PDA

View Full Version : ENGL of Marshall



mayly
21 maart 2003, 18:26
hey,

ik heb nu een flextone II plus en zou graag een 4x12"cabinet kopen. het zit namelijk zo dat ik in de vakantie ga werken, en dan geld genoeg heb om een lampenversterker te kopen. ik ben van plan een ENGL te kopen, ik denk aan de thunderhead of de fireballhead, mss een marshall DSL 50, dat ga ik nog zien...maar ik wil nu al een box kopen om wat meer watt te hebben op mijn flextone. nu is de vraag welk zou ik best nemen: een ENGL box of een marshall box die je 2de hands veel meer ziet en dus wel wat goedkoper is. een ENGLbox zou ik nieuw moeten kopen. MAAR: stel ik koop een marshall box en na de vakantie koop ik me een Fireball of thunder, gaan dit klinken of is het dan beter om ineens een ENGL box te kopen? graag jullie mening daarover...

ps: omgekeerd mss ook: een ENGLbox met een marshall DSL 50 head, gaat dat?

alvast bedankt

ps: ik speel van (harde) rock tot lichte metal

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mayly op 2003-03-21 18:27 ]</font>

gerrekat
21 maart 2003, 18:36
Allebei niets mis mee, maar ed ENGL boxen zijn toch wel beter, zwaarder gconstrueerd, en front loaded wat wil zeggen de de speakers vanaf het front van de box uitneembaar zijn.

dit geeft een wat drukvoller en strakker geluid met meer low end!

Bovendien is de ENGL box helemaal gesloten en is ook de achterlpaat goed agffgedicht en van zwaar materiaal, wa ook wer zorgt voor meer druk.

Al met denk ik is de conclusie duidelijk, een ENGL box is gewoon iets beter, ondanks dat een marshall ook niet slecht is.

Maar het gewicht van een ENGL box is echt enorm, weegt 50 kg!

Ik heb er zelf een, heb ook en marshall gehad en gheb ook een rivera cabinet, de ENGl bevalt me prima, en is ook niet te duur, ik betaalde er een hele redlijke prijs voor nieuw!

Negative K3 fan
21 maart 2003, 18:42
Ik zou voor een ENGL box gaan, die zijn van wat betere kwaliteit dan de marshalls.

Bluppie
21 maart 2003, 18:54
agree

BLOK182
21 maart 2003, 19:05
Die Engl boxen kosten in Duitsland minder dan 600 euro nieuw, das een nette prijs voor zo'n box lijkt me.

gerrekat
21 maart 2003, 19:15
Klopt i heb 560 betaald, daar komen nogwel wat verzendkosten bij maar dan zit je zo rond de 600, in NL kosten ze toch snel 800!

BLOK182
21 maart 2003, 19:17
Soms zie je ze iets goedkoper, zo'n 700 euro moet lukken. Maar ik woon bijv. aan de duitse grens, das wel handig.

signsofzodiac
21 maart 2003, 20:36
Absoluut de ENGL. Meer druk, strakker laag, beter dan de Marshall. idd zo'n 600/650 euro in Duitsland

andy
22 maart 2003, 01:58
allright, als jullie dan toch lekker opstoom zijn. Hoe klinkt de ENGL amp dan in vergelijking met bv een jcm 800. er is vanavnd namelijk een uur tegen me aamgeluld om mijn jcm 800 in te ruilen tegen een engl.

gerrekat
22 maart 2003, 09:21
De JCM 800 heeft veel minder gain, afhankelijk van welk model je neemt, de 2203 en 2204 hebben heel weinig gain, die moet je helemaal opendraaien om powertube distortion te krijgen, de 2210 etc. heeft iets mer gain, maar in vergeljiking met een fireball is het niet veel.

hier is een clip van de fireball:

http://w1.410.telia.com/~u41010445/filer/fireball1.mp3

staartmans
22 maart 2003, 09:40
ik blijf stemmen voor de DSL 50!!! Veelzijdig: je kan er subtiel clean mee spelen maar ook loodzware metal!! Ik speel erover met mijn Tele en LP's en voor beiden zeer geschikt. Strat kan natuurlijk ook.

greetz en succes, Martino!

gerrekat
22 maart 2003, 10:15
Marshall zijn goed versterkers, maar ja ENGL is gewoon een klasse apart.

handgebouwd betere componenten, tja, ze zijn gewoon beter dan marshalls, ze zijn niet voor niets duurder (maar nog zeer schappelijk geprijsd).

A3
22 maart 2003, 15:53
Op 2003-03-22 09:21, schreef gerrekat:


hier is een clip van de fireball:

http://w1.410.telia.com/~u41010445/filer/fireball1.mp3


GEIL GEIL !!!!!

Nielsje
23 maart 2003, 19:33
hmz... ja engl boxen zijn beter, maar goed, ik vind ze niet echt mooi... die grille vind ik veel te grof, doet me altijd meteen aan oostduistland denken en aan rammstein en weet ik veel wat, ik vind ze gewoon niet mooi... dan vind ik de marshall boxen mooier...maar goed.. engl is wel beter....

en tja versterkers... ik heb zelf een dsl 100 en ik kan reden verzinnen om um weg te doen, veel zijdig voor relatief weinig geld, geen slechte clean voor een marshall! lekkee overdrive enzo.. en al dat gezeur over de gedeelde eq... dubbele rijen knoppen is voor mietjes! het echte werk is gewoon 6 knoppen en niet meer!! ( ik kom al in de buurt met 10 stuks) :razz: :razz:

art|saves
25 maart 2003, 14:02
Ik zou voor engl gaan zzelf heb ik een fireball en dat is de beste amp voor mij.
Op harmony-central heb ik een review gezet.