PDA

View Full Version : Online lessen



dlan
27 april 2009, 17:19
Hallo,
Ik ben net begonnen met online lessen volgen, en het bevalt me erg goed.
Het is duidelijk met instrucie video. En voor een klein prijsje.

www.leergitaarspelen.com

Wat is jullie mening over online gitaar lessen?

Jeroensnake
27 april 2009, 18:23
Ik vind dat (vrijwel alle) online lessen gratis mogen zijn. Iemand hoeft maar 1 keer iets online te pleuren, en dan kan iedereen er gebruik van maken.

Behalve dan als je feedback kan krijgen. Maar dat wordt volgens mij alleen maar meer gedoe (filmpjes en/of geluidsfragmenten opsturen en dan op antwoord wachten ... niet echt ideaal).

En die site die je geeft vind ik een prachtig voorbeeld hoe het niet moet. Neigt naar oplichterij als je het mij vraagt.
Met dikgedrukte koppen als "Gitaar leren spelen in nog geen 24 uur oefenen!" Uh-hu .. ja ja.
Ik zou daar geen cent voor over hebben.

Maar goed, ieder zijn ding. Misschien vinden sommige dit een geweldige methode.

Rakkerdehond
27 april 2009, 18:59
Zelf heb ik meer de voorkeur voor een gitaarleraar, dan kan je dingen meteen vragen als je iets niet snapt. Over de les maar ook over de gitaar zelf.
Maar als het je toch goed bevalt bij die online lessen, dan zou ik daar zeker mee doorgaan.

Het gaat er uiteindelijk toch om, wat jij het fijnst leren vindt.

En je kunt altijd een beetje rondkijken op het net voor meer methodes, of je kunt bij een gitaarwinkel in de buurt vragen of ze nog een paar goede leraren kennen.
Dan kun je eerst die online lessen proberen, en dan kan je alsnog kijken of je niet liever een leraar wil.

Schuey
27 april 2009, 19:14
Online lessen kan heel fijn zijn. Zeker als ze gewoon goed zijn, zoals op www.justinguitar.com

Echter kan het niet op tegen een echte leraar, het kan wel wat toevoegen maar een echte leraar blijft interesanter.

appyhaan
28 april 2009, 00:19
Online lessen kan heel fijn zijn. Zeker als ze gewoon goed zijn, zoals op www.justinguitar.com


Probleem blijft echter... wanneer zijn deze lessen goed... en kan een beginner dit inschatten... ik dacht van niet. Het enige wat deze lessen idd kunnen doen is iets toevoegen aan spelers die les hebben. Voor maar een klein selectief gezelschap geldt dit niet... dat zijn de zogenaamde autodidacten (die het ook echt zijn). Maar die zijn er niet veel.

Dan heb je ook nog eens de geld kwestie... als je gitaar wilt leren spelen waarom zou je dan geen geld over hebben voor lessen van een "goeie" docent. Hoe graag wil je het dan eigenlijk? Een beetje investeren in jezelf kan geen kwaad. En je hebt dan in de meeste gevallen in ieder geval de zekerheid dat je het gewoon goed leert zodat je er je hele leven profijt van hebt. En wie wil dat nou niet...

Schuey
28 april 2009, 02:39
Ze zijn, in mijn beleving, goed omdat rustig en in begrijpelijke taal de basis beginselen van gitaar spelen wordt uitgelegd. Hij pretendeert niet met gekke leuzen in 24 uur jou een gitaarspeler te kunnen maken en weet ik veel wat nog meer. Doe het in je eigen tempo en doe wat je wilt. Ik mag dan zelf ook nog wel een beginner zijn, maar ik zie dat deze gewoon goed aansluiten bij wat ik wil weten en wat dan ook mijn kennis is, zodat ik het begrijp wat Justin uitlegt.

Kortom, voor een beginner zijn die lessen goed. Zaligmakend is het natuurlijk niet ;)

dlan
28 april 2009, 10:49
De curcus in 24 uur gitaar leren spelen vind ik zelf beter dan www.justinguitar.com. Ik krijg elke week netjes filmpjes en oefeneningen op gestuurd en als je er niet uit komt kan je iets terug sturen en binnen 24 uur heb je een mailtje terug. Natuurlijk gaat je antwoord sneller beantwoord worden met dit forum

Exi
2 mei 2009, 20:19
De curcus in 24 uur gitaar leren spelen - Ik krijg elke week netjes filmpjes en oefeneningen op gestuurd

Hoeveel weken zitten er in 24 uur? :cheerup:
Ik neem iedere week een nieuwe 7 dagen gratis trial van jamplay.com:crazyhappy:

Eigenlijk zou ik op gitaarles gaan, maar er was voor mij een wachttijd van 2 maanden, toch maar zelf begonnen via lesjes op internet.
Nu gaat het zo lekker dat ik afzie van een leraar. Ik kan het makkelijk leren zonder een stuiver uit te geven.:chicken:

BosaBoss
3 mei 2009, 09:12
Als fan van SRV vind ik dit een goede site:

http://www.steviesnacks.com/

Er staan gratis lessen op, als je uitgebreide lessen wil kost het wel wat geld, maar zoals hierboven nog wordt gezegd: dat moet je er maar voor over hebben. ;)

Op YouTube staan ook wat korte clips met kleine licks enz. zoals deze:

SRV Voodoo Chile filler
http://www.youtube.com/watch?v=-5xOcMJpTUk

SRV double stop uit Cold Shot
http://www.youtube.com/watch?v=KBOvSVl_Hxo