PDA

View Full Version : Help nodig bij het zoeken van elektrische gitaar.



crokochacho
27 april 2009, 22:33
Hallo ,Ervaren gitaarspelers.

Ik heb 4 vraagjes :

1 : is het het handigst als k alles los koop of een beginnes pakket.

2 : hoe duur is een beginnerspaket ongeveer ,want ik wil ongeveer 300 euro besteden aan alles smen is dat een beetje een normaal bedrag voor een goeie gitaar?

3 : Welk Gitaar (Pakket) zoude jullie mij aanraden? en welke gitaar hebben jullie.

4 : Ik heb hier een lijst met mijn top 5 van gitaren / beginners paketten en versterkers welke Zou het beste zijn voor mij als beginner me mijn genre? (Het liesfst wil ik alles spelen en luitser het meest naar ,ik denk toch Mettallica.)

Top 5 Elektrische Gitaren : Prijs :

1: Ibanez GRG170DX Black Night
1: - 222
2: IBANEZ GRX70DXJU-BKN 2: - 244
3: Jack & Danny YC-LC1 VSB Vintage Sunburst
3: - …
4: Fender Squier Affinity Strat RW BK Black
4: - …
5: EPIPHONE LP SPECIAL II VS PLAYERPACK 5: - 164

Top 5 Metal Gitaren :
Prijs :
1 : B.C. Rich Metal Master Pack 1: - 250
2 : THOMANN GITARREN SET G35 2: - 250
3 : Jackson JS 30 WR Warrior DMB Dark Metallic Blue
3: - 220
4 : Jackson JS 30 RR Randy Rhoads BK Black
4: - 155
5 : … 5: - 155

Top 5 Versterkers : Prijs :
1: Roland Cube 15X 15 Watt, 8" Speaker, 2 Kanäle
1: - 98
2: Fender Frontman 15 G
2: - 69
3: Hiwatt G 15 8 MW
3: - 89
4: Behringer AT-108, Ultracoustic 15-Watt Akustikverstärker
4: - 65
5: … 5: …

Top 5 Starter Packs : Prijs :
1: B.C. Rich Metal Master Pack 1: - 250
2: Ibanez Jumpstart Paket GSA 6 JU BLK Black 2: - 220
3: Ibanez Jumpstart GRX 70 DXJU CA Candy Apple Red
3: - 240
4: THOMANN GITARREN SET G35 4: - 250
5: Bundle_ Jack&Danny ST Rock +Fame GS20D inkl. Kabel, Gurt, Pleks, Bag 5: - 160

Groet.:gitarist:

Bedankt.

kenx
27 april 2009, 22:37
De volgende versterker is een er eentje om een akkoestische gitaar te versterken: Behringer AT-108, Ultracoustic 15-Watt Akustikverstärker

en dus niet voor een elektrische. Voor de rest zou ik wegblijven van starterspakketten want die deugen bijna nooit. Veel te weinig voor je geld. Er zijn wel enkele genoemde gitaren bij die goed bij je muziekstijl passen. Ga vooral eens op zoek op dit forum, en een wereld gaat voor je open.

Mvg,

Kenny

macwilliams
27 april 2009, 22:38
Die beginners dingen iig niet.

geert1976
27 april 2009, 22:46
blijf bij die starterssetjes weg, is rommel, zelfs je kat jankt nog zuiverder dan die troep

kijk eens op MP staan een boel leuke gitaren en versterkers (staat ook nog eea van mij;)) voor hele redelijke prijzen en voor E 300,00 sprokkel je dan een betere gear bij elkaar dan die starters rommel

EGH
27 april 2009, 23:14
Roland Cube 15X 15 Watt, 8" Speaker, 2 Kanäle

Ik zie dat je de Cube 15X bovenaan je hebt ziet staan, maar als ik je één tip mag geven: als je kan, leg die 50/60 euro extra erbij en koop de 20X. Hij is dat beetje extra geld 100% waard, en ik denk dat je later heel erg blij zal zijn dat je niet de 15X maar de 20X hebt gekocht.

Exi
27 april 2009, 23:54
De cube is in ieder geval een goede keuze. Kijk even of je een tweedehandsje kan scoren. Als je bijvoorbeeld een 15x voor 60 Euro kan bemachtigen heb je een redelijk budget voor een gitaar om op te beginnen.

In de prijsklasse 200-250 euro en jouw muzieksmaak raad ik je aan om naar het merk Ibanez te kijken.
Dan vooral deze 3:
Ibanez GRG 170 DX - 200 euro
Ibanez SA 160 - ong 220 euro
Ibanez SA 120 - ong 220 euro

De SA serie vindt ik persoonlijk een heerlijke gitaar om op te beginnen (ik speel nu ong 7 maanden op mijn SA 120 en ik ben er nog steeds heel tevreden over)
en ze zijn volgens mijn kwalitatief beter dan de GRG 170 DX (en mooier).

Dolf
28 april 2009, 01:55
Ik ben zelf es gaan kijken wat ik een leuke beginnersset vond en dacht hierbij aan een yamaha pacifica gitaartje met de harley benton ga5 (dacht dat dit een cheap ass kopie van de epi valve junior was). Lijkt mij wel leuk (wil geen reclame maken voor deze webshop maar ik dacht ik zet het er toch maar bij om een idee te krijgen van de prijs)
http://www.thomann.de/be/yamaha_pacifica_012bl.htm
http://www.thomann.de/be/harley_benton_ga5.htm

Voor het zwaardere werk is deze set niet geschikt, dus een pedaaltje ervoor:
http://www.thomann.de/be/behringer_to800_vintage_tube_overdrive.htm
(Heb zelf twee jaar terug die to800 gekocht voor iets van 20 euro, nu voor deze prijs is de bang/buck relatie wel screwed, ben er wel uiterst tevreden over)

Houd er ook rekening mee dat je al die andere shit dan nog niet hebt (stembakje/zak/statief/kabels...)

Het was maar een ideetje, pin mij er niet op vast

crokochacho
28 april 2009, 10:15
- Oke dus een Roland cube 20 tweede hands (E80)als ik dat kan krijgen
(Ik speel op mijn kamer en ik ga op les dus voor thuis moet het niet te hard worden.)

- een ta800 voor rond de (E30)
- Ibanez Merk Gitaar (E200)
- tas (E20)
- Plektrum (E4)
- Standaard (E7)
- Kabel Gitaar (E4)

= E345

( Dus geen pakket een geluid effecten apparaat en kun je die tas en kabels niet samen kopen? zodat het wat goedkoper word ik wil het liefst tot de 300 euro uitgeven of is dit een goed ,mooi bedrag zo?)

Bram+
28 april 2009, 10:52
Ik zie niet zo snel iets waar je nog 45 euro op zou kunnen bezuinigen. Wen maar aan het feit dat het een dure hobby is :D De Roland Cube heeft al effecten ingebouwd, dus een los apparaat is voorlopig niet nodig denk ik. Wat betreft Ibanez gitaren rond de 200 euro zijn de GRGR121EX en GSA60 waarschijnlijk de beste opties als je die nieuw wil kopen. Iets voordeliger nog is de GAX30.

bagheera
28 april 2009, 11:07
een tas vind je soms wel op markt plaats of kapaaza ( of misschien onze eigen zoekertjes site gitaar markt ) voor 7 EUR dat brengt het bedrag toch al 13 EUR naar beneden

EDIT: en ja dat pedaaltje zou ik voorlopig ook wel laten dat heb je ook niet nodig wanneer je nog in het begin stadium van het leren bent.
Wacht daarmee tot je beter kan definiëren welk geluid je voor jezelf wilt. En de cube'jes hebben toch al leuke moddeling en effectjes steken.

En dan zit je zo ongeveer wel aan je bedrag he.

bagheera
28 april 2009, 11:33
duw deze termen eens in bij markt plaats, hier zitten echt leuke plankjes tussen

IBANEZ EX electrische gitaar incl. koffer ( 200 EUR) die heeft een floyd rose nota bene

Ibanez RG321 MH + VOX DA15 Amp + Korg Tuner + Stand ( op de kop 300 EUR) en dan heb je alles wat je moet hebben.
wel even vragen achter foto's

Ibanez SA160qm deze vind ik wel mooi voor 250 EURO ja deze is ECHT mooi lekkere gitaar!!!!

Ibanez SA120 deze kost maar 190 en ziet er ook wel netjes uit

Ibanez GRG 170 dx + Marshall MG 10cd Metal Promo pack 1 met deze pack heb je nog wat geld over voor een effectje wat deze pack kost maar 2589 euro

dit is zo een beetje alles wat ik gevonden heb op marktplaats gewoon door ibanez in te duwen en prijsbeperkt op 400 euro

Bram+
28 april 2009, 12:07
Die Ibanez EX zou ik mijden als de pest, zwevende tremolo's zijn erg lastig als je een beginner bent, daarbij is het hier volgens mij een TRS trem, ook niet een al te beste. Die RG321MH is m.i. wel een goed idee: een RG met mahonie body en vaste brug is altijd fijn.

crokochacho
28 april 2009, 12:19
oke dus geen effecten apparaat
geen standaard
en die :speed: wel?(scheelt weer 5 Euro)
waar kan ik een mooie roland versterker vinden van 15 tot 20 (liefst 2e hands)
- Marktplaats -Bestellen?

dan kom ik op 305 Euro Volgens mij is dit wel goed

Bedankt.,:hippie:

bagheera
28 april 2009, 12:23
oke dus geen effecten apparaat
geen standaard
en die :speed: wel?(scheelt weer 5 Euro)
waar kan ik een mooie roland versterker vinden van 15 tot 20 (liefst 2e hands)
- Marktplaats -Bestellen?

dan kom ik op 305 Euro Volgens mij is dit wel goed

Bedankt.,:hippie:

gewoon roland cube ingeven bij marktplaats en ze vliegen rond je oren

er satat een 20watt te koop voor 95 euro ( dat is een prima koop beter ga je ze niet vinden )

EGH
28 april 2009, 12:28
en die :speed: wel?(scheelt weer 5 Euro)

Ik neem aan dat je plectrums bedoelt, maar die heb je wel echt nodig. Daar ben je echter geen 5 euro aan kwijt hoor. In de gemiddelde gitaarwinkel kosten ze zo'n 50-60 cent per stuk, en je hebt er geen 10 nodig. Koop er gewoon een stuk of drie, een wat dunnere, een gemiddelde en een wat dikkere. Zo kom je er meteen achter wat je het fijnst vind spelen. Plectrums ben je dus met een eurotje of 2 wel klaar mee.

Exi
28 april 2009, 14:52
Precies, plectrums zijn rond de 50 cent per stuk. Bijvoorbeeld Dunlop Tortexjes (met dat schildpadje erop), die spelen wel lekker.

De middelste drie advertenties van de post van bagheera zou ik zeker even overwegen. En/Of wacht gewoon totdat er een cube 15x voor 60 euro voorbij komt of neem anders de 20x van 95 euro als die nog niet verkocht is.

succes man!:ok:

crokochacho
28 april 2009, 22:59
Oke bedankt voor alles!

,en dan neem ik uit het besluit een Ibanez SA 120/160:punk:

FruscianteFan
28 april 2009, 23:05
Mag ik erop wijzen dat 'Help' in de titel van dit onderwep 'Hulp' zou moeten zijn?

crokochacho
28 april 2009, 23:22
Mag ik erop wijzen dat 'Help' in de titel van dit onderwep 'Hulp' zou moeten zijn?

O oke dit was dan een beginners foutje:sssh:

humbucker
28 april 2009, 23:54
een beginner in het Nederlands? :D

crokochacho
29 april 2009, 10:43
Ik heb nu een gitaar geleend en Ik kom ten eerste niet echt goed met de akooden (chords/majeurs) uit en ten tweede kan ik er niet echt een Hard (Metal) geluidje op krijgen heb je daar dus wel z'n geluid effecten apparaat voor nodig

(Het is een Squier)