PDA

View Full Version : Help...door gebrande Maui Fuzz



minas
28 april 2009, 13:18
Toen ik net mijn Hot Wired Audio Maui Fuzz aansloot, zag ik opeens een grote rookwolk. Toen ik hem opendraaide zag ik dat er een zekering was doorgebrand.

Het was denk ik wel mijn eigenschuld, denk dat de adapter die ik even snel erbij had gepakt een iets te hoog aantal amperes had.


Ik heb hier een paar foto's van de schade, weet iemand of dit nog te redden is en wat zal de schade ongeveer zijn (goedkoop weerstandje, of compleet nieuwe printplaat)?

http://i31.photobucket.com/albums/c392/Guido83/IMG_4938.jpg

http://i31.photobucket.com/albums/c392/Guido83/IMG_4937.jpg
Niet de allerbeste foto's maar het is het onderste weerstandje op de laatste foto.

Het is namelijk een geweldige Fuzz en zal het zeer jammer vinden als dit zijn einde zal zijn.

Chris Winsemius
28 april 2009, 13:24
Onderdeeltje is vermoedelijk 'n diode of weerstand. Indien er verder niets kapot is lijkt het er sterk op dat je met het vervangen van het verbrande onderdeel weer verder kunt, printbaantjes lijken nog ok en/of de draadjes v/h onderdelen kunnen iets anders aangesloten worden zodat er (weer) contact gemaakt kan worden met de rest v/d printbaan/andere onderdelen.

! Het zou kunnen zijn dat er toevallig nog wat andere parts overleden zijn.

Misschien even de bouwer contacten?

Ps Let wel op de instellingen van adpaters! ;)

minas
28 april 2009, 13:34
Dank je wel voor je snelle reactie Chris. Het weerstandje er naast is ook zwart geblakerd, maar denk dat die waarschijnlijk nog wel heel moet zijn.

Heb net speeddemon een berichtje gestuurd hopelijk kan die meer informatie geven. Ben namelijk behoorlijk a technisch, maar dat had je vast al gedacht na het adapter incidentje;)

Ik kijk voortaan zeker heel goed uit:)

Dirk_Hendrik
28 april 2009, 14:29
Dat ziet er uit als een doorgebrande 1N4001 (2-7) diode. Verkeerd gepolariseerde adapter? (De amperes maken niets uit)

minas
28 april 2009, 15:01
Zal heel goed kunnen, heb er totaal geen verstand van. Het is een Line 6 Pod 2.0 adapter die ik gebruikt had dit ipv een 'normale' 9volt adapter. En zag net dat hij 1000miliAmper hoger was dan een standard boss, vandaar dat ik dacht dat het daar aan lag (ben een echte elektro noob).

Hoe gemakkelijk is het om zo'n 1N4001 te vervangen? (elementen, schakelaartjes vervangen doe ik altijd zelf, zolang het dom soldeer werk is lukt het nog net).

Bedankt voor je reactie.

M Kactus
28 april 2009, 15:25
Zal heel goed kunnen, heb er totaal geen verstand van. Het is een Line 6 Pod 2.0 adapter die ik gebruikt had dit ipv een 'normale' 9volt adapter. En zag net dat hij 1000miliAmper hoger was dan een standard boss, vandaar dat ik dacht dat het daar aan lag (ben een echte elektro noob).
Yup, da's de boosdoener. Line6-adapters hebben een omgekeerde polariteit. En de diode die doorgebrand is: Waarschijnlijk gewoon vervangen en dan werkt alles weer zoals voorheen. Een stukje desoldeerkoper en een soldeerbout. Inderdaad dom soldeerwerk ;)

Mitch
28 april 2009, 18:25
En misschien effe de Voedings FAQ doorlezen als je toch bezig bent ;)

minas
28 april 2009, 18:40
Dank je wel, zal voor de zekerheid de reactie van Speeddemon maar even afwachten welke weerstand het precies is. En dan maar eens lekker solderen, bedankt voor je reactie.

@Mitch, zal ik zeker maar eens gaan doen:) Mooi stukje werk

Hadden mijn ouders vroeger toch gelijk, dat zomaar alles in moet steken zonder goed van te voren na te denken;)