PDA

View Full Version : Verschillen Sennheiser wireless



Roro92
27 april 2009, 21:49
Wat is het werkelijke verschil tussen een Sennheiser G1 en G2 serie en dus ook een G3 serie? Ik weet dat de nieuwe G3 vanaf 25 Hz gaat maar heb je dat écht nodig? Tussen de andere series zie ik niet zo snel een verschil...

(buiten de prijs)

Roro92
28 april 2009, 14:13
Niemand? :(

Guitarleon
28 april 2009, 17:14
volgens mij is de G1 serie een VHF systeem.
de G2 is een UHF systeem met kleinere, lichtere beltpack en de nieuwe G3 is een UHF systeem met meer instelbare frequenties, scanning functie en een guitar tuner ingebouwd in de ontvanger.

Mijn tip als je draadloos wilt gaan doen, is wachten tot er betere, betaalbare digitale systemen komen. De frequentiebanden waarin de huidige systemen zitten, raken overvol en levert nu al vaak problemen op. over enkele jaren valt er helemaal niet meer mee te werken.

Roro92
28 april 2009, 19:12
Is VHF slechter dan UHF?

dml
29 april 2009, 11:30
G1:
9-volt batterij in zender, zender helemaal van metaal, afneembare antenne op zender, weldegelijk UHF-systeem.

G2:
2x penlight batterij in zender, zender stuk kleiner dan van G1, deels van plastic, vaste antenne, ietwat verbeterde dynamiek t.o.v. G1, verlicht display zender, ook UHF. Freq.bereik 40 Hz - 18 kHz, ook deze heeft al de scan-functie.

G3:
Groter freq.bereik dan de G2, overigens alleen in het laag: 25 Hz - 18 kHz, ontvanger laat nu ook de status van de batterij van de zender zien, geïntegreerde equalizer, "cable emulator", ingebouwd stemapparaat en de zender heeft contactpunten voor het direct opladen van een optionele batterypack (dit was bij G2 vanaf de 300-serie pas standaard).

Echte verbeterpunten zijn er mijns inziens dus niet echt bij G3, ook van G1 naar G2 waren er niet echt noemenswaardige verbeterpunten (behalve de overgang van 9V naar penlights).

Wat Guitarleon zegt over het volraken van de frequentiebanden is onzin. Bij G2 kun je kiezen uit 1440 freq's, bij G3 zelfs uit 1680 freq's. Moet wel heel erg bont worden willen daar niet een paar vrije freq's tussen zitten. Ik gebruik mijn G2 wekelijks live, nu bijna twee jaar, door het hele land en heb nog nooit van freq. hoeven wisselen. Daarvoor heb ik een jaar lang wekelijks een Freeport gebruikt (met maar 4 te kiezen freq's), ook nooit hoeven wisselen. En daarvoor heb ik een jaar of zes een G1 gebruikt, ook altijd zonder problemen.

HaroldA
29 april 2009, 13:15
Ik heb een G2 gehad en die klonk erg slecht tov mijn X2. (en ja: het verschil is duidelijk hoorbaar)

Guitarleon
29 april 2009, 14:02
over mijn verhaal van het volraken:

zie deze link: http://www.videomontageforum.nl/forum/ubbthreads.php/topics/133803/Tijdperk_draadloze_microfoons_

Roro92
29 april 2009, 14:02
Het gaat wel om een bas hé, let op!

Wat hoog en laag eruit zal me niet zo heel veel boeien, dat draai ik er wel bij op m'n amp.

Ik denk zelfs dat het een G1 serie gaat worden. Die staan voor €225 op mp én werken met één 9V blokje, dat vind ik makkelijker dan twee AA's.

dml
29 april 2009, 14:22
over mijn verhaal van het volraken:

zie deze link: http://www.videomontageforum.nl/forum/ubbthreads.php/topics/133803/Tijdperk_draadloze_microfoons_

Dit zegt dus helemaal niets over de huidige status waar jij letterlijk op doelt: De frequentiebanden waarin de huidige systemen zitten, raken overvol en levert nu al vaak problemen op.
Of het allemaal doorgaat, valt ook nog te bezien. Beetje voorbarig om zomaar af te gaan op alleen de financiële daadkracht van bedrijven als MicroSoft.

fhensen
8 mei 2009, 16:58
Is VHF slechter dan UHF?

VHF mag volgens mij niet meer in Nederland. UHF is alleen nog toegestaan.

Roro92
8 mei 2009, 17:31
Dan is de oudere Sennheiser geen VHF.

Johannes
8 mei 2009, 19:11
Het gaat wel om een bas hé, let op!

Wat hoog en laag eruit zal me niet zo heel veel boeien, dat draai ik er wel bij op m'n amp.

Ik denk zelfs dat het een G1 serie gaat worden. Die staan voor €225 op mp én werken met één 9V blokje, dat vind ik makkelijker dan twee AA's.

Het hoog en laag wat je zender niet doorgeeft, kun je er ook niet bijdraaien op je amp, het is er immer niet.

Roro92
8 mei 2009, 23:02
Ik heb een actieve bas en een goede EQ op m'n amp. Wedden van wel? ;)

Johannes
8 mei 2009, 23:44
Ik geloof best dat de eq op je gitaar of amp goed werkt, maar wanneer je versterker een signaal binnen krijgt dat NIETS bevat onder bijvoorbeeld 25 hz (door dat de zender frequenties onder de 25 hz niet kan doorgeven), dan is het onmogelijk om via je amp dat er weer bij te draaien. Immers, die frequenties zijn niet aanwezig. Zie een eq als volume regeling die instelbaar is per frequentie. Dat wat er niet is, kun je ook niet harder of zachter zetten.

Dit houdt trouwens niet in dat je de frequenties buiten het bereik van een zender persee gaat missen in je totaalsound.