PDA

View Full Version : Vox AC30CC1 geeft vreemd geluid, zelfs zonder signaal



Shifty
26 april 2009, 16:18
Hallo allemaal,

Ik ben sinds gister de trotse eigenaar van een Vox AC30CC1 :D Gekocht bij een gitaar winkel in Groningen.

Nu heb ik blijkbaar niet goed genoeg geluisterd. Ik was nogal bezig met de settings mogelijkheden van de amp en je hoort het op laag volume niet goed. Daarnaast verwacht ik dat 'ie gewoon in orde is. Toen ik thuis kwam en er even goed op ging spelen, hoorde ik namelijk een vreemde 'pop' uit de speakers komen. Zelfs zonder signaal.

Ik heb overigens garantie, dus er is verder geen probleem. Ik ben alleen benieuwd wat het kan zijn en of ik het misschien zelf - héél gemakkelijk - kan verhelpen.

Ik heb er een filmpje van gemaakt. Bekijk hier het filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=EWpM8sm3LHw)

Weet iemand wat dit is en hoe het komt? Thanks!

wiegersma
26 april 2009, 19:14
Het zou iets met een condensator kunnen zijn.
Of misschien gebeurt er iets op het elektriciteitsnet. Probeer 'm eens op een ander stopcontact (groep) uit.
Of er is iets anders aan de hand.
Ofzo

bastiaanvanbeek
27 april 2009, 07:52
op 0:50 hoor je ook een soort "ping". komt dat ook uit je amp?

Shifty
27 april 2009, 08:57
Of misschien gebeurt er iets op het elektriciteitsnet. Probeer 'm eens op een ander stopcontact (groep) uit.

@wiegersma Zal ik proberen!

op 0:50 hoor je ook een soort "ping". komt dat ook uit je amp?

@bastiaan Jep! Dat komt uit de amp. Niet uit de speakers, lijken wel de buizen of reverb?