PDA

View Full Version : Nieuw oefennummer gezocht



Raguil
28 april 2009, 18:43
Ik speel nu een tijdje gitaar maar blijf eigelijk een beetje hangen. Ik blijf liedjes als boulevard of the broken dreams en smells like teen spirit nu een beetje spelen maar die ken ik ondertussen van voor naar achter en andersom uit bij hoofd. Ik zoek dus eigelijk wat nieuw oefenmateriaal. Ik luister van alles. Van Green Day tot Metallica. Vooral de over het algemeen bekenedere bands. Maar als iemand wat anders voor stelt ook goed. Hoor het graag.

Reel Big Fish
28 april 2009, 21:04
Verplaatst naar Speeltechnieken en Theorie

Christopha
28 april 2009, 22:55
Hoi Raguil,

Ik probeer ook altijd wat nieuws te vinden. Wat suggesties, relatief simpel:

Marilyn Manson - sweet dreams
Sepultura - Orgasmatron
Metallica - Seek & Destroy
Therion - Wand of Abaris
Nirvana - Come as you are
My dying bride - For you

Maar probeer je ook te focussen op de diverse technieken (guitar principles van Jamie Andreas gebruik zelf).

Greetz Christopher

bastiaanvanbeek
29 april 2009, 08:01
hier zijn een paar die vrij simpel zijn:

The White Stripes - I Just Don't Know What to Do with Myself
Eagles Of Death Metal - Cherry Cola (dit is geen death metal :P)
Tool - Stinkfist

dat nummer van Tool is een heel goed nummer om te oefenen voor je timing. over het algemeen vrij makkelijk nummer, alleen het reffrein en de bridge zijn qua timing ietsje lastiger.

-=JEROEN=-
29 april 2009, 09:53
Ga eens liedjes op gehoor na of mee spelen. Begin met Greenday, die spelen bijna alles barree, dus dat is lekker makkelijk. Daarna alles van Nirvana en zo verder. Dus geen tabs erbij zoeken, maar je oren gebruiken. Lijkt lastig in het begin, maar geloof me, je bent je zelf erg dankbaar als je doorzet.

RiffMeister
29 april 2009, 10:40
Ga eens liedjes op gehoor na of mee spelen. Begin met Greenday, die spelen bijna alles barree, dus dat is lekker makkelijk. Daarna alles van Nirvana en zo verder. Dus geen tabs erbij zoeken, maar je oren gebruiken. Lijkt lastig in het begin, maar geloof me, je bent je zelf erg dankbaar als je doorzet.

Zeker waar wat Jeroen hier zegt...

Raguil
30 april 2009, 19:31
Ok dank ga ik eens mee aan de slag.

Muzieknono
1 mei 2009, 08:04
Ik probeer dat op gehoor spelen ook wel eens en dat gaat als het om losse noten gaat best aardig maar akkoorden herken ik gewoon niet, is dat een kwestie van veel doen of zijn daar tips voor.
Mvgr. Dirk Jan :noob:

-=JEROEN=-
1 mei 2009, 23:38
Je kan dat oefenen met de zogenaamde eartrainers. Check de Handige Links post of google effe.

Een andere manier is om bijv eerst naar de grondtoon te gaan luisteren. Dat is ook maar 1 toon. Komt wel vaak voor dat juist die toon niet gespeeld wordt (bij een akkoorden met een andere toon dan de grondtoon in de bas, zoals C/B of D/F#, enz). Je moet dan als het ware die grondtoon denken; lastig uit te leggen, kwestie van veel doen en een beetje geholpen worden door anderen die het wel al horen.

Ik wil hier wel een apart topic aan wijden. Ik heb hier al een soort basis staan: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=116158 Kijk daar eerst eens naar. En vraag me er dan volgende week nog eens naar. Dan kunnen we aan de hand van een paar voorbeelden gezamelijk wel wat uitwerken.

Weet je wat, ik begin er gewoon alvast aan:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=122469

Henri H
2 mei 2009, 01:00
Zat van die ouwe meuk op te noemen:

Deep Purple - Smoke On The Water :D
Black Sabbath - Paranoid
Led Zeppelin - Communication Breakdown

Ken je klassiekers ;)