PDA

View Full Version : "Francine" (Nieuw bandje: eerste liedje!)



weaselweasel
28 april 2009, 01:31
Hallo.
Ik ben sinds kort bezig met een nieuw bandje, en verleden week hebben we ons eerste liedje opgenomen.

Het heet Francine, het staat HIER (http://mp3upload.ca/download/13224/francine_04.mp3), en ik hoor graag wat jullie ervan vinden (en dan vooral wat jullie van het liedje vinden, niet persé de gitaartechnieken oid ;))

Dank en groeten
Jeroen

RiffMeister
28 april 2009, 09:13
Klinkt lekker, zal geen megahit worden, maar ligt goed in het gehoor.

Wel een paar kleine punt(jes) die opvallen als je het luistert -> niet dat ik zo goed kan spelen, maar het is meer iets wat opvalt.

In het begin is of de drummer op zoek naar zijn vaste ritme of is de rest hard op zoek naar de groove van de drummer. Het klinkt... "gekunsteld"... dat gevoel is trouwens na een minuut (of tegen de minuut) wel weg, dus dat kan ook aan mij liggen.

De zang gaat op een bepaald punt volgens mij echt tegen (of net over) de top van de zanger aan.

Er zit een leuke groove in, maar geen vooruitgang... het blijft lekker vaag en dat is, als ik dit zo hoor, ook de bedoeling. Ik mis alleen een catch...

Klinkt verder wel lekker hoor.. beetje een verloren zondag in oktober gevoel ofzo.. kweetniet ;)

Riky
28 april 2009, 13:41
ben het wel eens met riffmeister (ondanks zijn nickname).
Best wel aardig nummer. Back to the 60's gevoel. Dat vond ik cool.

weaselweasel
28 april 2009, 15:04
Dank voor jullie tijd (al hoop ik natuurlijk op nog meer inzichten ;))



In het begin is of de drummer op zoek naar zijn vaste ritme of is de rest hard op zoek naar de groove van de drummer. Het klinkt... "gekunsteld"... dat gevoel is trouwens na een minuut (of tegen de minuut) wel weg, dus dat kan ook aan mij liggen.
Dit vind ik wel interessant. Welk stuk bedoel je precies, het eerste refrein, of ook nog het couplet dat daarop volgt?
Bedoel je dat beiden niet helemaal sinc lopen?
De drums zijn als allerlaatste opgenomen (alles is laag voor laag gedaan), dus ik ben heel benieuwd hoe 't komt dat die 'zoekende' lijkt.
(ikzelf kan er na een dag opnemen + mixen nog maar nauwelijks objectief naar luisteren ;))


Verder is het nummer inderdaad niet bedoeld als catchy of hitje ofzo, en het hint inderdaad naar de 60's, dat is wel een beetje ons ding.

RiffMeister
28 april 2009, 15:37
Dank voor jullie tijd (al hoop ik natuurlijk op nog meer inzichten ;))
Dit vind ik wel interessant. Welk stuk bedoel je precies, het eerste refrein, of ook nog het couplet dat daarop volgt?
Bedoel je dat beiden niet helemaal sinc lopen?
De drums zijn als allerlaatste opgenomen (alles is laag voor laag gedaan), dus ik ben heel benieuwd hoe 't komt dat die 'zoekende' lijkt.
(ikzelf kan er na een dag opnemen + mixen nog maar nauwelijks objectief naar luisteren ;))


Op 0.32 is het over dan heeft iedereen zijn draai gevonden, maar daarvoor is het niet de drum maar de bas die voorzichtig op zoek is naar de timing/groove ofzo. De "1"-tellen zijn voorzichtig alsof hij/zij heel hard aan het luisteren is naar de achtergrond-track en pas aanslaat na de tel.. op de "ne" van "eene" zeg maar.. Kan het denk niet beter uitleggen dan dat denk ik. Als ik meetik, dan zit de drummer namelijk wel goed en de overige instrumenten ook denk ik.. :dontgeti:


ben het wel eens met riffmeister (ondanks zijn nickname).
De nickname is niet meer echt actueel :makeup:

pasqual
28 april 2009, 18:32
Op 0.32 is het over dan heeft iedereen zijn draai gevonden, maar daarvoor is het niet de drum maar de bas die voorzichtig op zoek is naar de timing/groove ofzo. De "1"-tellen zijn voorzichtig alsof hij/zij heel hard aan het luisteren is naar de achtergrond-track en pas aanslaat na de tel.. op de "ne" van "eene" zeg maar.. Kan het denk niet beter uitleggen dan dat denk ik. Als ik meetik, dan zit de drummer namelijk wel goed en de overige instrumenten ook denk ik.. :dontgeti:


De nickname is niet meer echt actueel :makeup:

ik denk niet dat de drums of andere instrumenten er naast zitten. het is meer een "andere benadering" van de invulling van de drumpartij. misschien is dit niet zo als jij het zou willen horen of invullen. dit is geen kritiek op je ,riffmeister, maar dat is zoals ik het hoor.
wel een lekkere vintage sound. goed nummer.

groeten Pasqual.

RiffMeister
28 april 2009, 19:05
ik denk niet dat de drums of andere instrumenten er naast zitten. het is meer een "andere benadering" van de invulling van de drumpartij. misschien is dit niet zo als jij het zou willen horen of invullen. dit is geen kritiek op je ,riffmeister, maar dat is zoals ik het hoor.
wel een lekkere vintage sound. goed nummer.

groeten Pasqual.

zie het ook niet als commentaar en het zou kunnen kloppen wat je zegt, maar de herhaling van datzelfde stuk (rond 1.18 ) is wel op de 1 gespeeld (heb het nummer echt wel redelijk veel geluisterd voor ik uberhaupt commentaar *durfde* te geven...)
Nummer is juist namelijk wel iets wat ik graag op zou zetten. Ik vind het nml ook wel lekker klinken :)

Henkie spenkie
28 april 2009, 21:05
Ik weet niet echt wat ik er van moet vinden. Vind het na even luisteren wel een lekkere stijl (moest er even inkomen). Ik twijfel alleen een beetje aan sommige invulling. Bijv. het toetsen rifje in (iig het laatste) refrein. Ik weet niet helemaal of het er bij past.

Verder 1 ding, dat niet over het nummer gaat, maar meer het geluid; Mijn god wat een vreselijk geluid! Zo schel dat het gewoon pijn doet aan mijn oren!

Maar voor de rest, zeker voor een eerste nummer, zeer vet!