PDA

View Full Version : Bridge staat omhoog



tommeke19
29 april 2009, 14:33
Beste,

EDIT: sorry als dit bericht fout staat

Is het normaal dat mijn bridge (als het zo heet) zo omhoog staat. Hier onder vind je een foto.
Ik weet niet of het belangrijk is maar het gaat hier om een floyd rose bridge.
Als ik mijn bridge naar onder wil krijgen dan ontstemt mijn gitaar en zodra ik hem weer heb gestemd staat hij weer omhoog..

http://i120.photobucket.com/albums/o161/tommeke19/Bridge.jpg

Grtz Tom

Mr.Fingers
29 april 2009, 14:38
gitaar omdraaien, afdekplaat op de achterzijde losschroeven. als het goed is zie je dan tussen de 3 & 5 veren zitten, die aan de ene kant vasthangen aan het tremoloblok, en aan de andere kant via een haak aan het hout hangen. Neem een schroevendraaier en draai de schroeven waarmee de haak in het hout zit wat vaster, blijf dit doen tot je tremolo terug horizontaal staat op de juiste stemming.

bloeddrinker
29 april 2009, 14:43
vergeet dan niet de gitaar eerst even te ontstemmen, want al is je gitaar al in E gestemd en je schroeft dan die haken aan, dan loop je kans dat je snaren breken

Maroon
29 april 2009, 14:50
Inderdaad. Snaren ontspannen, en tremolo veren aandraaien. Dan weer snaren spannen. Herhalen tot de brug vrijwel horizontaal staat.

Succes.

tommeke19
29 april 2009, 15:15
iedereen hartelijk bedankt!! ik ga er gelijk werk van maken!

Gothra
29 april 2009, 16:03
iedereen hartelijk bedankt!! ik ga er gelijk werk van maken!

en als de schroeven niet verder kunnen, en de brug nog steeds omhoog staat: stuggere veren kopen!

(mag ik vragen wat voor gitaar t is?^^)

Aca Ilic
29 april 2009, 16:47
en als de schroeven niet verder kunnen, en de brug nog steeds omhoog staat: stuggere veren kopen!

(mag ik vragen wat voor gitaar t is?^^)

of bestaande veren inkorten....

tommeke19
29 april 2009, 16:47
en als de schroeven niet verder kunnen, en de brug nog steeds omhoog staat: stuggere veren kopen!

(mag ik vragen wat voor gitaar t is?^^)

het is nu inorde :-) en het is een ESP LTD MH-50

speelt wel lekker vind ik persoonlijk :-)