PDA

View Full Version : Gibson es333 naar es 335 ?



Timmm
27 april 2009, 13:05
Hoi ,

Heb een es 333 maar wil de pickups vervangen ( verschillende mensen zeiden tegen me dat ik dat moest doen ) dus als leek ga ik dat nu ook maar doen. Nu was mijn vraag moet ik die es335 pickups zetten of zijn er nog meer goeie opties ? Ik wil in ieder geval de warme aardse volle toon behouden, heb een blues junior versterker waar ik momenteel erg ontevreden over ben :-s

groetjes !

Tim

stratie
27 april 2009, 13:12
Wat is er mis met de elementen dan? ga je ze vervangen omdat andere ze niet mooi vinden, of vind je ze zelf ook niet mooi?

En waarom ben je precies ontevreden over je versterker? Wat voor sound zoek je eigenlijk?

Squier4ever
27 april 2009, 13:37
wil je ze vervangen omdat anderen dat zeggen, of omdat je zelf last hebt van je geluid? in het eerste geval niet doen. verder zou ik er bijv. Seymour Duncan Pearly Gates in zetten, klinkt erg vet in mijn Epiphone Dot.

Harry
27 april 2009, 13:38
raar verhaal. Kun je niet beter wachten tot je een versterker hebt waarvan het geluid je wel bevalt? Dan vallen die elementen misschien best mee...

olaftheholy
27 april 2009, 14:00
probeer eens een ander speaker voor je bluesjunior...

barno
27 april 2009, 14:23
blues junior en ontevreden? da's zowat de eerste ever dan
een van de leukste kleine tube ampjes en voor zowat elke vorm van rootsmuziek goed.

okee voor metal niet maar da's een andere categorie natuurlijk.

Timmm
27 april 2009, 20:30
Erm , ja oops voor de duidelijkheid dus een pickup is kapot... dus om dan te vervangen met de oude ( mindere ) pick ups of dan gelijk nieuwe andere zetten.... Ik ga wel op advies van bv mijn gitaar leraar af ja tav vervangen nu dus maar denkdat ik zelf het verschil ook wel hoor...

Verder ben ik ontevreden over die blues junior omdat die treble zo niet vol is , de hoge tonen zijn schellig... warmer voller aardser dikker , moet kunnen toch

frekie
28 april 2009, 12:56
Ik heb een Fender Hotrod Deluxe die helaas momenteel waarschijnlijk kaduuk is, breekt op op het cleane kanaal en dat vlak voor 2 optredens :dontgeti:
Ik heb eigenlijk meteen de standaard Eminence speaker vervangen door een reissue Jensen. Veel zwaardere magneet, veel helderder met meer dynamiek. Dikkere speaker kabel gemonteerd. De amp zelf (als hij het doet...) is prima.

frekie
28 april 2009, 12:59
Oh ja pickups op een ES335: Seymour Duncan Jazz of 59 bij de neck, 59 bij de brug. "Look no further" :punk:

Little Jay
28 april 2009, 13:24
Gibson pickups hebben (vind ik dan) toch iets dat de rest niet heeft. Wat het is weet ik niet en waarschijnlijk zijn ze veel te duur, maar ze klinken gewoon beter dan de rest. Wil je smooth en romig ga dan voor de classic '57s, deze hebben exact evenveel windingen op de spoelen en klinken daarom zo. Wil je wat meer edge of 'vintage-vibe' ga dan voor Burstbuckers, deze hebben een ongelijk aantal windingen op de spoelen waardoor je in het hoog net een heel subtiel randje krijgt en het geheel heeft wat meer eigen stem. Ik heb een burstbucker #1 (laagste output) laatst in de halspositie van m'n jazzgitaar gezet en ik ben erg onder de indruk: ze klinken zowel warm als helder tegelijk, met meer karakter als de andere humbuckers die ik ken (zie onder). Ze zouden als PAFs moeten klinken, maar die heb ik nog nooit in mijn gitaar gehoord, dus dat kan ik echt niet zeggen.

In mijn Epiphone Sheraton zitten Seymour Duncans 59s en die vind ik ook erg goed, maar alleen met het volume wat dicht gedraaid, anders krijgen ze een wat schreeuwerig hoog ipv het subtiele hoog van de Burstbuckers. Voor blues of rock kan dat trouwens best goed werken. Het zijn mooie warme pickups met een goede klassieke humbucker toon.

De Burstbucker vervangt een Golden Age pickup van Stewart MacDonald. Dat was een hele goede pickup, zeker voor het geld, en in de huiskamer weinig verschil te merken. Maar wel met gigs: het hogere volume vergroot ook de verschillen tussen de pickups en dan was de Golden Age dunner met minder strakke bassen.

Een nadeel van Aziatische pickups vind ik verder dat ze korte bevestigings-"pootjes" hebben en dunne cheapo draadjes.

GFS hoor je hier veel goeds over, maar ik denk dat ze van dezelfde makelijk zijn als Golden Age. Goed, veel waar voor je geld, maar in een goed instrument, dat een Gibson ES333 volgens mij is, ga je denk ik toch naar meer degelijke pickups verlangen.

Tot zover mijn ervaringen, hoop dat je er wat aan hebt!

Squier4ever
28 april 2009, 13:45
Gibson pickups hebben (vind ik dan) toch iets dat de rest niet heeft. Wat het is weet ik niet en waarschijnlijk zijn ze veel te duur, maar ze klinken gewoon beter dan de rest. Wil je smooth en romig ga dan voor de classic '57s, deze hebben exact evenveel windingen op de spoelen en klinken daarom zo. Wil je wat meer edge of 'vintage-vibe' ga dan voor Burstbuckers, deze hebben een ongelijk aantal windingen op de spoelen waardoor je in het hoog net een heel subtiel randje krijgt en het geheel heeft wat meer eigen stem. Ik heb een burstbucker #1 (laagste output) laatst in de halspositie van m'n jazzgitaar gezet en ik ben erg onder de indruk: ze klinken zowel warm als helder tegelijk, met meer karakter als de andere humbuckers die ik ken (zie onder). Ze zouden als PAFs moeten klinken, maar die heb ik nog nooit in mijn gitaar gehoord, dus dat kan ik echt niet zeggen.

In mijn Epiphone Sheraton zitten Seymour Duncans 59s en die vind ik ook erg goed, maar alleen met het volume wat dicht gedraaid, anders krijgen ze een wat schreeuwerig hoog ipv het subtiele hoog van de Burstbuckers. Voor blues of rock kan dat trouwens best goed werken. Het zijn mooie warme pickups met een goede klassieke humbucker toon.

De Burstbucker vervangt een Golden Age pickup van Stewart MacDonald. Dat was een hele goede pickup, zeker voor het geld, en in de huiskamer weinig verschil te merken. Maar wel met gigs: het hogere volume vergroot ook de verschillen tussen de pickups en dan was de Golden Age dunner met minder strakke bassen.

Een nadeel van Aziatische pickups vind ik verder dat ze korte bevestigings-"pootjes" hebben en dunne cheapo draadjes.

GFS hoor je hier veel goeds over, maar ik denk dat ze van dezelfde makelijk zijn als Golden Age. Goed, veel waar voor je geld, maar in een goed instrument, dat een Gibson ES333 volgens mij is, ga je denk ik toch naar meer degelijke pickups verlangen.

Tot zover mijn ervaringen, hoop dat je er wat aan hebt!

ik zou met gemak een setjes GFS PAFjes in een 333 durven hangen, echt geen enkel probleem. zijn echt hele goede elementen voor weinig geld.