PDA

View Full Version : Pedal upgrade/modificeren



tom123
28 april 2009, 17:23
Ik wil wat pedal laten modificeren maar ik ken alleen maar shiny guitar gear.
Kent iemand nog wat modificeerder's in nederland?

En zou het bv duur zijn om iets simpels te laten doen, om een led in een wah te laten bouwen ofzo.

En heeft nog iemand gaven ideeén voor modulatie's?
Ik zag laatst een mxr comp met bleu led en een extra attaxk knop aan de zijkant, zag er wel gaaf uit.

Laat het maar horen ;)

Fuhgawz
28 april 2009, 17:33
Wat heb je nu en wat wil je eraan gemodificeerd hebben? Modificeren puur om het modificeren is een beetje zinloos. Als het pedaal je gewoon bevalt zou ik het laten zoals het is.
Iets simpels als een LED vervangen of plaatsen kunnen waarschijnlijk wel meer mensen hier doen. Ook kun je in het subforum voor zelfbouw instructies vinden over hoe je het zelf kunt. Ingewikkeldere dingen kun je bij Dirk_Hendrik hier op het forum laten doen. Maar zoals gezegd, moet je wel precies weten wat je wilt, anders kan zo'n modificeerder er ook niets mee.

tom123
28 april 2009, 17:43
Ik dacht 'k laat wat modificeren dan heb ik wat speciaal's wat niet iedereen heeft.
Leek me wel leuk.
Maar zelf doen die ik denk ik niet, ik heb daar niet zo een verstand van.

Fuhgawz
28 april 2009, 17:51
Oké, het is inderdaad leuk om dingen te hebben die anderen niet hebben, maar nogmaals: wat heb je precies voor pedalen en wat wil je ermee!?

tom123
28 april 2009, 18:47
Ik heb alleen pedalen die ik niet wil laten modificeren,
zodra ik iets gaafs bedenk haal ik me dat wel :P

sjaak1990
28 april 2009, 19:00
Wat is het nut van dit topic dan?

Mitch
28 april 2009, 19:17
En heeft nog iemand gaven ideeén voor modulatie's?


Ja, een halve of een hele toon omhoog bij het laatste refrein is een veelgebruikte methode en hoewel afgezaagd klinkt het prima!

Valoosj
28 april 2009, 19:36
Ik dacht 'k laat wat modificeren dan heb ik wat speciaal's wat niet iedereen heeft.
Leek me wel leuk.
Maar zelf doen die ik denk ik niet, ik heb daar niet zo een verstand van.

Koop een kameel? Dat heeft ook niet iedereen.

Om on-topic te blijven: als je enkel iets wil laten wijzigen om iets te hebben dat niet iedereen heeft, laat dan meteen iets custom bouwen. D_H helpt je graag op weg.

Nitefly7
29 april 2009, 00:15
Ik wil wat pedal laten modificeren maar ik ken alleen maar shiny guitar gear.
Kent iemand nog wat modificeerder's in nederland?

En zou het bv duur zijn om iets simpels te laten doen, om een led in een wah te laten bouwen ofzo.

En heeft nog iemand gaven ideeén voor modulatie's?
Ik zag laatst een mxr comp met bleu led en een extra attaxk knop aan de zijkant, zag er wel gaaf uit.

Laat het maar horen ;)

wat zoek je precies? topic komt beetje erg 'nooby' over..
modificatie is iets heel anders dan modulatie
je kan je modulaties laten modificeren, en eventueel je modificaties laten moduleren; het 'doet' allebei net even wat anders...

een led in een wah bouwen valt in principe onder de noemer 'modificatie', maar is iets heel anders dan een extra attack knop aan de zijkant laten inbouwen.
een led laten inbouwen klinkt natuurlijk wel veeel beter dan geen led laten inbouwen..

dan weer de vraag; waarom start je dit topic, als je alleen pedalen hebt die je niet wilt laten modificeren?

wiegersma
29 april 2009, 10:11
beschilder je pedaal, dan ziet ie er ook anders uit.

The Lo Lands
29 april 2009, 14:31
Voor wat profi modifications van o.a. diverse Boss pedalen check out deze website (USA). Ik heb mijn Boss GE-7 met succes gemodificeerd, het ledje is nu wit als het om het visuele aspect gaat :supercool: Daarbij goede service en uitleg!

http://www.monteallums.com/

the sure thing
29 april 2009, 14:57
Ik heb mijn VOX wah destijds gemod met een 9V aansluiting, LED en true bypass switch.

Topicstarter: het loont je er in te verdiepen. Ik had er ook geen verstand van, maar je kan het echt zelf leren!

tom123
29 april 2009, 19:49
Oke ik ga het zelf proberen.

Ik ga voor de Boss ds-1 Rectifier Tri-Gain Plus Mod.
Is dat niet helzelfde als het keeley mod?

Is er ook een werkschema van te vinden?
De onderdelen staan er namelijk bij maar de volgorde of werkwijzen niet.
(voor mij wel handen, zoals ik al zij. Hier heb ik geen ervaring mee)

tom123
29 april 2009, 19:51
Ohw,, ik zie nu dat je er 9,99,- voor de handleiding moet betalen, das minder.

Dirk_Hendrik
29 april 2009, 20:00
9,99
2,50 voor onderdelen.

Koopje!! Of ging je er vanuit dat dat gratis was. Dat kan ook. Dan moet je even verder browsen ;)

tom123
29 april 2009, 20:25
Eigenlijk staat er bij de onder delen 28,99 dollar :P

Mja misschien zie ik het verkeerdt,want dat lijkt me erg veel.

dit is de link http://www.monteallums.com/pedal_mods.html#bossds1

Weet jij misschien nog wat site's waar ik zulke doe het zelf dingen op kan vinden?

tom123
30 april 2009, 11:27
Voor wat profi modifications van o.a. diverse Boss pedalen check out deze website (USA). Ik heb mijn Boss GE-7 met succes gemodificeerd, het ledje is nu wit als het om het visuele aspect gaat :supercool: Daarbij goede service en uitleg!

http://www.monteallums.com/


Heb je daar ook de onderdelen besteldt dan?
Want ik neem aan dat ze die hier in NL ook gewoon hebben.
Alleen het werkschema is dan belangrijk, had jij die gekocht van 9,99?