PDA

View Full Version : Loop station wie wat hoe wanneer waarom hoezo als stel dat



Timmm
27 april 2009, 13:08
Hoi peepz,

Heb nog nooit een loop staiton gezien of gebruikt maar het lijkt me wel wat Wie oh wie kan me een beetje wegwijs maken of in de juiste richting duwen tav het kopen van zo n ding.

wat wil ik dat ie kan ; drum optie ofo daar las ik wat over dat lijkt me wel leuk en voor de rest geen idee!

vaag topic huh ? nouja shoot gewoon wat!

greetingz

Aimé
27 april 2009, 13:21
Als je het nog nooit hebt gebruikt of zelfs gezien, waarom zou je er dan eentje willen?

Er bestaan genoeg loopers, de RC20 van Boss is de eerste die in me opkomt. Of daar drumritmes, etc opzitten betwijfel ik.

Het is een goede aankoop als je al redelijk kan gitaar spelen maar een 'onzichtbare' collega wil; goed voor je solo's te oefenen, bijvoorbeeld :) Tijdens gigs kan je hem dan weer gebruiken om samples te laten afspelen. Maar verder lijkt het me (persoonlijk) nogal onbruikbaar..

Fuhgawz
27 april 2009, 13:49
Hoi Timmm! Zoals Aimé zegt kun je loop stations inderdaad gebruiken om een partij op in te spelen (al dan niet over een drumtrack die in de loop station zelf zit) die de loop station dan herhaalt zodat jij daarover kunt soleren. Ook kun je, zoals Aimé ook al aangaf, samples in opnemen om live af te spelen, bijvoorbeeld als intro.

De bekendste pedalen met looper functie zijn de Boss RC serie, dus RC2, RC20(XL) en RC50, de Digitech Jamman, Akai Headrush en Line6 Delay Modeler. Als je meer wilt weten stel ik voor dat je even naar de website van de fabrikanten gaat om achter informatie te komen. Ook een goede tip is op YouTube te kijken. YouTube staat bomvol met demo's van pedalen.

Verder zou ik je van harte adviseren wat aan je taalgebruik (interpunctie, grammatica, etc.) te doen, want eerlijk gezegd is je openingspost gewoon een puinhoop!