PDA

View Full Version : pocket pod usb aansluiting



metalhead36
26 april 2009, 12:44
hallo allemaal
ik heb de pocket pod aangeschaft . erg leuk apparaat werkt prima met mun amp en de headphones etc.
echter als ik hem op mijn computer wil aansluiten word het minder.
als ik hem eraan hang installeert ie keurig usb drivers althans zo lijkt het . daarna blijft het toontje komen wat je hoort wanneer je een nieuw usb apparaat aan je pc hangt. dit blijft continu doorgaan . als ik naar de line 6 audio midi device shortcut ga zegt ie device not connected maar hij hangt er toch echt wel aan en staat aan. ook via line in krijg ik hem niet aan de praat.
iemand enig idee?

glennshred
26 april 2009, 15:41
Ik weet niet of ik je kan helpen maar ik zou dit doen (als je het al niet
gedaan hebt):)

1. terug installeren en kijken of het dan werkt
2. sluit je pod ééns aan op andere usb ingangen van je pc
3. instaleer de drivers maar deze keer via administrator
4. ga voor de zekerheid nog ééns langs de line 6 website en inspecteer
bij downloads of je wel het juiste bestandje hebt
5. download hetzelfde nieuwe bestandje voor de drivers, de voorgaande
kan misschien een corrupte download zijn.
6. geef je computer een flinke tik
7. zeg dat hij moet luisteren en dat je het nu wel echt beu bent
8. als na bovenstaande niets werkt kan het ook mogelijk zijn dat je
pocket pod defect is wat ik betwijfel.

gr
glenn

metalhead36
26 april 2009, 17:41
via de administartor heb ik nog niet geprobeerd de rest al wel . zal ik even proberen . hoop dat ik hem nog ff bij iemand anders aan de pc kan hangen om te zien of mijn pc gewoon dwarsligt al heb ik nooit problemen met alles wat ik doe en dat is nogal wat op de pc maar thnx voor de tips zal ff kijken en dan horen jullie het wel ok software als administartor gedaan en hij ziet nu zowaar midi poorten dus ben wel wat verder maar het usb probleem blijft dat ie continu net doet of ie niwue usb apparaat zziet. normaal zou ik zeggen ok duidelijk pc niet ok maar hij doet het alleenmet de pod andere randapparatuur werkt prima

Schuey
27 april 2009, 12:29
Wat ik op de line6 support site weleens heb gelezen is het volgende.
Je hem in een rechtstreekse usb poort hangen, dus niet een uitgesplitste. Vaak zitten erbijvoorbeeld 3 usb uitgangen op je pc. 2 daarvan gaan naar de voorkant voor direct gebruikt, en de laatste wordt nog eens opgesplitst in meerdere uitgangen (net zoals een losse hub die je kan kopen). Dus probeer een usb uitgang die niet uitgesplitst is. (Klopt niet op 100% maar hoop dat je mijn brakke uitleg snapt)

Heel erg veel antwoorden en FAQ's zijn op de volgende site te vinden:http://line6.com/support/

Kan ook nog komen, als je bijvoorbeeld Logitech drivers op je pc hebt staan voor bijvoorbeeld een webcam, dan wil de pocked pod nog wel eens moeilijk doen.

Overigens kan je niet via usb opnemen via de pocked pod, met de usb kabel kan je presets up en downloaden van en naar je pocket pod. Opnemen doe je gewoon via line in. Als je dat niet aan de praat krijgt, dan prik je die jack gewoon keihard verkeerd, of je line in staat gedempt.

metalhead36
28 april 2009, 17:44
okee domme domme ik lol de line in stond idd gedempt dus in oprincipe opgelost al snap ik het usb verhaal niet helemaal,maar goed ik heb de pod ook alleen maar voor de effecten en om op te nemen via pc dus ik kan er prima mee uit de voeten zo :punk:

Schuey
28 april 2009, 18:00
Dat meen je niet :crazyhappy: Blij dat dat opgelost is dan iig ;)

metalhead36
3 mei 2009, 11:42
ok het usb verhaal is ook opgelost . heb in ms config alles ff uitgezet bij opstarten en dan lukt het me wel presets up te loaden . er zit dus een proggie dwars . maar goed das geen ramp die vis ik er wel uit