PDA

View Full Version : 2e hands Gibson



den titten
29 april 2009, 12:48
Hey allemaal,

Even een 'snelle' vraag: Is een tweedehands Gibson LesPaul Special Faded (wordt niet meer gemaakt) die in goede staat is 550 € waard ? De nieuwprijs is niet zo eenvoudig te googelen... Ik heb hier geen flauw idee van, maar als ik vergelijk met een nieuwe Epiphone Standard die snel 400€ kost denk ik dat die 150€ extra geen verloren geld is.

Klopt deze redenering een beetje ? Enige opmerkingen/suggesties/...

Met vriendelijke groeten,

Tom

geert1976
29 april 2009, 12:52
nee prijs is heel ok en waardevaster als een nieuwe Epi, ik zou voor de Gibson gaan, als je gaat kijken/spelen effe goed checken of de gibby geen neckcrack heeft gehad.
effe kijken of je geen oude breuklijnen ziet of de hals opnieuw is gespoten

zoniet leuke gitaar die nagenoeg zijn waarde behoudt.

LP_CL
29 april 2009, 12:57
Ja 550 is betrekkelijk laag als hij in goede staat is.

den titten
29 april 2009, 13:00
Ole, en alvast bedankt voor de reacties. Het klonk mij ook leuk maar ik ben een gitaar-leek, dus danku voor de 2e opinie(s)

Mvg,

Tom

Les Paul R8
29 april 2009, 14:25
Ik weet wel dat die van mij voor 550 niet weg gaat. De nieuwprijs was indertijd rond de 800 euro. En dat was deze gitaar al ruimschoots waard. Het zijn heerlijke blues beestjes :) Overigens dat faded gaat vanzelf glimmen door het vele spelen. Als je de hals van de mijne bekijkt, dan glimt dat inmiddels behoorlijk.

Succes en alvast veel plezier ermee!

den titten
29 april 2009, 15:21
Klinkt allemaal goed :)

Als ik ze heb, ben ik van plan mij een Vox VT15 aan te schaffen. En dan moet ik nog leren gitaar spelen... Op mijn materiaal zal ik het dan alvast niet kunnen steken. Ik vind wel een ander excuus ;)

Gothra
29 april 2009, 16:06
Klinkt allemaal goed :)

Als ik ze heb, ben ik van plan mij een Vox VT15 aan te schaffen. En dan moet ik nog leren gitaar spelen... Op mijn materiaal zal ik het dan alvast niet kunnen steken. Ik vind wel een ander excuus ;)

Is het dan niet beter om op een goedkopere gitaar te beginnen? Niet dat ik t je niet gun ofzo hoor! Maar dalijk vind je het niks en zit je met een gitaar van 550 euro

Kakihara
29 april 2009, 16:10
Is het dan niet beter om op een goedkopere gitaar te beginnen? Niet dat ik t je niet gun ofzo hoor! Maar dalijk vind je het niks en zit je met een gitaar van 550 euro

En dan verkoopt hij hem weer voor dezelfde prijs ...

Mr_Moustache
29 april 2009, 17:09
Het voordeel van 2dehands kopen!

ps, Is de vx15 niet zo'n pathfinder? Ik denk dat je je gibson meer plezier doet met een kleine buizenbak...

vuur
29 april 2009, 17:39
in de papieren musicstore cataloog staat die geprijsd aan 569 euro nieuw geloof ik. ik moet het straks thuis eens nakijken.

Mr_Moustache
29 april 2009, 17:49
Bij thomann waren ze ook rond die prijs, een tijdje geleden..

vuur
29 april 2009, 22:51
nagecheckt:

musicstore catalog 2009/1

p. 34, rechts onderaan: gibson les paul special faded met worn yellow finish: 569 euro.

Nu, los daarvan denk ik wel dat gibson beter zijn waarde houdt tweedehands dan epiphone. En lijken ze nu nog moeilijk te krijgen.

den titten
30 april 2009, 08:23
En als je ze vergelijkt met een Fender? Die je voor ongeveer 500€ nieuw kan kopen. Is ze het dan nog waard? ( http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/en_EN/-/EUR/ViewProductDetail-Start?SKU=GIT0000019-001&ProductUUID=0&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList&NewCountry=GB&toCat=27 )

macwilliams
30 april 2009, 08:31
vergelijk je de gibson nu met een fender?
Je vergelijkt een contrabas toch ook niet met een triangel?

Welke vind je zelf het mooiste? Welke speelt het fijnst?
Die is dan voor jou het geld waard.

den titten
30 april 2009, 08:47
hehe, ik vergelijk de gitaren zelf niet. Het idee was om prijs/kwaliteit te vergelijken. Sorry, maar ik kan niet genoeg informatie krijgen :)

Mijn favoriet is de LesPaul :) Al van in het begin toen ik naar een gitaar op zoek was. Ik zal wel meer leren als ik eenmaal gewoon zwijg en ze koop :p Dan kan ik met mijn ervaring later misschien een andere koop doen.

Toch bedankt :) groetjes,

Tom

macwilliams
30 april 2009, 09:04
Je vraag is niet dom, de vergelijking was mij niet duidelijk.
Ik geloof stellig dat wanneer je je zinnen op een lp hebt gezet je uiteindelijk spijt gaat krijgen van de strat.
Het beste is van alle modellen minstens een te hebben.

Dus:
1, lp studio
2, lp std
3, lp custom
4, lp deluxe
5, lp custom shop
6, een strat
7, een tele
8, een sg

En dan nog wat van die ibanez/ jackson/ esp tandestokers :D


Dit voegt ook niks toe hè....:makeup:

den titten
30 april 2009, 09:09
hehe, jawel jawel danku voor je antwoord. Je maakt duidelijk dat ook al wil je die ene, je toch in het geniep gluurt naar andere modellen. Dat is zoals wanneer je een lief hebt ;) Alleen moet je dat wat voorzichtiger doen :p

macwilliams
30 april 2009, 09:14
Ghehehe, zeker zeker.
Maar voor hout kun je sparen, je liefjes kleden je naderhand wel uit.

guitarkid
30 april 2009, 09:35
Ghehehe, zeker zeker.
Maar voor hout kun je sparen, je liefjes kleden je naderhand wel uit.

Macwilliams, wat ben je toch een filosoof.....!!! :)

Gr. C.

macwilliams
30 april 2009, 09:57
Dan zou je me eens nuchter moeten meemaken :D

den titten
30 april 2009, 10:33
het is wel vrij vroeg om al nuchter te zijn e :)

macwilliams
30 april 2009, 14:05
Als dat nieuw te bestellen is voor bijna dezelfde prijs dan stuur je de verkoper de thoman link. Vervolgens bied je €450,- zo niet. Koop je die std uit het tweedehands topic. Is een koreaanse epi=goed.

den titten
30 april 2009, 14:47
klinkt zinnig, maar de gibson special faded wordt niet meer gemaakt... Geen enkele winkel verkoopt ze dan ook nog (voor zover ik weet)

macwilliams
30 april 2009, 15:55
Dat hoeft de verkoper toch niet te weten, als de link het maar doet

den titten
30 april 2009, 18:08
:p hihi, half correct, maar
1) hij weet het
2) het lijkt een sympathieke kerel :)

macwilliams
30 april 2009, 18:38
Als hij naast simpatico ook nog eens voor rede vatbaar is dan krijg je hem voor een honderdje of vijf??

Succes en je volgende post is er een met foto's? :)

den titten
30 april 2009, 20:16
Hier zijn ze, dit is de gitaar in kwestie

http://www.arten.be/guitar/gibson5.jpg

http://www.arten.be/guitar/gibson6.jpg

macwilliams
30 april 2009, 20:30
Eentje met platte top en schitterend kleurtje, als dit het voor jou doet ga er dan voor!!

pueblo
30 april 2009, 21:15
bass blom had er toch ook ongeveer zo eentje, niet?

macwilliams
30 april 2009, 21:38
Met P-90's erin ja een tv yellow.

den titten
5 mei 2009, 08:44
Ze ligt op mijn kamer :) maar moet nog een versterker gaan halen :) Ik vorder :)

Ferraririk
5 mei 2009, 08:55
voor welke prijs?

macwilliams
5 mei 2009, 09:07
Eind goed al goed. :cheerup::ok:

den titten
5 mei 2009, 09:24
Goh voor welke prijs, ik zou mss beter aan jullie vragen wat zo een gitaar waard kan/mag zijn.
Daarna geef ik de oplossing :)

Ferraririk
5 mei 2009, 09:28
500 - 520 :p

JeroenSchaaf
5 mei 2009, 09:42
450 euro. denk ik! Nou hup hup hup de oplossing! :D

Bolder
5 mei 2009, 10:25
Je vraag is niet dom, de vergelijking was mij niet duidelijk.
Ik geloof stellig dat wanneer je je zinnen op een lp hebt gezet je uiteindelijk spijt gaat krijgen van de strat.
Het beste is van alle modellen minstens een te hebben.

Dus:
1, lp studio
2, lp std
3, lp custom
4, lp deluxe
5, lp custom shop
6, een strat
7, een tele
8, een sg

En dan nog wat van die ibanez/ jackson/ esp tandestokers :D


Dit voegt ook niks toe hè....:makeup:

Doe mij maar 5 SG's, 3 LP's en wat Fendertjes en geen tandenstokers.

den titten
5 mei 2009, 11:19
heb er 550 aan gegeven, ze lijkt in perfecte staat en ik hoop ook dat dat zo blijft :) Nu nog de roland cube20x, de vox vt15 of zo een Line POD. Dat zou ik graag in de winkel is naast elkaar horen...

The Mess
5 mei 2009, 11:58
Dat wordt een superbeginnersset!
Veel succes met leren, wat voor muziek ga je spelen?

Ik ben geen beginner meer en ik heb bij lange na niet zulke gitaren, tijd om m'n spaarvarken leeg te halen :P

den titten
5 mei 2009, 12:14
Goh, ik vraag me af hoelang het gaat duren vooraleer ik het echt muziek kan noemen. Maar anders ben ik een fan van muziek uit de jaren 60-70. Maar ik sta open voor vanalles.
Door op internet allerlei dingen op te zoeken over gitaren ben ik meer en meer bij blues gekomen, dat spreekt me echt aan. Maar in het algemeen zou ik zeggen: classic rock :)

Jan Buurman
5 mei 2009, 12:26
Je vraag is niet dom, de vergelijking was mij niet duidelijk.
Ik geloof stellig dat wanneer je je zinnen op een lp hebt gezet je uiteindelijk spijt gaat krijgen van de strat.
Het beste is van alle modellen minstens een te hebben.

Dus:
1, lp studio
2, lp std
3, lp custom
4, lp deluxe
5, lp custom shop
6, een strat
7, een tele
8, een sg

En dan nog wat van die ibanez/ jackson/ esp tandestokers :D


Dit voegt ook niks toe hè....:makeup:

Dan moet je ook minstens een Gibson Explorer hebben ....."Kuch"SPAM"Kuch"... Prima blues/rock gitaar!!!

Bolder
5 mei 2009, 14:23
Dan moet je ook minstens een Gibson Explorer hebben ....."Kuch"SPAM"Kuch"... Prima blues/rock gitaar!!!

ja zoiets..

het rijtje is volgens mij:
1. Strat
2. LP
3. Tele
4. SG

5. ???? Explorer? Superstrat? FLying V?

Braindead
5 mei 2009, 15:22
En volgens mij:
1. Strat
2. LP
3. Tele
4. SG
5. Axis
6. Superstrat

Joost_79
5 mei 2009, 15:27
Dan moet je ook minstens een Gibson Explorer hebben ....."Kuch"SPAM"Kuch"... Prima blues/rock gitaar!!!

Ach een epiphone explorer is ook prima gitaar en hou je nog geld over...:makeup:

Ehh...zei iemand SPAM???

:soinnocent:

macwilliams
5 mei 2009, 16:30
Stelletje spammers jullie, ik ging voor het gemak uit van mooie gitaren.


:D
"boekt rap een ticket naar verweggistan"