (een Randall Rh150 G3) en dat werkt flekkeloos in combinatie met gitaar/kabel, dus is dat het jammer genoeg niet.

In de oefenruimte klinkt de amp normaal, al moet ik er wel bij zeggen dat mijn Randall meer sustain geeft. Het lijkt wel of de Mesa een stuk van mijn input signaal 'jat'. Geeft een gevoel alsof je je volumeknop op je gitaar niet helemaal open hebt. (gain's van beide amps op 12 uur).

Buizen zijn echt vrij oud, ik denk 1,5 tot 2,5 jaar oud. (2e hands, moeilijk in te schatten).

Verder geen krakjes, kraakjes of rariteiten, weet er iemand een leuk adresje om hem na te laten kijken? Breng hem liever niet naar een zaak zoals 'feedback' namelijk hehe.

nico verduin
29 april 2009, 19:07
Begin eens met aangeven waar je woont ;) Dan vinden we gauw genoeg iemand die in de buurt woont.

michielq
29 april 2009, 19:49
Hoi!

Ja, ben ff ' nieuw' enzo haha, woonachtend in Nieuw-Vennep. Da's zo'n beetje tussen Schiphol en Leiden in.

ieme
30 april 2009, 11:39
ik zeg ernst fliek, zeer betrouwbare en vakkundige gast! breng al jaren al mijn versterkers (dat zijn er veel) naar hem toe voor reparaties en onderhoud

michielq
1 mei 2009, 17:07
Tof, aan deze informatie heb ik zeker wel wat.

Allereerst ga ik mijn 2 6l6 buizen vervangen. Mocht het probleem aanhouden dan gaat 'ie even naar de dokter hehe,

Alvast bedankt, ik laat zeker nog even horen wat het uiteindelijk was.