PDA

View Full Version : DBX 266 compressor



Geoffrey
26 april 2009, 19:34
Heeft iemand ervaring met deze compressor?

Liquid_Metal
26 april 2009, 22:29
Ik weet alleen dat Petrucci deze gebruikt, dat 'ie 2 gescheiden kanalen heeft en dat ik er ook wel eentje zou willen :D. Maar dan wel in combinatie met een looper (GCX)

Han S
26 april 2009, 22:46
Goeie compressor/limiter hoor, beetje lastig instellen, maar werkt prima. Er is trouwens ook een XL uitvoering van die net weer ff anders werkt.

Geoffrey
26 april 2009, 23:12
Een kennis van me verkoopt die XL uitvoering voor een mooi prijsje.. maar ik ken heel weinig af van een compressor in het algemeen.

Het leek me wel dat ik deze beter even kan testen en luisteren wat deze kan doen voor mijn klank, maar aangezien de compressor behoorlijk lastig/moeilijk in te stellen is...

Misschien iemand wat tips om uit te gaan van een "basis" en dat ik zo wat kan bijregelen om toch mn opties open te houden ivm de compressor en niet meteen af te haken omdat ik niet met het ding overweg kan?

Die kennis van me kan er ook niet al te goed mee overweg.. :chicken:

Han S
26 april 2009, 23:46
De meeste compressor/limiters zijn niet makkelijk in te stellen, de oude DBX 163(?) heeft maar één schuifpotje en werkt prima. e oude Alesis Microlimiter heeft twee twee draaiknopjes, een voor de hoeveelheid compressie en een voor de release, werkt ook prima maar ruist een beetje.

De oude Behringer Composer is ook heel makkelijk instellen en heeft ook nog een extra eindlimiter. De DBX 166 is een betere C/L als de 266, maar kost een stuk meer, maar een Manley VariMu is dan weer van een heel andere prijsklasse. Ik vind de 266XL een prima compressortje en ik kan er mee lezen en schrijven. Die 266 serie heeft ook nog een noise gate en ze zijn stereo te gebruiken of als dubbel mono.

Liquid_Metal
27 april 2009, 09:41
Hier (http://www.thomann.de/nl/dbx_266_xl.htm) bij Thomann is de DBX266XL te koop. Zoals je kunt zien zijn er 5 pots die je in moet stellen: Threshold: wanneer treedt de compressor in werking
Ratio: de verhouding tussen droog geluid en compressie
Attack: hoe snel de compressor in werking treedt
Release: hoe snel de compressor 'wegvalt' na stoppen met spelen
Output Gain: het volume, dus hoe hard je patch wordt (op 0 dB heb je je oorspronkelijke volume)

Zijn nogal wat instellingen waar je random aan kunt draaien, of met voorkennis mee aan de slag kunt gaan. Ik zou ratio op 2:1 zetten en attack en release in het midden, output gain op 0 en dan eerst aan de threshold draaien. Maar het is ook erg verstandig om eerst je ratio in te stellen :).

Liquid_Metal
27 april 2009, 09:42
Hier (http://www.thomann.de/nl/dbx_266_xl.htm) bij Thomann is de DBX266XL te koop. Zoals je kunt zien zijn er 5 pots die je in moet stellen: Threshold: wanneer treedt de compressor in werking
Ratio: de verhouding tussen droog geluid en compressie
Attack: hoe snel de compressor in werking treedt
Release: hoe snel de compressor 'wegvalt' na stoppen met spelen
Output Gain: het volume, dus hoe hard je patch wordt (op 0 dB heb je je oorspronkelijke volume)

Zijn nogal wat instellingen waar je random aan kunt draaien, of met voorkennis mee aan de slag kunt gaan. Ik zou ratio op 2:1 zetten en attack en release in het midden, output gain op 0 en dan eerst aan de threshold draaien. Maar het is ook erg verstandig om eerst je ratio in te stellen :).

Het fijne voor mij is dat 'ie noise gate en compressor combineert. Ik vind dit handiger dan twee losse pedalen. Wil er uiteindelijk eentje in een GCX stoppen.

Liquid_Metal
27 april 2009, 17:32
Kan je overigens bij de 266(XL) per kanaal kiezen of je alléén gate of compressor wilt gebruiken? Bij de gate kun je de threshold op Off zetten, dus lijkt me dat ie dan uitstaat. Maar hoe zit dat bij de compressor? Zou je kunnen zeggen dat 1:1 compression geen compressie is? Beïnvloed dat niet je toon?

Geoffrey
27 april 2009, 20:26
Han S en Liguid_Metal.. alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!!! :ok:
Ik test deze binnenkortgrondig uit en post hier dan mijn bevindingen..

Verdere tips zijn zeker nog welkom..

Geoffrey
27 april 2009, 20:34
De DBX 166 is een betere C/L als de 266, maar kost een stuk meer, maar een Manley VariMu is dan weer van een heel andere prijsklasse. Ik vind de 266XL een prima compressortje en ik kan er mee lezen en schrijven. Die 266 serie heeft ook nog een noise gate en ze zijn stereo te gebruiken of als dubbel mono.

De 166XL kost 225euro en de 266XL kost 144euro bij Thomann.. dus het prijsveschil valt uiteindelijk nog behoorlijk mee.

Ik bekijk eerst even wat die 266XL voor me doet..

Wat is het grote verschil dan tussen de 166 en de 266? (behalve de prijs)

Han S
27 april 2009, 20:51
De 166 is een heel andere machine heb ik begrepen. De 266XL heeft ook een knopje waarmee je de attack en release op automaat zet en hij reageert afhankelijk van het signaal wat hij krijgt.

In principe vind ik een compressor limiter een noodzakelijk kwaad, als je het niet nodig hebt moet je het ook niet doen.

Liquid_Metal
27 april 2009, 22:26
In principe vind ik een compressor limiter een noodzakelijk kwaad, als je het niet nodig hebt moet je het ook niet doen.

Dat ben ik absoluut met je eens. Zelf heb ik op dit moment geen van beide en écht missen doe ik ze niet. Alleen ruist mijn versterker op het hoogste gainniveau nogal en het is fijn om dat ietwat te onderdrukken. In mijn Rythm Clean patches kan een compressor het geheel ietsje vlakker maken waardoor de leads van andere partijen beter uit kunnen komen. Op zich kan ik best spelen zonder, maar een compressor maakt het in dat geval net een beetje af. Ik zal ze dus vrij miniem gaan gebruiken, wat mijns inziens ook precies de bedoeling is: Je hoort ze niet te horen.

robzilla
28 april 2009, 00:27
De meeste compressor/limiters zijn niet makkelijk in te stellen, de oude DBX 163(?) heeft maar één schuifpotje en werkt prima. e oude Alesis Microlimiter heeft twee twee draaiknopjes, een voor de hoeveelheid compressie en een voor de release, werkt ook prima maar ruist een beetje.

De oude Behringer Composer is ook heel makkelijk instellen en heeft ook nog een extra eindlimiter. De DBX 166 is een betere C/L als de 266, maar kost een stuk meer, maar een Manley VariMu is dan weer van een heel andere prijsklasse. Ik vind de 266XL een prima compressortje en ik kan er mee lezen en schrijven. Die 266 serie heeft ook nog een noise gate en ze zijn stereo te gebruiken of als dubbel mono.

Han, ik heb een vraagje..

De dbx 160, hoe is die te vergelijken met de 166 en 266?

skanky
28 april 2009, 06:55
Dat ben ik absoluut met je eens. Zelf heb ik op dit moment geen van beide en écht missen doe ik ze niet. Alleen ruist mijn versterker op het hoogste gainniveau nogal en het is fijn om dat ietwat te onderdrukken. In mijn Rythm Clean patches kan een compressor het geheel ietsje vlakker maken waardoor de leads van andere partijen beter uit kunnen komen. Op zich kan ik best spelen zonder, maar een compressor maakt het in dat geval net een beetje af. Ik zal ze dus vrij miniem gaan gebruiken, wat mijns inziens ook precies de bedoeling is: Je hoort ze niet te horen.

Een compressor haalt de ruis juist op, dat is het nadeel van een compressor doordat het dynamiek beperkt wordt hoor je alle ongewenste bijgeluiden juist harder. Ben je niet in de war met een noise gate?

skanky
28 april 2009, 07:00
Han, ik heb een vraagje..

De dbx 160, hoe is die te vergelijken met de 166 en 266?

de dbx160 is een van de alltime favourites van veel technici. Je kan er veel minder aan instellen maar de klank is zoveel beter dan de 166 en 266. De 160 is een compressor die op bijna alles gewoon goed klinkt.

Liquid_Metal
28 april 2009, 08:13
Een compressor haalt de ruis juist op, dat is het nadeel van een compressor doordat het dynamiek beperkt wordt hoor je alle ongewenste bijgeluiden juist harder. Ben je niet in de war met een noise gate?

O het is voor mij zo vanzelfsprekend dat ik niet expliciet heb vermeld dat ik op m'n high gain patches een NOISE GATE wil zetten. En op de rythm clean patches komt juist een compressor :). Daarom vind ik dit toestel zo fijn: het zit er allebei in :D.

Han S
28 april 2009, 11:18
de dbx160 is een van de alltime favourites van veel technici. Je kan er veel minder aan instellen maar de klank is zoveel beter dan de 166 en 266. De 160 is een compressor die op bijna alles gewoon goed klinkt.

Net als de Urei 1176/1178, heb ik ook eens gehuurd en bij aankomst was hij dood. Scheurtje in de print, dus ik heb dat gerepareerd en wat me opviel is hoe weinig componenten er in zo'n ding zitten, is allemaal heel simpel.

Han S
28 april 2009, 11:26
O het is voor mij zo vanzelfsprekend dat ik niet expliciet heb vermeld dat ik op m'n high gain patches een NOISE GATE wil zetten. En op de rythm clean patches komt juist een compressor :). Daarom vind ik dit toestel zo fijn: het zit er allebei in :D.

Noise gates hebben wel eens de nare eigenschap om er met een klikje in te komen, of ze zijn te laat. Beroemd is het verhaal van de D&R, die in vakkringen 'Oise Ate' werd genoemd. Ik heb nog een acht kanalen Rocktron Hush liggen, wordt niet meer gebruikt en is een ruisonderdrukker. Ideaal voor een mengpaneel met acht subgroepen want je maakt het helemaal stil. Hoe dat werkt weet ik niet, maar die is nooit te laat. Was iets van 1400 gulden indertijd. De Rocktron Hush was er ook als stompbox en dat werkt beter dan een gate.

Liquid_Metal
28 april 2009, 13:32
Noise gates hebben wel eens de nare eigenschap om er met een klikje in te komen, of ze zijn te laat. Beroemd is het verhaal van de D&R, die in vakkringen 'Oise Ate' werd genoemd. Ik heb nog een acht kanalen Rocktron Hush liggen, wordt niet meer gebruikt en is een ruisonderdrukker. Ideaal voor een mengpaneel met acht subgroepen want je maakt het helemaal stil. Hoe dat werkt weet ik niet, maar die is nooit te laat. Was iets van 1400 gulden indertijd. De Rocktron Hush was er ook als stompbox en dat werkt beter dan een gate.

Tja, maar 1400 gulden om een beetje ruis te onderdrukken is voor mij echt niet realistisch :P. Zo'n klikje zou wel érg irritant zijn. Weet je of de 266XL dat heeft?

Han S
28 april 2009, 19:42
Tja, maar 1400 gulden om een beetje ruis te onderdrukken is voor mij echt niet realistisch :P. Zo'n klikje zou wel érg irritant zijn. Weet je of de 266XL dat heeft?

Ik gebruik die gate functie nooit, dus dat weet ik niet, ik weet ook niet of hij snel is. De gate van een Alesis 3630 is snel, maar de c/l is matig, de Behringer Intelligate is snel maar klikt en het geluid wordt er niet beter van. Ik heb een geautomatiseerde tafel dus ik gebruik geen gates meer. Die Rocktron Hush stompbox was niet duur overigens.

Het mooie van de Intelligate is wel dat je frequentie afhankelijk kunt triggeren, dus als je een floortom moet gaten haal je het hoog weg zodat hij niet op het ride cymbal open vliegt.

Geoffrey
29 april 2009, 20:59
Normaal heb ik de 266XL volgende week om te testen en dan post ik hier wel even mn bevindingen..

Alvast heel erg bedankt voor de tips!!

skanky
29 april 2009, 21:13
De gate van de 266 is niet echt bruikbaar, de Behringer Intelligate klikt nog minder......

Geoffrey
29 april 2009, 22:00
Een onwetende vraag: wat is die "gate" waar je het over hebt? :soinnocent:

skanky
29 april 2009, 22:12
Een DBX 266XL heeft 2 kanalen die elk bestaan uit een gate een compressor en een limiter.

Geoffrey
30 april 2009, 17:54
Ik zie wel...

Liquid_Metal
30 april 2009, 21:48
Niet bruikbaar? Waar baseer je dat op?

Han S
30 april 2009, 23:02
Ik zei al dat ik de gate functie van de 266 (ik heb er twee) nooit gebruik, maar ik vind het verder een fijne compressor/limiter.

Als je nou op forums als gearslutz gaat zoeken naar discussie over dit soort apparaten, zul je altijd een aantal mensen vinden die er geen spaan van heel laten. Ik denk dan altijd maar dat ze niet beter weten en er niet mee kunnen omgaan.

Opvallend op de vele recordingforums is bijvoorbeeld het neersabelen van een microfoon als de AKG C1000S, die zou alleen geschikt zijn als doorstop en paperweight. Maar je ziet ze veel in live versterking en hoewel het geen topper is heb ik er toch heel goed klinkende opnamen mee kunnen maken.

Dus je moet je niet al teveel aantrekken van dat soort kritiek, de 266 is gewoon een goede C/L, geen topper, maar het kost ook een drol.

Geoffrey
1 mei 2009, 00:26
Ik speel dus over een Peavey 5150 met een ISP Decimator in de loop.. waar plaats ik de DBX 266XL best?

skanky
1 mei 2009, 07:58
Niet bruikbaar? Waar baseer je dat op?

Dat baseer ik op veelvuldig gebruik. De gate is voor mij gewoon niet snel genoeg, ik blijf altijd die klik horen aan het begin en dat stoort me teveel om'm te gebruiken.

De compressor/limiter sectie van de 266 is overigens prima hoor, net wat Han zegt: de 266 is geen topper maar doet z'n werk uitstekend.

Liquid_Metal
1 mei 2009, 09:26
Dat baseer ik op veelvuldig gebruik. De gate is voor mij gewoon niet snel genoeg, ik blijf altijd die klik horen aan het begin en dat stoort me teveel om'm te gebruiken.

De compressor/limiter sectie van de 266 is overigens prima hoor, net wat Han zegt: de 266 is geen topper maar doet z'n werk uitstekend.

Heb je dan toevallig een fragmentje, of is dat op te nemen, waarop die klik te horen is? Het liefst wil ik een toestel dat zowel gate als compressor is, dus de 266 zou voor mij ideaal zijn. Pedaaltjes zouden ook goed kunnen, maar dan kom je vaak al over de 140 euro van dit toestel heen.

Geoffrey
1 mei 2009, 11:30
Ik speel dus over een Peavey 5150 met een ISP Decimator in de loop.. waar plaats ik de DBX 266XL best?

Jongens..?

Wat betreft die gate.. dat test ik volgende week wel even uit.
Maar het is toch al goed om weten.

Liquid_Metal
1 mei 2009, 22:38
Ik ben erg benieuwd! :D
Het opvallende vind ik dat John Petrucci een DBX 266XL gebruikt (staat althans op z'n website). Lijkt me niet dat hij een noise gate gebruikt die plopt. Of zou 'ie alleen de compressor gebruiken?

Geoffrey
2 mei 2009, 20:35
Waar plaats ik deze best in mn loop?
Voor of na de ISP Decimator?

Han S
2 mei 2009, 20:47
Waar plaats ik deze best in mn loop?
Voor of na de ISP Decimator?

Heb je hier (http://reviews.harmony-central.com/reviews/Effects/product/ISP+Technologies/Decimator+Noise+Reducer/10/1) wat aan?

Geoffrey
3 mei 2009, 15:40
Ik weet niet of de 266xl voor veel ruis zal zorgen..
Volgens mij plaats ik best eerst de 266xl en daarna de Decimator.

Han S
3 mei 2009, 16:40
Als je je verdiept in de werking van elke compressor/limiter, dan zie je dat hij zachte geluiden (dus ruis) versterkt en harde geluiden verzwakt. De 266XL ruist van zichzelf hoegenaamd niet, maar elke microfoon en elk gitaar of baselement ruist.

Geoffrey
3 mei 2009, 16:45
Als je je verdiept in de werking van elke compressor/limiter, dan zie je dat hij zachte geluiden (dus ruis) versterkt en harde geluiden verzwakt. De 266XL ruist van zichzelf hoegenaamd niet, maar elke microfoon en elk gitaar of baselement ruist.

Dus dan best eerst de Decimator (om mn amp stil te houden) en daarna de 266xl..?

B_2_the_a
3 mei 2009, 17:39
Ik heb zelf een 266xl, gebruik hem voornamelijk als gate voor de zangmics met de band waar ik mee werk (om de mix beetje schoon te houden), over dat te langzaam opengaan, geen last van....

En Han, de c1000 is opzich een lekkere mic als overhead, maar het scheelt misschien ook dat ik bij de gigs die ik schuif niet de luxe heb om het verschil daadwerkelijk te horen (gezien het podium volume alleen al)

De Beer
4 mei 2009, 13:02
Ik heb zelf een 266xl, gebruik hem voornamelijk als gate voor de zangmics met de band waar ik mee werk (om de mix beetje schoon te houden), over dat te langzaam opengaan, geen last van....
+1, al gate ik niet 100%

Ik laat hem iets open staan. Dan is er zeker niets hoorbaar.
Meestal knalt hij toch wel open op de snare als de "zanger" er niet tussen staat. En het kan soms wat vreemd overkomen met galmpjes en/of delaytjes, op die mic, die dan ook ineens stil zijn, of worden ge-gate.

Voor een snare vind ik de gate nog best wel bruikbaar, die "envelope" is toch over het algemeen wel "transient" genoeg.

Liquid_Metal
4 mei 2009, 15:01
+1, al gate ik niet 100%

Ik laat hem iets open staan. Dan is er zeker niets hoorbaar.
Meestal knalt hij toch wel open op de snare als de "zanger" er niet tussen staat. En het kan soms wat vreemd overkomen met galmpjes en/of delaytjes, op die mic, die dan ook ineens stil zijn, of worden ge-gate.

Voor een snare vind ik de gate nog best wel bruikbaar, die "envelope" is toch over het algemeen wel "transient" genoeg.

Galm en delay kun je ook beter ná de gate zetten. Dat ben ik in ieder geval wel van plan

De Beer
4 mei 2009, 15:04
Dan kap je dus je galm/delay ook af en dat kan raar klinken.

B_2_the_a
4 mei 2009, 15:42
+1, al gate ik niet 100%

Ik laat hem iets open staan. Dan is er zeker niets hoorbaar.
Meestal knalt hij toch wel open op de snare als de "zanger" er niet tussen staat. En het kan soms wat vreemd overkomen met galmpjes en/of delaytjes, op die mic, die dan ook ineens stil zijn, of worden ge-gate.

Voor een snare vind ik de gate nog best wel bruikbaar, die "envelope" is toch over het algemeen wel "transient" genoeg.

Snare en china pikken ze nog wel eens op ja...
Solo gitaar ook (cab staat ook op mic hoogte :S)

Liquid_Metal
4 mei 2009, 15:45
Dan kap je dus je galm/delay ook af en dat kan raar klinken.

Nee juist niet. Dat gebeurt als je delay en galm vóór de gate hebt staan.

De Beer
4 mei 2009, 17:15
Ja correct ik las weer eens te snel.
Ik gebruik hem live meestal als channel insert. dan gaat dat niet(altijd) Als group insert zou het al verholpen zijn.

Geoffrey
4 mei 2009, 20:53
Ja correct ik las weer eens te snel.
Ik gebruik hem live meestal als channel insert. dan gaat dat niet(altijd) Als group insert zou het al verholpen zijn.

Dit laatste snap ik niet...

De Beer
5 mei 2009, 12:07
Dit laatste snap ik niet...
In een live situatie met de compressor/gate gebruikt op bv een vocal group.
je effecten stuur je vanuit je vocal mic kanaal(aux, liefst pre-fader), en komt op een ander kanaal retour.
Mic signaal gaat naar de vocal group.
FX gaan direct naar L/R (of fx group)

dus heb je geen last van fx die afgekapt worden door een gate.


of je channel insert moet post Aux zijn, dan is het ook geen probleem

Maar goed dit dwaalt af van het gebruik van een 266 in een gitaar rack.

B_2_the_a
5 mei 2009, 13:45
Ik heb er niet zoveel last van...
Ik gebruik mijn dbx als channel insert, maar nooit last van afgekapte fx (ik gebruik heel veeel fx bij de band).

Ik stel mijn gate ook vlak boven het rotzooi volume in zegmaar. Dus niet afgesteld op de zang (wel rekening mee gehouden indien rotzooi volume te hoog is).

Geoffrey
5 mei 2009, 22:54
Eind deze week week heb ik de 266xl op de proef..

Tips ivm beginnende instellingen en waar ik moet op letten zijn zeker nog welkom!!

B_2_the_a
5 mei 2009, 23:14
lang leve de auto stand..

Liquid_Metal
6 mei 2009, 08:47
Ga je de gate gebruiken? Eerst op 0 en kleine stapjes opvoeren. Totdat je NET geen ruis meer hoort.
Compressor: gain op 0, release en attack op fast (helemaal links), ratio op 1:1 en gewoon van links naar rechts instellen (dus beginnen met threshold).

Geoffrey
6 mei 2009, 20:44
Ga je de gate gebruiken? Eerst op 0 en kleine stapjes opvoeren. Totdat je NET geen ruis meer hoort.
Compressor: gain op 0, release en attack op fast (helemaal links), ratio op 1:1 en gewoon van links naar rechts instellen (dus beginnen met threshold).


Of ik de gate ga gebruiken weet ik nog niet, aangezien er niet echt positieve reacties zijn ivm die gate.

Dutch66
6 mei 2009, 21:39
@geoffrey

De dbx heeft weliswaar een gate maar je kunt je afvragen of je deze niet liever ergens in het begin van de chain zou willen hebben....

Qua instellen, Treshold is het moment waarop de gate "dicht" gaat, (signaal/ruis verhouding) en Attack de snelheid waarmee hij dit doet. Voor mij werkt eigenlijk altijd de Attack zo snel mogelijk (uitgedrukt in ms), en vervolgens de treshold terugschroeven todat de de gate gaat "happen", dus het laatste stukje sustain van een noot weg hapt.

Of je dan kiest voor een wat latere reactie van de gate d.m.v. de attack iets langer te maken of dat je de treshold iets meer geeft is afhankelijk van wat je speelt.

Een compressor werkt met een ADSR regeling, Attack, Decay, Sustain & Release, en welke je hiervan kunt instellen is afhankelijk van het merk, type en dito toepassing.

Gelukkig is er heel veel info over dynamics op het net terug te vinden, google is ADSR en/of Dynamics.

Voorts sluit ik me helemaal aan bij een eerdere reactie "als je het niet nodig hebt niet gebruiken"............

Liquid_Metal
6 mei 2009, 21:59
Of ik de gate ga gebruiken weet ik nog niet, aangezien er niet echt positieve reacties zijn ivm die gate.

Volgens mij was het meer dat de niet-gebruikers dat zeiden door leeservaring e.d. De sporadische (volgens mij 2) gebruikers hadden geen last van ploppen. Of niet?

En inderdaad: als je 'm niet nodig hebt: niet gebruiken. Ik wil compressor toepassen in Rythm Clean patches (reverb, phaser en compressor) en gate in Overdrive patches (dat zijn er nogal wat: Rythm OD, Grand OD, Phat Lead en Epic Lead). De gate is puur bedoeld om de ruis van m'n preamp weg te filteren als ik niet speel. Ik heb een Engl E530 en die staat erom bekend nogal veel ruis te veroorzaken. Het stoort me niet ál te erg, maar ik ben het liever wel kwijt. De gate hoeft bij mij dus niet zo hard.

Geoffrey
7 mei 2009, 21:41
Ik ben de 266xl net gaan ophalen.. Morgen even grondig testen.

Jammer dat er geen nederlandstalige handleiding bij zijt..
Niet dat ik mn engels niet snap, maar het is toch net iets makkelijker lezen in het nederlands.

Liquid_Metal
7 mei 2009, 22:28
Ik ben benieuwd ;)

Geoffrey
11 mei 2009, 20:30
Helaas heb ik de 266xl niet grondig kunnen testen.. maar als deze tegen nu vrijdag nog niet verkocht is kan ik verder testen.

Ik had de 266xl als volgt aangesloten:
effect loop out---ISP Decimator---channel 1 in---channel 1 out---effect loop in

De 266xl zorgt toch voor wat ruis, dus het enige wat ik eigenlijk echt kunnen testen heb is de gate.
En die doet het voor mij toch niet slecht.. maar ik gebruik toch liever de Decimator mn amp stil te houden.
Vrijdag test ik nog even wat de Decimator doet na de 266xl i.p.v. er voor.

Voor de rest heb ik enkel de "auto" stand kunnen testen.

Geoffrey
13 mei 2009, 18:18
Iemand..? :soinnocent:

Liquid_Metal
13 mei 2009, 18:43
Had je een vraag dan...?
Ik neem aan dat de ruis geproduceert wordt door de compressor? Of ook als je het apparaat volledig bypasst?

Geoffrey
13 mei 2009, 19:38
Ik weet niet zeker of dit de correcte manier van aansluiten is..?

De minieme ruis komt door de processor.. maar de gate stond amper open en de ruis was al weg.

Liquid_Metal
17 november 2009, 23:05
Ik wist dat er nog een topic zoals dit was en ik overweeg nog steeds de DBX 266. Op dit moment kan ik de gate uit de G-Major2 halen en die blijft denk ik wel, dus misschien is het wel fijner om de gate daar uit te blijven halen.
Maar een compressor postgain klinkt toch niet zo lekker.
Maar KUN je de DBX266 wel pregain zetten? Is het signaal daarvoor niet te laag (te veel weerstand)? Ik zou 'm in een loop van een (nog niet in bezit zijnde) GCX of andere looper plaatsen, maar uiteraard wel voor de preamp. Op dit moment heb ik nog geen andere pedaaltjes dus ook geen bufer.

ateng
18 november 2009, 09:56
Nog steeds geen GCX ;)

Liquid_Metal
18 november 2009, 10:09
Ik zou niet weten waar ik die voor nodig heb. Ik heb geen enkel pedaal dat ik wil gebruiken dus het lijkt me zinniger om eerst wat mooie pedalen te scoren. Maar met de frequentie waarmee ik nu pregain effecten (phaser en compressor) gebruik is het eigenlijk niet echt de moeite waard.

ateng
19 november 2009, 10:38
Ik zou het ook niet weten waar voor je m nodig hebt... alleen bijna bij elke topic heb je het erover dat je m wil hebben of dat je m "nog" niet hebt dus dacht ik van koop m dan snappie.
En het is zeker de moeite waard om m te hebben, ook al heb je nu geen enkel pedaal dus als je er 1 kan scoren voor een leuk prijsje waarom niet. Het is niet alleen voor pedalen want je hebt zoveel mogelijkheden met zo'n GCX.

Liquid_Metal
22 november 2009, 17:09
Hij staat nog steeds in de planning maar ik heb nog geen pedalen om te loopen en ook geen functies om te schakelen (of meerdere preamps). Bovendien heb ik er geen geld voor (over) en weet ik nog niet precies wat ik nou wil. Het idee is nu om een Mesa Boogie Quad te kopen en te schakelen met een GCX, en in de loops van de GCX oa een phaser en compressorpedaaltje te stoppen. Maar ik heb de Quad nog niet eens geprobeerd dus het blijft allemaal speculatief. Bovendien heb ik er geen budget voor én is het niet echt nodig (ik heb een preamp die het doet en geen eigen repetitieruimte).

ateng
24 november 2009, 01:11
De Quad lijk mij ook interessant vanwege de goede clean... of raak ik in de war met de Studio? Ben een beetje uitgekeken op mijn JMP-1 namelijk dus ben af en toe aan het rondneuzen op internet enzo. Heb geen haast ofzo hoor maar als ik een ander preamp op de kop kan tikken voor een leuke prijs dan doe ik het gelijk.
Ik mis ook best wel mijn vorige Laney VH100R top want die had alles in huis van shimmering clean tot heavy lead. Misschien toch maar weer opzoek naar een VH100R of een TT100H.