PDA

View Full Version : Pedaltrain ervaringen/etc.



Chris Winsemius
26 april 2009, 15:00
Heb de zoek-functie al gebruikt maar zonder bruikbaar effekt... (ha ha, flauwe woordspeling...).

Anyway: ik zit te denken om 'n pedaltrain jr met softcase aan te schaffen voor m'n basic/portable effekten rijtje.

Als ik de EH MMD ook ga gebruiken dan wil ik 'n stekkerdoos met die adapter en 'n one spot het liefste onder de pedalen kwijt. Hoe doen jullie dat en/of zou ik 'n alu of houten plaat aan de onderkant moeten monteren omdat "vast" te houden.

Hele stomme mega noob vraag: ik heb nog nooit velcro/klitte[n]band onder pe[n]daaltjes geplakt. Zit dat er al bij of moet dat apart besteld worden.

Planning qua pedaaltjes:
- turbo of strobo tuner
- wah
- bad monkey
- boss SD-1 of andere od of distortion
- phaser
- EH MM deluxe

Ik ben benieuwd! Liefste speel ik alleen met 'n kabel + amp maar soms heb ik iets compacts nodig (mixer-out op de Bad Monkey is dan zeer handig voor direct naar 'n PA) en ik ben het zat om iedere keer alles opnieuw aan te sluiten/etc.

bvD!!!

Ferraririk
26 april 2009, 15:26
Bij sommige zit het velcro/klittenband erbij, maar dat ligt aan de winkel het monteren doen de meesten ook met velcro dat doen ze dan tegen de achterkant, aan de onderkant (snappie?)heb ik afgekeken in het post je pedalboard topic, ik zoek zo wel een plaatje voor je.


ik denk wel dat je moet puzzelen om je pedalen er allemaal op te krijgen, want je MMD is geem kleintje, en een wah neemt een hele strook in beslag maar het moet net passen

robostrat
26 april 2009, 15:30
denk dat je een beetje te voorbarig bent..
dat gaat niet passen, pedaltrain 2 komt eerder in de richting.
als je een nieuwe koopt zit de klitteband erbij.
kijk anders even op de site van hun staan zat voorbeelden / ideetjes

RolandT
26 april 2009, 15:32
Chris, ik dit onlangs gedaan. Ik had een paar pedalen waarvan sommige los in de kast en andere op een te groot bord (meestal speel ik enkel met de amp). De pedaltrain komt met alles wat je nodig hebt, velcro (2 soorten) en (recente versies) soort beugels om een voeding onder de pedaltrain te monteren. Zelf gebruik ik gewoon velcro om mijn flatliner six onder de pedaltrain te monteren. Wat ik knap vind is dat de pedaltrain zeer licht is; voeding kan je dus onder de pedaltrain (http://www.10pont.net/board.jpg)kwijt. De softcase is ook zeer stevig. Ik heb de pedaltrain Jr van bij Thomann (http://www.thomann.de/de/pedaltrain_junior_sc_bag.htm).

bloodgulge2
26 april 2009, 15:41
Heeft er iemand ervaring met die softcases? Komen de knopjes op dezelfde stand er terug uit?

Fuhgawz
26 april 2009, 16:04
Heeft er iemand ervaring met die softcases? Komen de knopjes op dezelfde stand er terug uit?

Yup, ik heb een Pedaltrain Jr. met softcase. Zeer tevreden over! De softcase is niet superstevig (de hardcase wel, en groot ook!), maar voor rondslepen voldoet het prima. Maar wat bedoel je in godsnaam met die laatste zin? Welke knopjes? Welke stand? Waar moeten ze terug uit komen?

Velcro komt er, zoals gezegd, bij als je er een nieuw koopt. Ik heb geen ervaring met een stekkerdoos eronder, aangezien ik een Pedal Power gebruik, maar ik denk niet dat een plaat nodig is. Gewoon klitteband zou moeten werken. Het spul wat erbij komt is stevig genoeg om een wah vast te zetten, dus een stekkerdoos zou geen probleem moeten zijn.

bloodgulge2
26 april 2009, 16:44
wat ik bedoel met de knopjes:
Worden je knoppen op je pedalen gedraaid doordat ze aan het stof van de softcase komen? Kan ik erop vertrouwen dat mijn pedalen met dezelfde settings terug uit die softcase komen?

Fuhgawz
26 april 2009, 17:42
Nja, dat ligt een beetje aan hoeveel je in het voorvak doet en wat voor knoppen er op je pedalen zitten. In mijn geval eigenlijk nauwelijks tot niet. Maar als je je voorvak helemaal volpropt, je sleept veel met dat ding en je hebt hoge pedalen met grote kippekopknoppen dan kunnen ze wel wat verdraaien ja. En als ze ook iets verdraaien, dan draai je ze toch gewoon terug? Dat is toch niet zo'n probleem?

Henri H
26 april 2009, 17:58
....
Als ik de EH MMD ook ga gebruiken dan wil ik 'n stekkerdoos met die adapter en 'n one spot het liefste onder de pedalen kwijt. Hoe doen jullie dat en/of zou ik 'n alu of houten plaat aan de onderkant moeten monteren omdat "vast" te houden.
....Chris, voor de beide adapters zou ik kijken of je niet 2 van die platte 230 V contra stekkers bij de Handyman o.i.d. kunt kopen.
Die nemen verreweg het minste ruimte in beslag en je kunt ook de adapters evt. wat bij elkaar uit de buurt houden om te voorkomen dat ze op elkaar storen. Met een paar tie-wraps heb je het spul zo gemonteerd lijkt me.

FrankC
26 april 2009, 18:16
Ik heb zelf de PT2 met hardcase en ik heb er een pedalpower 2 onder gemonteerd. Ze hebben de gaten al ingebouwd dus het is een eitje.

Zolang je er niet mee op de fiets hoeft zou ik voor de hardcase gaan. Een goede garantie dat pedalen niet beschadigen. Zeker als er meer mee moet in de auto is het wel handig.

Bij:
http://www.promusicstore.nl/html/frame.php 179 euro

bloodgulge2
26 april 2009, 18:22
Nja, dat ligt een beetje aan hoeveel je in het voorvak doet en wat voor knoppen er op je pedalen zitten. In mijn geval eigenlijk nauwelijks tot niet. Maar als je je voorvak helemaal volpropt, je sleept veel met dat ding en je hebt hoge pedalen met grote kippekopknoppen dan kunnen ze wel wat verdraaien ja. En als ze ook iets verdraaien, dan draai je ze toch gewoon terug? Dat is toch niet zo'n probleem?

bwah, kweet niet hoor... Als het kan vermijd ik toch graag alle onnodige ongemakken. Maar als ik het zo hoor zal het voldoende zijn om de zak wat te verstevigen.

Fuhgawz
26 april 2009, 18:44
Tja ik zie het probleem eigenlijk niet echt, ik draai eigenlijk elke repetitie sowieso wel wat aan mijn knoppen. Dat zie ik niet echt als ongemak. Dat hoort gewoon bij het spelen/experimenteren.
Als je echt perse wil dat ze op exact dezelfde plek vast blijven zitten dan moet je ze vastlijmen of zo, want echt elke vorm van transport van je pedalen kan mogelijk zorgen voor lichte verdraaiing van wat knoppen. Als je voor de hardcase versie gaat en je je kabels in dezelfde ruimte als je plank moet gooien dan heb je kans op hetzelfde non-probleem.

bloodgulge2
26 april 2009, 18:53
Voor het overgrote deel van mijn pedalen maakt dit ook niet direct uit.. maar op mijn eq dat ik gebruik voor mijn solovolumeboost is het echt millimeterwerk... Het volume neemt zeer snel toe naarmate ik level opendraai.. Dus voorlopig is alleen dat pedaal het probleem.

Mitch
26 april 2009, 21:02
Nou, bij sommige pedalen kan dat een serieus nadeel zijn. Chromen knoppen met een klein zwart stipje als indicator bijvoorbeeld (Marshall, Blackstar) die je dan, opbouwend op een eventueel donker podium, niet zo makkelijk weer instelt waar ze moeten staan. Persoonlijk vind ik een hardcase, flightcase, whatever, met een deksel dat schuimrubber heeft en dus altijd zachtjes klemt zonder meer te prefereren. Vandaag mijn baby-board op die manier in een nieuwe flightcase geplaatst en die durf ik dan komende koninginnedag zonder te kijken meteen in te pluggen. Ook wel nodig als alles moet staan in een half uur inclusief uitgebreide soundcheck....
Oftewel: het is maar net wat je gebruikerseisen zijn. Als je alleen thuis of in een oefenruimte staat: geen enkel probleem. Als je weinig pedalen hebt die prima afleesbaar zijn: geen enkel probleem.

Izegrim
26 april 2009, 21:09
Wat betreft het gebruik van adapters:
Ik heb 3 contrastekkers aan 1 stekker gemonteerd waaraan ik de adapters aan vast heb zitten. Deze liggen in een soort goot die ik heb gemaakt van aluminium die ik dan weer heb bevestigd met behulp van het pedalpower-bevestigingsmateriaal wat is meegeleverd. Ik wilde ook voor een stekkerdoos gaan, maar die dingen zijn gewoon niet ideaal voor beperkte ruimtes.

bloodgulge2
26 april 2009, 21:29
De reden dat ik tegen die hardcase opzie is dat hij twee keer zo duur is als de pedaltrain plus de softcase samen -.-

Chris Winsemius
26 april 2009, 22:40
Gezien wat posts hier zou het ook 'n PT 1 kunnen worden ipv. een PT junior maar ik moet even kijken of die ook met 'n hoes leverbaar is. Bij normaal transport geef ik absoluut de voorkeur aan 'n stevige koffer maar dit board moet ook makkelijk mee kunnen op de fiets met nog 'n gitaar in hoes of koffer er bij. ( Green Gigging TM so to say ;) )

De suggesties mbt. tot de montage v/d adapters/etc.: THANKS!!!

Topic is nog niet gesloten; hoe meer suggesties en ervaringen hoe beter voor allen.

Mitch
26 april 2009, 23:38
De reden dat ik tegen die hardcase opzie is dat hij twee keer zo duur is als de pedaltrain plus de softcase samen -.-

Dat is ook een aardige bom duiten en daarom is er ook een heel groot "Post je zelfgemaakte pedalboard" topic én een sticky topic "Pedalboards Tips 'n tricks" ;)

Izegrim
27 april 2009, 10:43
http://img5.imageshack.us/img5/2781/dsc00123iat.jpg

Dit is mijn prutswerk. De aluminium goot waarin de contrastekkers en de adapters zitten. Gamma: nog geen €15 totaal. Aan de zijkanten zie je hoe ik de goot heb bevestigd met de PP2 beugels en tiewraps. Gaat geen kant op, maar ik heb wel altijd extra bandjes bij me mocht ik het een keer moeten open maken.

Les Paul R8
27 april 2009, 10:52
http://img5.imageshack.us/img5/2781/dsc00123iat.jpg

Dit is mijn prutswerk. De aluminium goot waarin de contrastekkers en de adapters zitten. Gamma: nog geen €15 totaal. Aan de zijkanten zie je hoe ik de goot heb bevestigd met de PP2 beugels en tiewraps. Gaat geen kant op, maar ik heb wel altijd extra bandjes bij me mocht ik het een keer moeten open maken.

Netjes gedaan!

Mijn ervaring met pedaltrain is op zich erg goed. Alleen de bijgeleverde klittenband is gewoon slecht. Je kan beter even naar een handwerkzaak gaan en daar goeie klittenband halen.

MjS
27 april 2009, 13:54
http://img5.imageshack.us/img5/2781/dsc00123iat.jpg

Dit is mijn prutswerk. De aluminium goot waarin de contrastekkers en de adapters zitten. Gamma: nog geen €15 totaal. Aan de zijkanten zie je hoe ik de goot heb bevestigd met de PP2 beugels en tiewraps. Gaat geen kant op, maar ik heb wel altijd extra bandjes bij me mocht ik het een keer moeten open maken.

Oh, dus zo kan het ook! :dontgeti: Ik heb zelf een paar km kabel onder m'n PT2 lopen (3 platte euroverlengstekkers plus stekkerdoos plus 2 OneSpots en een Koch adapter)... Het werkt wel, maar het is niet de allermooiste oplossing.

rickert
27 april 2009, 13:57
Netjes gedaan!

Mijn ervaring met pedaltrain is op zich erg goed. Alleen de bijgeleverde klittenband is gewoon slecht. Je kan beter even naar een handwerkzaak gaan en daar goeie klittenband halen.

Daar komik nu ook achter! Wah steeds los, en andere zwaardere pedalen die ook steeds met plakkant en al los hangen:???:

Die oplossing met die dichte goot is wel ideaal zeg! Alleen heb ik 3 grote adapters en 1 normale stekker die er onder zouden moeten, word wel heel krap dan.

Fuhgawz
27 april 2009, 14:24
Echt waar? Ik heb helemaal geen problemen met de bijgeleverde klitteband! Mijn wah blijft gewoon lekker hangen de klitteband zelf blijft aan de plakkant goed zitten op de pedalen en plank zelf. Sterker nog, ik kan de hele plank aan de wah oppakken zonder dat er iets loslaat. Het is natuurlijk wel een goed idee om de pedalen aan de onderkant eerst goed schoon te maken alvorens er klitteband op te plakken.
Ik had op mijn oude plank Duo-tec van de Conrad. Dat is een stuk steviger, maar naar mijn mening eigenlijk zelfs te stevig. Dat laat echt niet meer los, zelfs als je maar een heel klein beetje gebruikt. Misschien is dat wat voor jullie heren?

rickert
27 april 2009, 14:58
Ja Schizo910 had dat al eens als tip gegeven, zal er eens naar kijken. Ik heb de PTpro in softcase, misschien dat het daardoor minder goed blijft zitten ofzo.

Chris Winsemius
3 mei 2009, 22:06
Vanmiddag de PT 2 van Drap meegemaakt.

1e indrukken: zeer ok!

Voor mij is dit formaat (op dit moment) te groot. Onderussen heb ik ook al zitten denken zelf wat te "fabriceren" maar qua PTs denk ik aan de Junior of de 1 (mits bag er bij).

De "welke pedalen op mijn board?" zoektocht begint wat vruchten af te werpen; aantal keepers en wishes zijn zeer duidelijk.

Nog wel even wat meningen gevraagd omtrent iets "mafs";

- planning is de delay na de Bad Monkey (lage gain instelling) te zetten. De Bad Monkey gebruik ik ook indien ik rechtstreeks over 'n PA moet spelen dmv. de mixer-out......
* Gewoon per situatie kabeltje output BM > delay anders aansluiten
of
* schakelkastje?

JeroenSchaaf
4 mei 2009, 07:52
Gewoon patser doen Chris!:D met een schakel kastje zodat mocht het live eens gebeuren dat je via de bad monkey naar de pa gaat, het met een simpele klik kan!

schizo910
4 mei 2009, 10:17
Als ik jou was zou ik ook gaan voor 't schakelkastje. Gewoon omdat ik het zou kunnen... haha, als je een amp kan bouwen is zo'n kassie een klein kunstje :D
Sweerieus, 't biedt in jouw geval meer mogelijkheden, toch?

imlikeajungle
4 mei 2009, 15:44
Ik zou een kabeltje versteken :)
Een Jr. is geen groot bord en dan kan je beter de plaats gebruiken voor nuttige pedalen...

Chris Winsemius
4 mei 2009, 15:58
Tijdens 'n tetten-staar-moment* dwaalde mijn gedachten vanmorgen toch even af naar iets kuisigs, starende naar de board-loze-pendalen reeks op de grond...........

;)

Ik ga zo'n dingen gewoon modden!
In- en outputs gewoon op de PT zelf, schakelaar ook en waarschijnlijk ook nog 'n eigen booffer/buster.... uh, booster/buffer ;)

Voor nog meer pendalen is er natuurlijk nog de custom imperiaal-optie.

:D

---------------------------------------------------------------

Ff serieus (en dat op 'n maandag):
ik check nog even of 'n PT Junior de "noodpedalenconfiguratie" kan handelen en ik bouw dat ding gewoon om.

THANKS Joene, Schizo en idereen!

* Zij begon!!!