PDA

View Full Version : akoestische bas versterken



Muzieknono
27 april 2009, 07:49
Kun je een akoestische bas over een akoestische versterker gooien of heb je er toch echt een basversterker voor nodig als je hem zou willen uitversterken???
Mvgr. Dirk Jan :metal:

Henkie spenkie
27 april 2009, 11:46
Ik zou het eerlijk gezegt niet helemaal zeker weten, omdat ik er geen ervaring mee heb, maar mijn verstand zegt me dat je toch beter een basversterker moet hebben. Punt is namelijk dat de lage tonen van de bas zware trillingen veroorzaken waar een normale gitaarversterker niet op gebouwd is. De kans bestaat dat je je versterker verneukt. In princiepe zijn de klanken uit een akoestische bas net zo laag als een elektronische bas dus lijkt me het zelfde geval.

Bovendien is, door de eigenschappen van een basversterker de basklank gewoon veel mooier over een basversterker.

elendaeril
28 april 2009, 05:00
Henkie is right:rockon:

Muzieknono
28 april 2009, 08:31
Thnx, al weer wat geleerd.
Mvgr. Dirk Jan :metal:

DeGecko
28 april 2009, 10:27
Ik heb al een aantal keren een akoestische bas (Fender BG-32 Jumbo) over een MarkBass AC-series gestuurd. Werkt perfect voor zowel gitaar als bas...

Mijn voorkeur gaat uit naar de Ampeg PortaBass (maar wordt niet meer gemaakt...).

Volgens mij moet het over de AAR van Ashdown ook wel lukke ;-)

MAAR als je een gewone akoestische gitaarversterker hebt gaat ie idd meestal anders gevoiced zijne n kan je je speaker wel 'ns naar da haaie spelen...

Grtz

vincent136
1 mei 2009, 21:22
Een akoestische gitaarversterker is niet geschikt voor een akoestische bas. Wil je echt een goede klank voor je akoestische bas, zul je moeten kijken naar merken als Hevos. Maar als 't gewoon voor de fun is, prik hem in een willekeurige bas versterker en het klinkt prima.

Han S
1 mei 2009, 21:31
Heb je het over en contrabas? een 3/4 bas?