PDA

View Full Version : EZ Drummer vraagje



Motorbreath
26 april 2009, 13:57
Ik heb sinds kort EZ Drummer + Drumkit From Hell met Cubase.
Maar ik heb er even 2 vragen over:
- Kan je ook zelf je eigen dingen maken in plaats van al die voorgeprogrammeerde midi geluiden?
- Ik heb van een guitar pro bestand een midi bestand gemaakt, maar hoe kan ik dat importeren in EZ Drummer?

Ben er al een tijd mee bezig geweest, maar kom er maar niet uit.

Motorbreath
26 april 2009, 15:51
Het is me inmiddels gelukt om het midi bestandje dat ik van guitar pro gemaakt heb in EZ Drummer te krijgen.
Maar als ik het dan verschuif naar cubase blijft het geluid gewoon hetzelfde als het in guitar pro was.
Terwijl als ik het afspeel in EZ Drummer het geluid gewoon goed is.
Hoe kan ik dit veranderen?

arcane
26 april 2009, 16:12
- Kan je ook zelf je eigen dingen maken in plaats van al die voorgeprogrammeerde midi geluiden?



ja, dat kan, dan moet je van je spoor een piano roll maken.

Fenderwim
26 april 2009, 18:48
Laad je midi file in Cubase en selecteer EZ drummer als VST'i

Nu kan je elke drum track appart opnemen als audio.

Groeten

Wim

Arts
26 april 2009, 20:56
In Cubase zelf kan je ook gewoon zelf de Drums maken..
je moet wel ff een Drummap downloaden ergens op internet.
Maak eerst een Midibalkje en dan kan je de drums erin ''klikken'' met je muis via de drumeditor

Motorbreath
27 april 2009, 17:54
Laad je midi file in Cubase en selecteer EZ drummer als VST'i

Nu kan je elke drum track appart opnemen als audio.

Groeten

Wim

Ik heb mijn midi bestand in cubase geopend, en EZ Drummer als VTSI gedaan.
Maar hoe kan ik dan elke drumtrack opnemen?
Zie wel mijn midi bestand staan met daaronder wat dingen van EZ Drummer, maar verder kom ik niet :???:

Nils47
28 april 2009, 16:47
Eerst maak je een midi track aan.

Vervolgens klik je bovenin in het menu op devices --> VST instruments. Hier klik je op een lege locatie en kies je voor Ezdrummer. Nu wordt je ezdrummer geladen.

Nu zorg je er voor dat je Left and right indicators goed staan Een vlink eindje de track in. Dan dubbelklik je in het track scherm in de midi track space en er verschijnt een grijs veld "Midi workspace".

als je dubbelklikt kun je op elke noot van je piano roll je drumonderdeel klikken op de gewenste plek of een midi file erin slepen.

Edit: Check dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=4_Rwsz1clPM&feature=related

Motorbreath
29 april 2009, 22:56
Bedankt voor jullie reacties, het begint aardig te lukken.
Kan je ook vanuit een midi voor bijvoorbeeld de kick, snare toms enz. aparte sporen krijgen?
Ik heb nu gewoon een spoor met alles erin, maar ik wil het graag voor effecten voor alles aparte sporen.

Arts
30 april 2009, 10:19
Bedankt voor jullie reacties, het begint aardig te lukken.
Kan je ook vanuit een midi voor bijvoorbeeld de kick, snare toms enz. aparte sporen krijgen?
Ik heb nu gewoon een spoor met alles erin, maar ik wil het graag voor effecten voor alles aparte sporen.

als je op de VST zelf klikt en inzoomt dan zie ik bij mij alle sporen van de drums.

Motorbreath
30 april 2009, 18:45
als je op de VST zelf klikt en inzoomt dan zie ik bij mij alle sporen van de drums.

Ik krijg wel 9 sporen te zien van ez drummer, maar er staat niks in.
Ik heb een midi track aangemaakt, daar het midi bestandje dat ik vanuit guitar pro heb in gezet en ez drummer ingesteld als VST instrument.

vincent136
1 mei 2009, 21:19
Bij het knopje 'mixer' in de EZdrummer interface (waar ook die drumkit zit zegmaar) kun je selecteren of je de stereo of multichannel wilt. Zet het op multichannel en je nu nog lege kanalen worden gevuld :)