PDA

View Full Version : Blackheart Little giant met LP achtige gitaar



espike
28 april 2009, 14:01
Hallo, om eens een orrigineel topic aan te maken:

Ik ben op zoek naar een leuke nieuwe versterker.

Al tijden zit ik lekker wat prutsen op een fender solidstate 30w.
en een line6 toneport.
Hiermee kan ik prima uit de voeten verder, al heeft het zo z'n beperkingen.

Nu ben ik bezig zelf een leuke solid body Les Paul gitaar te maken met 2 seymour duncan Seth lover pickups er in.
Om t verhaaltje een beetje compleet te maken, wil ik er dan ook een beetje lekker geluid uit kunnen trekken.

Na een beetje rondshoppen op Youtube, harmony central en google struikel ik over de 'Blackheart Little Giant" top en Cabinet combo. Dit lijkt een redelijk nieuwe speler te zijn, Valt onder Crane, en echt gericht op de laag watt versterkers.

Onder t motto: geen topic is compleet zonder foto's:

http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p106638n1.jpg

(Even geleend van gitaarmarkt)

T is een 5watt/3watt schakelbare class a versterker met een zeer acceptabel prijskaartje.

T Dingetje ziet er imo best strak uit, en ik verwacht dat mijn buren hier iets minder over zullen klagen dan bijv. een Blues junior die ik een beetje op wil warmen.

Qua geluid verwcht ik een beetje Clapton in cream, tot John Mayer boutique amps, maar dan met presence.
Zelf denk ik dat ik met dit apperaat aardig uit de voeten moet kunnen, mischien een ander cabinet er bij, waarbij zowel een kroeg speel avond te bedienen is, maar ook gewoon lekker thuis te spelen is.

Alleen bijna alle geluidsfragmentjes die ik kan vinden met deze versterker worden opgenomen op single coil elementen: strats met name.

Heeft iemand hier ervaring met dit kleine monstertje met een Les Paul achtige gitaar?
Is het bijv. mogelijk om dan nog enigsins clean te kunnen spelen, (liefst met volume control op gitaar) of is t meer een kwestie van switchen tussen veel overstuur, en erg veel overstuur?

Mijn kennis van buizen amps is erg beperkt, het beperkt zich tot: geen hete onderdelen aanraken, en niet je vingers in de buurt van condensatoren houden, dus voor mij zal dit een eerste buizen ampje worden.
enige tips en waarschuwingen van te voren worden ook erg gewaardeerd.

guitarguru
28 april 2009, 15:20
Lijkt me niet dat je daar een clean geluid uit gaat halen met een Les Paul. In ieder geval niet op band volumes (kroeg speel avond?). Thuis wil dat natuurlijk nog wel enigszins.
Ik ken de amp niet, maar put uit mijn ervaring met andere kleine ampjes, waaronder een Epiphone Valve Jr. head.
Ziet er wel gaaf uit!! Leuk voor thuis, al kan ie daar wel de ramen er uit blazen hoor, pas op!!

minas
28 april 2009, 15:27
Zoals guitarguru al aan gaf gaat het niet lukken om hem clean te houden met een Les Paul op kroeg volume.

Ik heb hem zelf ook, heb hem aangesloten op een 2x12 cabinet met V30 speakers. Ben er zeer tevreden over klinkt zeer lekker en reageerd lekker op pedaaltjes. Voor de 5 watt gaat hij aardig hard.

Zelf speel ik ook het liefst met een strat er op, maar ook wel eens met een les paulachtige gitaar (prs). Klinkt zeker lekker maar op redelijk volume gaat hij al snel oversturen.

blademan
28 april 2009, 16:13
ik heb de set die jij wilt kopen. Ik ben er best tevreden over alleen ik vind hem voor thuis toch te luid. Ik heb daarom inmiddels een Peavey Vypyr 30 gekocht, die kan ik op erg laag geluidsnivo toch lekker laten oversturen. Die Blackheart heb ik ook tijdens repetities wel gebruikt en dat gaat best goed. Mocht je interesse hebben pm maar ff.

espike
28 april 2009, 16:29
Nou vind ik oversturen op zich niet echt een probleem, en in een kroeg hoort t er gewoon bij imo, als het maar wel een beetje strak blijft, en niet al te troebel.
@Minas: Waar kan je t geluid mee vergelijken als je de prs er op los laat? Ik probeer even een beeld te krijgen, of dit voor mij een 'te' veel overstuur geluid wordt, of gewoon een lekker bijna clean geluidje. Misschien dat dat toch een kwestie van gokken wordt, eerst de gitaar maar s afmaken bijv.

minas
28 april 2009, 18:47
@Espike, met een beetje terugdraaien van het volume van de gitaar kun je hem toch nog redelijk clean krijgen. Maar op hoger volume blijf je een randje houden, vind het zelf juist daarom wel wat hebben. Waar je hem precies mee kunt vergelijken durf ik niet te zeggen.

Gebruik hem wel alleen thuis, niet voor optredens.

espike
28 april 2009, 19:57
Tnx Minas, voor de toelichting.
Zo'n 'randje'wil ik er zelf ook altijd graag in houden. Ik denk dus dat ik de gok maar ga wagen.
Schijnt nog wel wat leverings vertraging in te zijn, maar ik heb dan ook niet echt haast.
@blademan tnx, maar voor mijn eerste buizen amp ga ik m toch nieuw bestellen denk ik. reden hier voor is o.a. dat ik niet kan inschatten wat de levensduur nog is van de buizen, en wat de vervanging er van gaat kosten, etc.