PDA

View Full Version : Wie heeft er een Music Man Albert Lee



hole
28 april 2009, 13:19
..ik zit toch aardig te GASsen hierop, maar ik kan helaas geen winkel (in de buurt) vinden die zo'n ding op voorraad heeft. "Vroegâh" wel al een paar keer op gespeeld, maar 'm toch nog even in handen hebben voor ik de knoop doorhak. Tweedehands is het aanbod ook niet overweldigend.

Waar hebben jullie je AL gekocht? Bevalt hij?

http://farm4.static.flickr.com/3001/2764153102_fb5a0a372a.jpg?v=0

PS. een BFR zit er helaas niet in.

Braindead
28 april 2009, 20:06
Volgens mij zijn er hier niet zoveel Albert Lee bezitters. KAn wel even duren eer je een reactie hebt. Voorheen had Double DD wel de nodige Musicmans maar inmiddels ook niet meer dacht ik. Denk dat het wel moeilijk gaat worden zo'n ding in de buurt uit te proberen. Check anders even het Post je MusicMan topic. Daarin is dacht ik ook een AL gepost. Misschien mag je die uitproberen?

Eko
28 april 2009, 20:32
Ik heb diverse zaken op het net gezien. Allemaal met levertijden van 4 maanden of meer. Produktie zal dus niet erg hoog liggen. Wat ik van spelers hoor is dat het een fenomenaal instrument moet zijn. Zeer helder van toon en klasse gebouwd.
Wat me tevens opvalt is dat je ze bijna nooit gebruikt tegen komt. Ze moeten dus nogal bevallen.

Les TeleStrat
28 april 2009, 21:00
Check anders even het Post je MusicMan topic. Daarin is dacht ik ook een AL gepost. Misschien mag je die uitproberen?

Zie deze post: http://gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1965172&postcount=56

Is wel een behoorlijk aangepaste versie, maar misschien kun je er iets mee.
Je kunt natuurlijk ook een concert van Albert Lee bezoeken, ik heb wel eens gelezen dat je na afloop van concerten met hem kunt praten/jammen. Schijnt een hele sympathieke kerel te zijn.

Maar nog handiger is er eentje in de winkel vinden.. maar waar:dontgeti:
Ik heb er ook wel eens naar gezocht.

Succes nog met je zoektocht!

Onmeunig Hans
28 april 2009, 21:18
Er bestaat ook een Ernie Ball/Musicman-forum. Is weliswaar engelstalig en toch wel sterk op de VS gericht, maar heeft toch ook wel een aantal Nederlandse en ook zeker Europese gebruikers. Mss is daar iemand te vinden die je verder kan helpen. Je vindt er zeker meer AL fans.

http://www.ernieball.com/forums/

Staan ook veel leuke plaatjes op.

Ik heb AL een paar maanden geleden in Enschede zien en horen optreden. Errug leuk!!!

Groet,
Hans

vulvasonic
28 april 2009, 21:30
Het is puur natte vingerwerk van mijn kant, maar Albert Lee stond jarenlang bekend als een van DE grootmeesters op de telecaster. Ik kan me voorstellen dat veel van zijn gitaar spelende aanhangers eerder zullen kiezen voor de aanschaf van een telecaster, een model dat zich al 'eeuwen' bewezen heeft, zeer breed inzetbaar is gebleken, door veel grootheden in de belangstelling is gezet als 'de ultieme gitaar', een zeer vertrouwde en toch unieke uitstraling heeft en bovendien in vele variaties en in iedere prijsklasse verkrijgbaar is.
De Albert Lee Music Man zal ongetwijfeld een geweldig instrument zijn, maar zal niet goedkoop zijn. En ze heeft zeker niet de uitstraling van een tele. Sterker, ik denk dat ik me voorzichtig uitdruk als ik beweerd dat veel gitaristen niet gecharmeerd zullen zijn van haar uiterlijk.
Muziekzaken zullen (als ik een beetje gelijk heb) niet snel overgaan tot het binnenhalen van een gitaar die (waarschijnlijk) lastig te verkopen zal zijn.

Maar nogmaals, dat is maar een uit de lucht gegrepen aanname, waarin ik mijn persoonlijke overwegingen en gevoelens sterk heb mee laten spelen. :soinnocent:

Ik hoop voor jou echter dat je binnenkort de kans krijgt er een goed aan de tand te voelen. Succes met je zoektocht. :)

Eko
28 april 2009, 21:41
De AL heeft een aantal zaken voor op een Tele. Hij heeft 3 singlecoils ( Net als een Nashville tele trouwens) maar dat gecombineerd met een tremelo. Het geluid ( ik heb diverse Albert Lee DVDs) is briljant helder en zeker de tussenstanden zijn zeer mooi.
Als de interesse serieus is zou je kunnen overwegen om met een muziekwinkel samen te werken waar ze hem op proef kunnen laten komen bij de importeur vandaan.
Bij ons in de buurt , in Aalten , zit een kleine zaak waar importeurs graag dit soort zaken voor regelen. Gilbert van Backline zou je een mail kunnen sturen.

hole
28 april 2009, 22:09
Bedankt voor jullie reacties...het zal zoeken worden. Importeur (Voermans) had ik al gemaild, maar ze reageren niet. (Had ze gevraagd of ze recentelijk nog ergens een Al hebben gedropt)

@Vulva: allemaal argumenten die hout snijden, maar ....tis wel een gheyle gitaar ;) De afwijkende vorm spreekt me juist aan (maar ik kan me wel indenken dat niet iedereen daar zo over denkt)

Ik ben geen Albert Lee (de muzikant)/country fan, maar een ontzettend grote MusicMan fan. Ik heb nog nooit een MM instrument in mijn handen gehad dat niet lekker speelde, niet lekker in de hand lag, niet lekker klonk.

Het is ook het enige merk waarbij ik er geen enkel probleem mee zou hebben om via internet te kopen, zonder het desbetreffende exemplaar te hebben gespeeld (tweedehands zou ik nog twee keer over denken, maar zou ik ook wel doen...sterker nog, al eens gedaan met de aanschaf van mijn Axis SuperSport)

vulvasonic
28 april 2009, 22:26
Ze moeten zo'n ding toch ERGENS hebben liggen?
Googlen levert niets op?

Sinds niet al te lange tijd zit er een gitaarzaak (ja, alleen maar gitaren en gitaar gerelateerd spul) in Nijmegen. Ik ben er zelf nog niet geweest (nee, DIE gitaar hebben ze niet, dat weet ik wel...), maar ze richten zich wel duidelijk op de professionele, serieuze markt met hoogwaardig spul.
Wellicht dat ze daar bereid zijn er eentje te bestellen?

Raytheman
28 april 2009, 22:31
tuurlijk:
http://www.muziekhandeljoosten.nl/index1.html

hole
28 april 2009, 22:42
..niet op voorraad (volgens de site dan)