PDA

View Full Version : Toadworks Li'l Leo



scabiosa
26 april 2009, 23:23
Iemand ervaring met de Toadworks Li'l Leo?
Mijn oog viel op dit pedaal namelijk.
Het zou de drive moeten geven van een Fender Blackface.
Dit pedaal lijkt me wel wat omdat ik op een Bassman speel en ik soms de lampendrive mis... Ik gebruik reeds een Blues Driver en met deze heb ik al het gevoel die extra drive min of meer te krijgen. De Lil'L Leo zou dan vooral moeten dienen voor het hardere scheurwerk, bijv Jimi Hendrix.
Verder speel ik al op een Mudhoney en wat fuzzjes en die zijn nogal bombastisch (ideaal voor de stoner en post-metal toestanden), dit pedaal dus eventueel om een meer 'natuurlijke' drive te krijgen.
Doet dit pedaal dit of zijn er misschien andere pedalen die dit beter doen?

Guitarleon
27 april 2009, 11:33
ik heb er zelf ook eentje, en ben er erg blij mee. zowel op mijn vox AC15 als op mijn fender princeton SF reverb heeft deze overdrive een zeer aangename sound. zeer aangename drive. De moeite waard om eens te proberen.

scabiosa
27 april 2009, 16:45
dank
en gaat ie ook redelijk hard, of is het eerder een 'softe' drive?

Sinner
27 april 2009, 16:57
De zangeres van mijn band gebruikt 'm in combi met een Bassman en het klinkt erg lekker moet ik zeggen!

Blues-man
27 april 2009, 17:23
Iemand ervaring met de Toadworks Li'l Leo?
Mijn oog viel op dit pedaal namelijk.
Het zou de drive moeten geven van een Fender Blackface.
Dit pedaal lijkt me wel wat omdat ik op een Bassman speel en ik soms de lampendrive mis... Ik gebruik reeds een Blues Driver en met deze heb ik al het gevoel die extra drive min of meer te krijgen. De Lil'L Leo zou dan vooral moeten dienen voor het hardere scheurwerk, bijv Jimi Hendrix.
Verder speel ik al op een Mudhoney en wat fuzzjes en die zijn nogal bombastisch (ideaal voor de stoner en post-metal toestanden), dit pedaal dus eventueel om een meer 'natuurlijke' drive te krijgen.
Doet dit pedaal dit of zijn er misschien andere pedalen die dit beter doen?

Ik heb er zelf eentje gehad. Zeer fijne drive, gaat erg hard zelf. Als je hem open draait is het alsof je gitaar over haar nek gaat.

Kortom een zeer goede drive met veel instel mogelijkheden maar mij niet transparant genoeg.

Ik zelf gebruik nu een gemodde TS9 naar TS808 icm een Super Duper van ZVEX.

Wat let je....uitproberen die Leo!:hippie: