PDA

View Full Version : HELP! Instellingen voor Boss Metalzone 2



Soulpower
21 maart 2003, 20:22
Hoi, weet iemand de volgende instellingen voor de volgende geluiden bij de volgende nummers.

Deftones - 7 words
RATM - Killing in the name
RATM - Freedom
Metallica - Enter Sandman
Nirvana - SMells Like Teen Spirit
Green Lizard - Gone

Als iemand mij hiermee kan helpen, zou heel erg cool zijn. Ik heb mijn MT2 vandaag, ik heb er heel weinig ervaring mee.

+

De Tone, Mid en Bass knopjes op mijn versterker, op welke stand moet ik die zetten als ik mijn boss mt2 gebruik??

+

Moet het Gitaar - Wah-Wah - MT2 - Amp ? OF
Gitaar - MT2 - Wah-Wah - Amp ?

Vriendelijke Groeten, Gökhan

Iedereen nog veel succes met gitaarspelen, keep rockin!

LordSpeedyShit
21 maart 2003, 20:26
over die sounds weet ik niks (deftones lijkt me zoveel mogelijk gain)
maar volgens mij werkt gitaar-mt2-wahwah-amp het beste.

BLOK182
21 maart 2003, 20:53
Nope, altijd eerst de wah, en dan de scheur, en dan de amp, dus in dit geval gitaar-->wah-->mt2-->amp.

LordSpeedyShit
21 maart 2003, 21:47
owja? weer wat geleerd!

shredneck
23 maart 2003, 00:36
...maar als jij het andersom lekker vind klinken,dan is dat geen probleem, het kan in ieder geval geen kwaad.

Negative K3 fan
23 maart 2003, 10:34
Voor SLTS heb je veel distortion, veel mids en redelijk wat hoge tonen nodig, voor de metal stukken moet je de mids er een beetje uitdraaien.

Neals
23 maart 2003, 17:28
Voor smell's like teen spirit en andere nirvana nummers heb je een DS1 of DS2 nodig...

Zelf heb ik die DS2, en heb voor de nirvana sound level op 12 uur, tone en dist maximaal open, en turbo op I

Dus als je dat wat converteert naar je metalzone....

Herdjie
24 maart 2003, 13:53
Op 2003-03-21 20:53, schreef BLOK182:
Nope, altijd eerst de wah, en dan de scheur, en dan de amp, dus in dit geval gitaar-->wah-->mt2-->amp.


Bij mij klonk die instelling in ieder geval niet. Eerst mt2-->wah-->amp. Maar heb dat ding toch nie meer

BLOK182
24 maart 2003, 15:39
Ehm, jasper zei juist dat je eerst de wah moest doen en daarna de scheur, toch?

Soulpower
24 maart 2003, 16:51
Hoi, mensen bedankt voor de reacties, ik heb nu gitaar - wah - mt-2 - amp , en nu hoor ik echt die wah-wah, maar met Metalzone kan je toch wel allerlei soorten distortion uitkrijgen?? bijv. NU-age metal enzo ?

Phyrexian
24 maart 2003, 17:12
... probeer zelf eens met die knopjes te prutsen. Er staan er amper een viertal op... moeilijk kan het niet zijn om er geluid uit te krijgen waar je van houdt?

maarten
24 maart 2003, 17:37
je krijgt er scheur uit, that´s it.

hoewel die wel lekker klinkt op laag niveau.

ik heb wel altijd de bas van dat ding helemaal open omdat t zo´n schel geluid geeft uit zichzelf en wat minder hoog..

MegaDrive
24 maart 2003, 20:23
Als je een Nu-metal geluid wilt moet je NU die Warp Factor van Hughes & Kettner gaan halen, klinkt erg goed. Ik hem hem even in bruikleen gehad maar het is niet mijn sound, maar hij geeft precies dat geluid waar velen naar op zoek zijn.

treblemaster
25 maart 2003, 20:09
Ik heb de metalzone ook, zodat ik af en toe Slayer/Deftones etc kan spelen, wanneer ik daar zin in heb (paar keer per jaar). Meetsal speel ik nml. punk en daar gebruik ik een overdrive voor. Ik weet nog dat ik er een aardig goed Deftones geluid uit kreeg, maar weet zo niet meer de instellingen uit m'n hoofd (ik dacht treble op 1 uur, bass op 3 uur, middle op 3 uur en mid.freq op 12 uur en dan distortion op 3 uur ofzo) Ligt natuurlijk ook erg aan je versterker en gitaar. Kijk anders eens op :
http://www.hamptonplace.com/tonedepot/bossmt2.htm