PDA

View Full Version : Nieuwe marshall, of toch maar... help!



Steeff
28 april 2009, 16:02
Een klein jaartje geleden alweer (tijd gaat snel) heb ik een Gibson Les Paul studio gekocht, een prachtige gitaar waarvoor mijn Roland Cube 30'je eigenlijk veel te soft is. Ik wil dus wat nieuws...

En ('uiteraard') heb ik gekeken naar Marshalls. De Marshall JVM215C bevalt me echt heel erg, heb m vandaag nog eens goed bespeeld in de Feedback met een gibson les paul studio (die overigens oude, doffe snaren had en niet geweldig was afgesteld), en het geluid vond ik geweldig. Prima clean, heerlijke scheur. Maarja, de prijs... 1300€ bij de feedback, kan 'm dan voor laten we zeggen 1000€ uit Engeland misschien importeren (lang leve de lage pond). Maar dat is nog veel geld.

Duss daarom zoek ik eigenlijk goedkopere alternatieven. Tweedehands is ie (op marktplaats) amper te vinden, dus dat houdt ook min of meer op.

Een andere, goedkopere amp nemen. Heeft iemand dan suggesties? Het grootste probleem van mn Roland is dat ie vooral vrij dof klinkt, en.. naja, gewoon niet 'zuiver', niet 'mooi', vind het een beetje alsof er een vrachtwagen opstart..
Ik heb een Fender buizenversterker (weet niet meer welke :roll:) geprobeerd, dat was het 'm niet. De clean was op zich wel aardig, maar niet echt iets voor mij, en de scheur vond ik helemaal niets. Ook heb ik een Vox (buizenbak) geprobeerd, maar dit sloot ook niet echt aan bij 'mijn' geluid. Dat is voornamelijk verschillende soorten rock (van The Eagles tot Iron Maiden via Dire Straits, als ik dat onder classic rock mag noemen), maar ook wat andere genres waaronder wat blues. Veelzijdigheid was ook iets wat me trok aan de JVM215C, heb er wat aan gekloot en er waren verschillende, goede geluiden uit te halen..

Is het kort door de bocht om aan een merk een bepaald geluid te koppelen? Met andere woorden: klinken alle Vox-buizenversterkers in één bepaalde prijsklasse min of meer hetzelfde, fenders hetzelfde etc.?

Ik zoek dus advies. Heeft iemand een suggestie wat ik kan doen? (behalve verder sparen..) Of weet iemand een aan te raden versterker?

Bij voorbaat dank!

Les Paul R8
28 april 2009, 16:14
Marshall uit Engeland importeren kan alleen nog als je hem zelf gaat halen. De UK dealers zijn hun dealerschap kwijt als ze exporteren. Dit heeft Marshall gedaan om de dealers in de rest van Europa te beschermen.

Wil je perse een combo? Anders heb ik nog wel een leuk alternatief wat goedkoper uitkomt dan de JVM.....(zie sig ;) )

Baker
28 april 2009, 16:19
tja, heb je net je geluid gevonden, istie te duur.
dat is balen. Ik zou zeggen, gewoon doorsparen of wachten tot er wél iets 2hands te vinden is.

Geloof me, 1300 euro voor zo'n ongelofelijk veelzijdige buizencombo is relatief weinig geld. Bij andere merken (koch, ENGL, mesa) zit je al snel veel hoger.

Je kunt ook nog de head uit engeland laten komen, en er een tweedehands marshall cab bij zien te scoren....

Thiez
28 april 2009, 16:24
marshall jvm is idd erg gaaf. misschien kun je kijken naar een 2ehands marshall jcm versterker?
qua sound vind ik ze ook erg gaaf en zijn wat goedkoper dan de jvm.

Of misschien een laney? heb hier zelf geen ervaring mee maar schijnen ook erg mooie buizenversterkertjes te hebben.

Steeff
28 april 2009, 16:52
Marshall uit Engeland importeren kan alleen nog als je hem zelf gaat halen. De UK dealers zijn hun dealerschap kwijt als ze exporteren. Dit heeft Marshall gedaan om de dealers in de rest van Europa te beschermen.

Wil je perse een combo? Anders heb ik nog wel een leuk alternatief wat goedkoper uitkomt dan de JVM.....(zie sig ;) )

Ai, dat is ergg jammer. Had ik nog niet van gehoord, sinds wanneer is dit? En weet je toevallig of de meeste shops zich eraan houden? Ik heb wel familie in Engeland, misschien kan ik 'm daar laten bezorgen, dat zij hem vervolgens op de post naar Nederland doen.

Combo maakt me op zich niet uit, kwam ik min of meer op uit omdat een JVM combo goedkoper is dan head+cab.
Wat is precies het verschil tussen de jvm series en de jcm series? Kan de jcm niet meer vinden op de marshall site, eruit gegooid?

Laney ken ik niet, maar ik ga er even naar kijken. Thnx :)

VanMeekeren
28 april 2009, 16:57
Ai, dat is ergg jammer. Had ik nog niet van gehoord, sinds wanneer is dit? En weet je toevallig of de meeste shops zich eraan houden? Ik heb wel familie in Engeland, misschien kan ik 'm daar laten bezorgen, dat zij hem vervolgens op de post naar Nederland doen.

Combo maakt me op zich niet uit, kwam ik min of meer op uit omdat een JVM combo goedkoper is dan head+cab.
Wat is precies het verschil tussen de jvm series en de jcm series? Kan de jcm niet meer vinden op de marshall site, eruit gegooid?
Laney ken ik niet, maar ik ga er even naar kijken. Thnx :)

http://www.marshallamps.com/heritage/jcm800/jcm800_01.asp


Succes met je zoektocht,

Van Meekeren

Les Paul R8
28 april 2009, 16:57
Ai, dat is ergg jammer. Had ik nog niet van gehoord, sinds wanneer is dit? En weet je toevallig of de meeste shops zich eraan houden? Ik heb wel familie in Engeland, misschien kan ik 'm daar laten bezorgen, dat zij hem vervolgens op de post naar Nederland doen.

Combo maakt me op zich niet uit, kwam ik min of meer op uit omdat een JVM combo goedkoper is dan head+cab.
Wat is precies het verschil tussen de jvm series en de jcm series? Kan de jcm niet meer vinden op de marshall site, eruit gegooid?

Laney ken ik niet, maar ik ga er even naar kijken. Thnx :)

Dit is vanaf 1 januari dit jaar. En ja, ze houden zich er helaas erg goed aan. Als je familie in de UK hebt, helpt dat natuurlijk wel....

De verschillen zijn moelijk zomaar te vertellen. Je zou het moeten horen.
Overigens is mijn head+gepimpte cab nog altijd goedkoper dan de JVM......;)

Een leuke bron van informatie is harmony-central.com. Daar kan je lezen wat andere mensen van bepaalde spullen vinden. Ook de verschillen in klank worden daar wel beschreven. Maar het blijft het beste om gewoon uit te proberen.

Baker
28 april 2009, 17:00
Grofweg:

jaren 80 > jcm 800
jaren 90 > jcm 900
jaren 2000 jcm 2000 (TSL / DSL)
Nu: JVM, en Vintage Modern.

Om het lastig te maken zijn er ook nog veel jubileum uitgaven, signature versies en re-issues.

De verschillen zijn heel erg groot. En de meningen heel erg verdeeld.
Het verschil tussen een JCM800 en een JVM is dan ook niet 123 uit te leggen.

Maar ik zou zeggen verdiep je er maar eens goed in door op het forum de zoekmachine te gebruiken.

Baker
28 april 2009, 17:02
Een leuke bron van informatie is harmony-central.com.

Deze site is wel interessant, maar ook weer nutteloos omdat iedereen daar zijn eigen versterker de lucht in prijst.

sjaak1990
28 april 2009, 17:22
tja, heb je net je geluid gevonden, istie te duur.
dat is balen. Ik zou zeggen, gewoon doorsparen of wachten tot er wél iets 2hands te vinden is.

Geloof me, 1300 euro voor zo'n ongelofelijk veelzijdige buizencombo is relatief weinig geld. Bij andere merken (koch, ENGL, mesa) zit je al snel veel hoger.

Je kunt ook nog de head uit engeland laten komen, en er een tweedehands marshall cab bij zien te scoren....

1300 is niet zo weinig...die andere merken zijn VEEL hogere kwaliteit. Bij een JVM is elk kanaal net niet (ik vind het gewoon erg slecht) en die anderen zijn gewoon beter en klinken (mits het je smaak is) stukken beter.

E-J
28 april 2009, 23:03
Dit is vanaf 1 januari dit jaar. En ja, ze houden zich er helaas erg goed aan. Als je familie in de UK hebt, helpt dat natuurlijk wel.....

Sorry, maar je bent niet helemaal juist. Alleen bepaalde winkels leveren geen Marshalls meer naar het vasteland. Een BOEL wel nog. Ik heb een Bluesbreaker uit Engeland willen halen en na wat gemail had ik toch zeker 5 UK winkels die wel wilden verzenden naar Nederland. Scheelt echt enorm bij Marshalls (bij Orange bv pakken minder) en verzendkosten is ongeveer.

JimiDylan
28 april 2009, 23:17
1300 is niet zo weinig...die andere merken zijn VEEL hogere kwaliteit.Wie ben jij om dat te zeggen? Je kan het best niet vinden klinken, maar dat andere merken veel hogere kwaliteit leveren is echt onzin, JVM is het op dit moment de topversterker van f*cking Marshall, dat is nou niet echt het kleinste versterkermerkje. Je mag het natuurlijk best zeggen, maar je zet het nogal neer als een feit, en velen, waaronder ik, zullen het hierover ook echt niet met je eens zijn.

Puerco
29 april 2009, 00:11
Wie ben jij om dat te zeggen? Je kan het best niet vinden klinken, maar dat andere merken veel hogere kwaliteit leveren is echt onzin, JVM is het op dit moment de topversterker van f*cking Marshall, dat is nou niet echt het kleinste versterkermerkje. Je mag het natuurlijk best zeggen, maar je zet het nogal neer als een feit, en velen, waaronder ik, zullen het hierover ook echt niet met je eens zijn.

Heb je wel eens een JVM van binnen gezien???
Ziehier, de versterker (lees computer) die ze JVM noemen:
http://i163.photobucket.com/albums/t312/tobiahtayo/jvm4.jpg

En ter vergelijking, een echte Marshall uit de goede tijd:
http://i6.photobucket.com/albums/y244/Puerco/65JTM45-PA2.jpg


Na het zien van dit, wil je het nog over geluidskwaliteit hebben??? Of over betrouwbaarheid mischien??? Voorbeelden genoeg...

Lexvandoef
29 april 2009, 00:19
@topicstarter, geloof me, als je eenmaal de versterker voor je jou gevonden hebt dan ben je echt niet meer tevreden met iets anders/minders. Ik zou dus gewoon doorsparen voor die JVM als ik jou was.

Henri H
29 april 2009, 00:49
Even op je vraag of alle Marshalls (en Fenders etc.) hetzelfde klinken: nee.
Het karakter van veel van de Marshalls zoals de JCM en JVM series lijkt wel erg op elkaar. De eindtrap van de JVM is gebaseerd op een JCM800 naar ik gelezen heb.
Een handwired amp is natuurlijk helemaal het einde maar daar betaal je dan ook voor.
Ik ben best happy met mijn JVM410H ondanks dat "kenners" zoals Sjaak1990 blijkbaar, het een slechte amp vinden.
Als je doorspaart (of de lotto wint :)) dan kun je inderdaad beter naar versterkers zoals HOOK, Bogner of misschien zelfs wel ENGL kijken maar dan praat je over 3 x zo duur ongeveer (op de meeste ENGL's na).

Ik zal het nog een beetje toelichten omdat er anders wel weer commentaar zal komen van de "kenners":
Als je een HOOK o.i.d. koopt zul je er ook een degelijk cabinet bij willen kopen die ook 3 x zo duur is en als je alles fatsoenlijk aan wilt sturen met midi moet je ook nog 's investeren in een GCX o.i.d.
Oftewel:

- b.v. HOOK amp: €2700,-
- HOOK 2x12 cab: €900,-
- GCX o.i.d.: €500,-
Totaal: ruim €4000,-!!!
Dan is €1300,- voor die combo een schijntje.

Edit: Een DSL (JCM2000) kan een goed alternatief voor jou zijn.
Deze amp wordt over het algemeen goed beoordeeld maar niet door iedereen, ikzelf vind hem niet zo en hij is ook minder veelzijdig (midi e.d.).
Voor het geld is een JVM een perfecte bak.

Lexvandoef
29 april 2009, 02:30
Die HOOK's zitten je wel hoog he ;)

Mr Orange
29 april 2009, 08:39
ach ja dat gezeur op marshall's

we kennen toch allemaal de reclame van volkswagen
voor wie er altijd al 1 heeft willen hebben :ok:

Baker
29 april 2009, 09:13
1300 is niet zo weinig...die andere merken zijn VEEL hogere kwaliteit. Bij een JVM is elk kanaal net niet (ik vind het gewoon erg slecht) en die anderen zijn gewoon beter en klinken (mits het je smaak is) stukken beter.

Vind je het nou echt nodig om in elk topic over marshall de JVM af te zeiken?
Nog los van het feit dat ik het tótaal niet met je eens ben, de JVM is gewoon niet jouw ding, klaar.

Ik vind de JVM het gewoon nét wel, en bijvoorbeeld een ENGL weer nét niet, maar ik heb geen behoefte om dat in ENGL topic te melden.

guitarkid
29 april 2009, 09:29
Vind je het nou echt nodig om in elk topic over marshall de JVM af te zeiken?
Nog los van het feit dat ik het tótaal niet met je eens ben, de JVM is gewoon niet jouw ding, klaar.

Ik vind de JVM het gewoon nét wel, en bijvoorbeeld een ENGL weer nét niet, maar ik heb geen behoefte om dat in ENGL topic te melden.

Maar als iemand nou om een mening vraagt, dan kan die toch gewoon worden gegeven? Ook als die mening (al dan niet zeer) negatief is en/of niet de jouwe. Anders krijg je alleen positieve reakties van liefhebbers/eigenaren, maar 't is volgens mij ook goed om te lezen waarom sommigen een bepaalde versterker of wat dan ook nou juist niet goed of geschikt vinden.
Volgens mij moet jij dus bij een vraag over ENGL juist wel reageren! Maar dan natuurlijk wel met een inhoudelijk goed verhaal, want daar heeft iedereen wat aan.

Gr. C.

Baker
29 april 2009, 09:33
Tuurlijk, je mag zeggen wat je wil, daar is het een forum voor.
Alleen moet het wel wat toevoegen. Sjaak heeft er een handje van om meteen als het maar even kan te melden hoe slecht hij de JVM wel niet vindt. En vervolgens moet ik of H. Huisjes weer langskomen om de zaak te nuanceren.

Steeff
29 april 2009, 10:21
Ik ben erg blij met iedereens mening, zolang deze maar wordt onderbouwd. Ik ben dan eigenlijk wel erg benieuwd naar voorbeelden van versterkers die Sjaak lekker vindt klinken. Niet om die versterkers dan vervolgens af te kraken ("nee juh versterker x is juist kut"), maar om ze te vergelijken met wat ik ervan vind. Als ik die niets vind, zal de kans aanwezig zijn dat we gewoon een totaal andere smaak hebben.. Einde 'probleem', niet?

En 1300€ vind ik veel geld, maar in principe is het volgens mij niet duur. Lijkt een tegenstelling, maar is het niet.

Dat er een halve computer in zit, verklaart voor mij alleen waarom zo'n klein ding 26,5 kg weegt.. Als dat het geluid ten goede komt, zal het me aan mn kont roesten wat erin zit (om het even subtiel te uiten). Dat wel in tegenstelling tot een aantal van die Line6 gevallen, die volgens mij ook gewoon computers zijn maar daar komt dan weer geluid uit wat het allemaal niet is.

Maar allen bedankt voor jullie meningen. Ik ga nog even doorkijken naar verschillende andere Marshalls (stom dat ik die JCM niet heb gevonden op de site, zat alleen maar onder de 'Products' te kijken...) die evt. wel tweedehands te krijgen zijn. En ik spaar lekker door natuurlijk ;)

Thiez
29 april 2009, 11:17
ik heb nooit kans gehad om de jvm lekker uitgebreid te kunnen testen dus daar kan ik verder geen uitspraak over doen. Ik vind de jcm serie erg gaaf (zowel 800 als 900, 2000 heb ik nooit gespeeld alleen gehoord bij optredens). Zit een zeer gave rock crunch in maar voor high gain vind ik marshall te modderig worden en clean vind ik bij marshall niet clean.

Zelf heb ik een engl ritchie blackmore. heel mooie dingetje maar van de engl distortion moet je van houden. De crunch vind ik daar weer minder dan bij marshall maar de rest is rete gaaf vind ik. mooi strak mooi helder. heb hem 2ehands gekocht voor 950 euro inc footswitch.

Ook orange is misschien interessant voor je. ik vind de looks van orange vreselijk maar de sound die eruit komt is zeker wel leuk voor die wat oudere rock enzo.

Verder blijft het hier op het forum altijd bekvechten omdat mensen meningen en feiten door elkaar halen. iedereen zijn smaak verschilt en ieder heeft ook zijn eigen sound die hij mooi vind. Ik heb je me mening gegeven en verder is het toch aan jezelf om gewoon lekker een dag de muziekzaak in te duiken en te gaan testen. en niet bang zijn dat je verkopers tot last bent gewoon alles wat er staat inpluggen en gaan. je merkt vrij snel wat jou smaak is en dan blijf je er met 2 of 3 over en dat ga je op je gemak uitpluizen wat voor en nadelen zijn en welke jij echt het fijnste vind.

Henri H
29 april 2009, 14:42
Die HOOK's zitten je wel hoog he ;)Hehe, ja, valt het op? :soinnocent:

Ik heb 's een half uurtje op een HOOK gespeeld en moet eerlijk zeggen, het is geen vergelijk, wat een sound!

Ik ben hard aan het sparen maar weet echt nog niet zeker of ik hem ook daadwerkelijk ga kopen. €4000,- is een hoop geld!
Misschien 2e hands t.z.t. maar dan nog zal ie niet veel goedkoper zijn ben ik bang.

Lex81
29 april 2009, 17:01
Hehe, ja, valt het op? :soinnocent:

Ik heb 's een half uurtje op een HOOK gespeeld en moet eerlijk zeggen, het is geen vergelijk, wat een sound!

Ik ben hard aan het sparen maar weet echt nog niet zeker of ik hem ook daadwerkelijk ga kopen. €4000,- is een hoop geld!
Misschien 2e hands t.z.t. maar dan nog zal ie niet veel goedkoper zijn ben ik bang.


Wat ik niet begrijp is dat mensen een 3-kanaals Hook amp van €2800,- kopen en vervolgens alleen het cleankanaal (ism overdrive pedaaltjes) gebruiken, omdat dit strakker/lekkerder klinkt dan de overdrive kanalen van de Hook. Dan kun je toch beter een Fender-achtig iets ism pedaaltjes halen, das goedkoper. Maargoed, wie kan me helpen bij het ophelderen hiervan?
Aan de andere kant moet ik eerlijk zeggen dat ik altijd stiekum wel jarloers ben op mensen met een Captain Hook.

sjaak1990
29 april 2009, 19:08
Wie ben jij om dat te zeggen? Je kan het best niet vinden klinken, maar dat andere merken veel hogere kwaliteit leveren is echt onzin, JVM is het op dit moment de topversterker van f*cking Marshall, dat is nou niet echt het kleinste versterkermerkje. Je mag het natuurlijk best zeggen, maar je zet het nogal neer als een feit, en velen, waaronder ik, zullen het hierover ook echt niet met je eens zijn.

Het is een mening geen feit. Wat wel een feit is dat ik vaker heb gehoord dat de knoppen niet zo sterk zijn, verder meer dingetjes gehoord. Ik vind dat een beetje amp een goede choke moet hebben...
De naam Marshall vind ik niet zo bijzonder verder (heb 1 marshall top en 2 4x12's van marshall) andere merken maken net zo goed goede producten. Het staat wel stoer natuurlijk.
Ik hou me verder wel buiten de JVM discussie want wil niemand op zijn teentjes trappen :(



Ik ben best happy met mijn JVM410H ondanks dat "kenners" zoals Sjaak1990 blijkbaar, het een slechte amp vinden.


Ik ben geen kenner... Vind alleen de JVM telkens weer tegenvallen terwijl ik juist van Marshall karakter houd. Vind hem ook niet slecht maar vind dat er voor het geld meer kwaliteit te kopen is. Ik vergelijk het verder ook niet met een oude PTP amp... dat is wat anders.


Vind je het nou echt nodig om in elk topic over marshall de JVM af te zeiken?
Nog los van het feit dat ik het tótaal niet met je eens ben, de JVM is gewoon niet jouw ding, klaar.

Ik vind de JVM het gewoon nét wel, en bijvoorbeeld een ENGL weer nét niet, maar ik heb geen behoefte om dat in ENGL topic te melden.

Afzeiken zal ik niet meer doen, sorry.
De JVM hoort juist mijn ding te zijn! Ik houd van Marshall sounds, heel erg zelfs! Daarom was mijn eerste buizenamp een DSL. Ik vind ENGL helemaal niks, dat is juist totaal niet mijn ding. Ik vergelijk bijvoorbeeld met Koch, ik vind die amps helemaal niks voor mij, maar ik hoor wel dat ze erg goed zijn, geen scherpheid of een teveel fizzy karakter.



Maar als iemand nou om een mening vraagt, dan kan die toch gewoon worden gegeven? Ook als die mening (al dan niet zeer) negatief is en/of niet de jouwe. Anders krijg je alleen positieve reakties van liefhebbers/eigenaren, maar 't is volgens mij ook goed om te lezen waarom sommigen een bepaalde versterker of wat dan ook nou juist niet goed of geschikt vinden.
Volgens mij moet jij dus bij een vraag over ENGL juist wel reageren! Maar dan natuurlijk wel met een inhoudelijk goed verhaal, want daar heeft iedereen wat aan.

Gr. C.

Dat vind ik ook! Ik lees op harmony central vooral de mensen die extreem lage cijfers geven, dan vind je de slechte dingen makkelijker. Ik probeerde dus ook te wijzen op de bas die extreem los is en de scherpte in het clean en andere dingetjes maar wordt dus duidelijk niet op prijs gesteld. Ik was de laatste keer gewoon verbaast toen ik (weer) door een JVM speelde.

sjaak1990
29 april 2009, 19:16
Ik ben erg blij met iedereens mening, zolang deze maar wordt onderbouwd. Ik ben dan eigenlijk wel erg benieuwd naar voorbeelden van versterkers die Sjaak lekker vindt klinken. Niet om die versterkers dan vervolgens af te kraken ("nee juh versterker x is juist kut"), maar om ze te vergelijken met wat ik ervan vind. Als ik die niets vind, zal de kans aanwezig zijn dat we gewoon een totaal andere smaak hebben.. Einde 'probleem', niet?

En 1300€ vind ik veel geld, maar in principe is het volgens mij niet duur. Lijkt een tegenstelling, maar is het niet.

Dat er een halve computer in zit, verklaart voor mij alleen waarom zo'n klein ding 26,5 kg weegt.. Als dat het geluid ten goede komt, zal het me aan mn kont roesten wat erin zit (om het even subtiel te uiten). Dat wel in tegenstelling tot een aantal van die Line6 gevallen, die volgens mij ook gewoon computers zijn maar daar komt dan weer geluid uit wat het allemaal niet is.

Maar allen bedankt voor jullie meningen. Ik ga nog even doorkijken naar verschillende andere Marshalls (stom dat ik die JCM niet heb gevonden op de site, zat alleen maar onder de 'Products' te kijken...) die evt. wel tweedehands te krijgen zijn. En ik spaar lekker door natuurlijk ;)

Gewicht zit in trafo's en behuizing en chassis, niet in het circuit.

Mijn reactie was te kort, geen argumenten, slecht. JCM kan wat voor je zijn iig, die van mij gaat eruit als je belangstelling hebt ;)

Ik vind mijn brunetti xl r-evo geweldig, kan er altijd te sound uit toveren die ik wil dus hij is voor mij erg goed, kan voor iemand anders heel anders zijn. Niet voor niets dat deze amp mijn benchmark geworden is.
Verder mijn London City DEA die ik gemod heb naar 1959SLP circuit met PPIMV en NOS preamp en eindbuizen, deze amp met een jcm800 cab met originele g12-65ers. Reageert geweldig op volume en aanslaan. Met boost ervoor is dit voor mij de perfecte hotrodded plexi Marshall sound.

Vind de JVM dus GEEN slechte amp, vind alleen dat er beter is in de prijsklasse that's all. Ik vind dat er teveel positiefs over is, probeerde dat een beetje te compenseren en te zorgen dat mensen niet teveel verwachten en met andere amps gaan vergelijken, omdat die misschien beter voor ze zijn. Er zijn zoveel amps dat je gauw door de bomen het bos niet meer ziet, dan is Marshall een makkelijke en best standaard keus.

sjaak1990
29 april 2009, 19:23
Nog iets, vinden jullie hem beter dan bijvoorbeeld een Brunetti 059 of een Marshall DSL en andere alternatieven, en waarom. Andere meer britts gevoicede amps dus. Het zit dus niet alleen in mijn smaak want ik heb 2 britts gevoicede amps juist omdat ik van een dergelijke scheur houd...

Dit dus niet om de amp af te zeiken maar om alternatieven te noemen zodat Steeff deze misschien kan testen als hij dat wil.

Ik ben klaar

WillemdaGuide
29 april 2009, 20:21
Ik kan alleen maar zeggen dat ik met erg veel plezier een DSL50 gebruik. Prima sound als je maar de mogelijkheid hebt om hem wat open te kunnen draaien.
Het komt uiteindelijk op testen en persoonlijke voorkeur neer ben ik bang.

sjaak1990
29 april 2009, 20:25
Vind de DSL50 die ik heb staan ook nog steeds prima, gebruik hem wel minder maar kan er toch lekkere sounds uit toveren.
Je hebt gelijk over het volume.

WillemdaGuide
29 april 2009, 20:32
Precies! Brunetti heb ik persoonlijk nooit getest maar de DSL50 heeft het bij mij gewonnen van de Laney TT100H. Al zit dat 'm er voornamelijk in dat ik van zo eenvoudig mogelijk hou, qua sound ontloopt het elkaar niet heel veel...

sjaak1990
29 april 2009, 21:16
Vond hem ook beter dan vergelijkbare laneys :) Laney heeft ook niet echt mijn sound.
De simpelheid vind ik ook de kracht van de DSL50, gedeelde EQ heb ik nooit last van gehad maar het kan natuurlijk een minpunt zijn maar dat is weer makkelijk op te lossen met een grafische EQ.

Henri H
1 mei 2009, 14:16
Wat ik niet begrijp is dat mensen een 3-kanaals Hook amp van €2800,- kopen en vervolgens alleen het cleankanaal (ism overdrive pedaaltjes) gebruiken, omdat dit strakker/lekkerder klinkt dan de overdrive kanalen van de Hook. Dan kun je toch beter een Fender-achtig iets ism pedaaltjes halen, das goedkoper. Maargoed, wie kan me helpen bij het ophelderen hiervan?
Aan de andere kant moet ik eerlijk zeggen dat ik altijd stiekum wel jarloers ben op mensen met een Captain Hook.Ik zou zeker ook de scheurkanalen van de HOOK gaan gebruiken als ik hem zou hebben.
Met één of meerdere drivepedalen kun je je sound natuurlijk alleen maar uitbreiden/verbeteren (ook verslechteren uiteraard).
Ter illustratie: ik heb een JVM410H, zo'n beetje 11 drive sounds heb ik dan direct tot m'n beschikking maar toch heb ik er voor bepaalde doeleinden een Maxon OD808 bij gekocht en ik gebruik hem voor 1 a 2 nummertjes (in combinatie met de JVM).
Ik had hem eigenlijk specifiek voor m'n JCM800 gekocht en i.c.m. deze amp gebruik ik hem veel meer maar toevallig geeft ie mij voor die paar nummertjes toch de goede sound.


Nog iets, vinden jullie hem beter dan bijvoorbeeld een Brunetti 059 of een Marshall DSL en andere alternatieven, en waarom. Andere meer britts gevoicede amps dus. Het zit dus niet alleen in mijn smaak want ik heb 2 britts gevoicede amps juist omdat ik van een dergelijke scheur houd...

Dit dus niet om de amp af te zeiken maar om alternatieven te noemen zodat Steeff deze misschien kan testen als hij dat wil.

Ik ben klaarGoed dat je je wat nuanceert. :)
Ik vond de DSL die ik 's bespeeld heb best lekker klinken maar ik vond hem iets te "strak". Je zet er heel snel een "high gain muurtje" mee neer.
Dat kan best lekker zijn maar als je iets meer van de wat meer vintage rock/crunch sound houdt, voldoet een JCM800 en ook m'n JVM beter vind ik.
Brunetti's heb ik nooit bespeeld maar heb ze wel 's gehoord (op de meeting afgelopen december) en die klonken goed.
Wat bij een amp minstens zo belangrijk is: hoe voelt ie aan, hoe reageert ie op je spel, je aanslag e.d. "De feel" van een amp is minstens zo belangrijk als de sound is mijn ervaring.


Vond hem ook beter dan vergelijkbare laneys :) Laney heeft ook niet echt mijn sound.
De simpelheid vind ik ook de kracht van de DSL50, gedeelde EQ heb ik nooit last van gehad maar het kan natuurlijk een minpunt zijn maar dat is weer makkelijk op te lossen met een grafische EQ.De gedeelde EQ van de DSL kan lastig zijn en valt op te lossen met een pedaaltje o.i.d. maar het is wel weer een nadeel t.o.v. een JVM en ook een JCM800 2205.

Les Paul R8
1 mei 2009, 15:21
Ik vond de DSL die ik 's bespeeld heb best lekker klinken maar ik vond hem iets te "strak". Je zet er heel snel een "high gain muurtje" mee neer.
Dat kan best lekker zijn maar als je iets meer van de wat meer vintage rock/crunch sound houdt, voldoet een JCM800 en ook m'n JVM beter vind ik.
Brunetti's heb ik nooit bespeeld maar heb ze wel 's gehoord (op de meeting afgelopen december) en die klonken goed.
Wat bij een amp minstens zo belangrijk is: hoe voelt ie aan, hoe reageert ie op je spel, je aanslag e.d. "De feel" van een amp is minstens zo belangrijk als de sound is mijn ervaring.

De gedeelde EQ van de DSL kan lastig zijn en valt op te lossen met een pedaaltje o.i.d. maar het is wel weer een nadeel t.o.v. een JVM en ook een JCM800 2205.

De DSL is uitstekend te gebruiken voor vintage rock sounds. Ik heb dat zelf jaren gedaan. Clean kanaal, gain voluit en een Red Snapper, Alberta, Blues deluxe of Moller ervoor. Heeft mij altijd een prima sound gegeven. En als ik ergens zou moeten spelen met een DSL, zou ik er ook geen enkel probleem mee hebben.

De gedeelde EQ heb ik ook nooit moeite mee gehad....maar ja...ik heb het scheurkanaal ook eigenlijk nooit gebruikt ;)

Lexvandoef
1 mei 2009, 16:39
Hehe, ja, valt het op? :soinnocent:

Ik heb 's een half uurtje op een HOOK gespeeld en moet eerlijk zeggen, het is geen vergelijk, wat een sound!

Ik ben hard aan het sparen maar weet echt nog niet zeker of ik hem ook daadwerkelijk ga kopen. €4000,- is een hoop geld!
Misschien 2e hands t.z.t. maar dan nog zal ie niet veel goedkoper zijn ben ik bang.

Tsja, alle waar naar zijn geld he ;)

Trouwens, mocht je er een 2dehands tegenkomen, dat scheelt echt heel veel, heb ik ook gedaan, en had een beetje een mazzeltje. :)

Henri H
1 mei 2009, 17:27
De DSL is uitstekend te gebruiken voor vintage rock sounds. Ik heb dat zelf jaren gedaan. Clean kanaal, gain voluit en een Red Snapper, Alberta, Blues deluxe of Moller ervoor. Heeft mij altijd een prima sound gegeven. En als ik ergens zou moeten spelen met een DSL, zou ik er ook geen enkel probleem mee hebben.

De gedeelde EQ heb ik ook nooit moeite mee gehad....maar ja...ik heb het scheurkanaal ook eigenlijk nooit gebruikt ;)In jouw geval heb je dan niet meer 123 de beschikking over een goede clean sound.
Bovendien haal je de vintage rocksound dan uit een pedaaltje (met wat hulp v.d. amp) en dat kan natuurlijk met elke amp.
Een JCM800 heeft die sound van zichzelf, een DSL wat minder (mening).

Tsja, alle waar naar zijn geld he ;)

Trouwens, mocht je er een 2dehands tegenkomen, dat scheelt echt heel veel, heb ik ook gedaan, en had een beetje een mazzeltje. :)Zo af en toe doe ik wel 's een zoekopdracht op MP, Gitaarmarkt of Ebay.
Wie weet....

sjaak1990
2 mei 2009, 20:02
Ik vind de DSL met bijvoorbeeld g12-65'ers niet te strak, met greenbacks ook niet. V30's ofzo vind ik niks met een DSL.
Ik dat vind een sound die je mede met een goed pedaal bereikt uit de amp komen. Als ik mijn brunetti of London City boost met hetzelfde pedaal klinkt dat bijvoorbeeld TOTAAL anders. De LC opener en minder smooth, je blijft duidelijk het karakter van de amp horen.
De JVM vind ik persoonlijk juist te donker voor vintage sounds, ook persoonlijk natuurlijk. Ik vind juist het OD1 kanaal (gain laag) het lekkerst met een boost voor vintage scheur. Vind dat een groot deel van een vintage sound in de speakers zit.
En als ik me nog in een JVM discussie meng zal ik minder extreem zijn ;)

Henri H
2 mei 2009, 20:29
Ja, klopt wel een beetje, dat van die donkere sound van de JVM.
Ik heb vanaf het moment dat ik hem heb ook al een beetje problemen met het crunch kanaal.
Ik heb de treble en mid dan ook aardig hoog staan en de resonance wat lager, op één derde ongeveer.
Dit komt wel ten goede maar het blijft me toch een beetje storen.

En wat die discussie betreft: Je mag best extreem zijn wat mij betreft maar dan kun je dat het beste wel onderbouwen anders kun je toch wel het één en ander terug verwachten.

Baker
2 mei 2009, 20:53
Ja, klopt wel een beetje, dat van die donkere sound van de JVM.
Ik heb vanaf het moment dat ik hem heb ook al een beetje problemen met het crunch kanaal.

Maar ook dat is dan weer zeer persoonlijk.
Ik vind juist crunch orange en crunch tyisch van die kanalen die ALTIJD goed zijn. Ik hoef nooit te tweaken. Gewoon inpluggen, eventueel tube screamertje aan en gáán! Juist om die reden gebruik ik 80% van de tijd het crunch kanaal.

Bij de OD kanalen zit ik juist altijd te draaien en te doen.

Henri H
2 mei 2009, 21:32
Ja, ik bedacht me net ook dat het crunch kanaal op bandvolume wel erg lekker door de mix prikt met een volvette drive. En dan met name orange en red.
Op huiskamervolume heb ik de meeste last van dat donkere, maar daar hebben we idd een tubescreamertje, SHO, of OD1/2 voor. ;)
OD1 is idd een klein beetje tweaken maar met de EQ alles op 5 en de gain op standje 3 - 4 zou het toch wel lekker moeten klinken hoor, misschien een beetje extra mid en nog iets meer bass "should do the trick".

Het is een heerlijke amp, veel sounds en veel mogelijkheden, FX loops, 2 master volumes, midi!!! en elk kanaal heeft z'n eigen karakter met allemaal diezelfde mooie, herkenbare Marshall klank erin.
Eigenlijk is het een DSL TSL, JCM800, Bandmaster en een snuifje MESA (OD2) ineen.
Probeer voor die paar centen maar 's een betere amp te vinden.

Pure reclame, sorry, maar ik kon het niet laten mijn bevindingen te uiten.

WillemdaGuide
2 mei 2009, 21:37
Mij veel te veel knoppen en opties, ik hou het bij de DSL! ;)

Henri H
2 mei 2009, 21:40
Hoor ik een twijfel? ;) :D

WillemdaGuide
2 mei 2009, 21:46
nee hoor, al ben ik wel nieuwsgierig om jou JVM eens naast mijn DSL te horen.

Henri H
2 mei 2009, 21:53
Ja, wanneer?
Por Robert maar 's beetje aan. ;)

In de oefenruimte van m'n vorige band had iemand een DSL staan en hij speelde op een gegeven moment dat nummer van die Scandinavische band met zo'n vette distortion, dat klonk bruut goed.
Een DSL heeft karakter, een JVM heeft er 4, beetje veel van het goede?
Waarom zou je met minder genoegen nemen kun je ook zeggen! :)

WillemdaGuide
2 mei 2009, 22:19
Doen we een keer, is nog een beetje zootje in de oefenruimte en mijn rack is ooknog niet af maar spreken we een keer af!

on topic: DSL dus