PDA

View Full Version : Singer/songwriter zoekt mensen om mee samen te spelen



tijs19
26 april 2009, 18:33
Heey ben sinds twee jaar serieus bezig met eigen liedjes schrijven. Ik zing ze en speel er gitaar bij.

Ik zoek muzikanten om mee samen te spelen, lijkt me vooral leuk om te experimenteren met een bass of een tweede gitaar en kijken of er goede nummers uitkomen.

Als je iets anders speelt dan gitaar of bass en het lijkt je leuk samen te spelen mail dan alsnog want ik wil alles uitproberen ;-)

groeten, tijs

Bartbart
26 april 2009, 19:50
Hey Tijs,
In welke regio wil jij dit plan uitvoeren?
Groeten, Bart

tijs19
26 april 2009, 21:34
hey Bart,

goed dat je het zegt was ik idd vergeten te melden.
ik woon in Amsterdam, jij?

Bartbart
26 april 2009, 21:38
Ah, jammer!
Ik woon in Groningen

tillens
26 april 2009, 22:29
he tijs, kun je misschien wat specifieker zijjn.... hoe ver ben wat wil je gaan doen etc...

Spitfire
26 april 2009, 23:02
Hee tijs,

Klinkt erg tof, ik heb wel interesse eigenlijk :) Zou je iets van jezelf kunnen uploaden of een soortgelijke artiest kunnen noemen? Ben je trouwens 19 zoals je naam doet vermoeden? :)

Groeten,
Robert Jan

tijs19
27 april 2009, 17:07
@Tillens en Spitfire: ik ben idd 19 jaar oud en wat ik wil is een niveau bereiken waarmee je regelmatig op kan treden.

In wat voor setting is voor mij altijd open, lijkt me cool om in een bandje te zitten waar iedereen zijn eigen inbreng in de liedjes heeft en waar ieder ook zijn eigen liedje kan inbrengen, maar het lijkt me ook leuk om bijvoorbeeld met iemand nummers te maken en spelen zoals Simon & Garfunkel deden. Ik sta voor alles open want denk dat je in de muziek alle dingen moet proberen die je leuk lijken.

Ik zal even in het kort wat vertellen over de dingen die ik zelf doe:

Speel sinds m'n tiende gitaar, al heb ik me de laatste jaren vooral op zingen en schrijven gericht dus ik kan best wat spelen op de gitaar alleen ben in mijn nummers vooral bezig met de tekst en zang. Ben wel van plan om binnenkort weer serieuze les te gaan nemen.

Ik heb nu ongeveer 3 maanden 2 keer per week zangles en train de techniek een half uur per dag, dus dat gaat steeds meer vooruit.

Met liedjes schrijven ben ik de laatste 2 jaar steeds serieuzer bezig en het wordt eigenlijk steeds meer.

Mijn eigen computer is kapot dus kan even geen samples maken van hoe ik zelf klink maar ik luister de laatste tijd veel naar bob dylan, bright eyes, solomon burke, g. love, dispatch, rolling stones, sam baker, eric clapton, the john butler trio en de laatste tijd sowieso zoveel mogelijk verschillende artiesten.

Dus dat is ongeveer hoe het zit met mij. Wat bespelen jullie en wat zijn jullie van plan in de muziek?;)

@Bartbart: idd erg jammer!

Spitfire
27 april 2009, 20:59
Dus dat is ongeveer hoe het zit met mij. Wat bespelen jullie en wat zijn jullie van plan in de muziek?;)

Ik ben dus ook 19, speel ook sinds mijn tiende gitaar ;) Er zijn een aantal dingen die ik erg graag zou willen doen qua muziek en het spelen van mooie liedjes in een akoestische formatie is daar 1 van. Ik heb een tijdje geleden eens gereageerd op een ander forumlid die een aantal van zijn nummers met een akoestisch bandje wilde spelen, maar uiteindelijk was dat toch te ver weg.

Ik moet zeggen dat ik niet zoveel ervaring heb met samen spelen (ik heb tot nu toe in 1 bandje gespeeld, 2 keer opgetreden en ik ga af en toe jammen met wat vrienden), maar ik denk dat ik gemotiveerd genoeg ben om er wat van te maken. Lijkt me in ieder geval erg tof om in zo'n formatie gitaar te spelen en eventueel achtergrondzang te verzorgen.

Nemo
27 april 2009, 22:16
Leeftijd? Locatie?

Harry
28 april 2009, 09:52
ik doe een gok; 19, Amsterdam. Ik roep maar wat hoor...

tijs19
28 april 2009, 11:59
ik doe een gok; 19, Amsterdam. Ik roep maar wat hoor...

goed gegokt!

syts
3 mei 2009, 18:12
Jammer van de afstand, leeftijd boeit me nooit zo namelijk. Zoek hetzelfde maar is best schaars... Zit zelf in Emmen. Succes in ieder geval!

Groetjes Syts

Spitfire
12 mei 2009, 15:51
Hee tijs,

Ik heb je vorige week een PB gestuurd ;) Ga je inbox eens checken! :P