PDA

View Full Version : Fender Highway One / Fender Classic Player 60s



Gitaarjaap
26 april 2009, 10:30
Hallo Folk

Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met deze gitaren ?
De meeste muziek die ik speel is jimi hendrix/blues/john frusciante/stevie ray vaughn/
Wat zouden jullie aanraden en wat zijn je eigen ervaringen er mee als je zo'n gitaar in bezit hebt.

Weeble
26 april 2009, 10:46
Ik heb zelf een Highway 1 strat. Dik tevreden mee, maar ik speel voornamelijk classic rock, dus kan niet echt uitspraak doen over jouw genres.
Kan je wel zeggen dat de sustain goed is, en dat ie niet snel ontstemt!

olaftheholy
26 april 2009, 10:52
highway one... niet voor jouw stijl:stop:
Classic player...wel voor jouw stijl:crazyhappy:
keuze wél zelf maken hoor! :sssh:

Speel nogthans dezelfde soort muziek op veelal een 60's type strat:hippie:

succes!

Gitaarjaap
26 april 2009, 10:56
ja ik ga ze zeker ook nog zelf testen maar ervaringen zijn altijd welkom:hippie:

Matro
26 april 2009, 11:04
Ik heb zelf een Classic Player gekocht een week geleden ofzo, ik ben over de klank erg te spreken en hij speelt erg lekker, afwerking viel bij die van mij wel een beetje tegen. Op het fretboard van de kleine e, tweede fret zit tegen de fret aan een kleine beschadiging, vrij irritant als je er met je vinger achter blijft haken. Als oplossing zal ik de fret een beetje schuren, maar is toch wel slordig voor bij een gitaar van 600 euro.

BosaBoss
26 april 2009, 11:15
Sorry voor off-topic:
@Matro Wat zijn je ervaringen met de VT30?

Heb zelf een 50's Classic Player besteld en heb dezelfde versterker. De 50's heeft wel een maple fretboard en de 60's is ook alleen met RW fretboard te krijgen.

Qua muziekstijl zit ik ook gelijk; SRV, RHCP, Jimi Hendrix, ...
Dus ik zou ook voor de Classic Player gaan als de andere een Highway One is.

FruscianteFan
26 april 2009, 11:36
Waarom de Classic Player en niet gewoon de Classic 50 of 60?
Maar goed, eigenlijk kun je voor die muziek met een Strat (met 3 single coils) niet verkeerd zitten. Dus ga gewoon lekker een Highway One met een Classic 50, Classic 60 en de Classic Player varianten ervan uitproberen.

allochthomas
26 april 2009, 11:36
speel zelf op een highway one. de voordelen voor mij waren de finish op de nek, de flinterdunne nitro lak en gewoon omdat hij zo verdomt lekker speelt en klinkt. maar het wordt jouw gitaar, dus ik raad je aan om ze gewoon eens te gaan testen.

Meneer I.
26 april 2009, 11:38
Ik heb sindskort een 60s CP strat en dat ding heeft prima sustain (wel minder dan mijn tele's) en ontstemt nauwelijks ondanks de whammy bar. Mijn nummer 1 irritator bij een gitaar is als deze frequent ontstemt. Bij de CP heb ik hier geen last van, ik weet niet hoe dit bij een HW1 is.
Verder lijken mij de pickups meer in de buurt komen van de artiesten die je noemt, verder nog de 'originele' hardware en looks. De highway heeft alleen de looks van een afstandje maar dan wel weer het 'made in USA' logo. De finish is dunne nitro vs dunne poly. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit het verschil duidelijk kunnen horen, maar ik ben dan ook niet zo'n mega tone-purist. Ik heb altijd het idee dat het grootste deel TUSSEN de oren zit ipv dat je met je oren het daadwerkelijk hoort.

Desalniettemin hebben beide gitaren positieve reviews, maar voor jouw stijl lijkt mij de CP de 'betere' keus.
Trouwens vind ik speeltechniek nog altijd belangrijker dan het op precies dezelfde gear spelen als 'je voorbeelden'. Verder maakt de hals en frets ook een groot deel uit van de bespeelbaarheid. Ik heb bijv. geen 50's CP omdat ik niet van de V shape hou (en liever op rosewood toets speel).

Dusss.....succes met je keuze!

Gitaarjaap
26 april 2009, 11:46
ja wat me zo aanspreekt van de classic player 60s zijn de pickups.
als je denkt aan een jimi sound enso worden die toch vaak aangeraden
Trouwens bedankt dat er al zo snel word gereageerd:hippie:
En ik ga alles ook nog zelf testen wat binnen me budget past.

Matro
26 april 2009, 12:38
Sorry voor off-topic:
@Matro Wat zijn je ervaringen met de VT30?

Heb zelf een 50's Classic Player besteld en heb dezelfde versterker. De 50's heeft wel een maple fretboard en de 60's is ook alleen met RW fretboard te krijgen.

Qua muziekstijl zit ik ook gelijk; SRV, RHCP, Jimi Hendrix, ...
Dus ik zou ook voor de Classic Player gaan als de andere een Highway One is.

Top versterkertje ;) Geweldig geluid samen met mijn CP en lekker veel default effecten. Heb hem nog niet op heel hoog volume kunnen uittesten ivm met buren en ik heb er nog niet mee opgetreden, maar ik heb er veel vertrouwen in

Joost_79
27 april 2009, 10:57
Ik speel zelf ook op een CP '60s en een Vox Valvtronic.

Erg fijne combi met erg lekker clean geluid, ik gebruik eigenlijk alleen de fender en vox amp-models deze klinken met jouw muziekstijl erg lekker. Zeker clean.

Als je toch een gitaar gaat proberen, vraag dan ook even of je hem op die versterker mag proberen.

Gitaarjaap
27 april 2009, 12:53
ja ik heb zelf een fender super champ xd erg tevreden over.
Daar zal ik de gitaar ook zeker mee gaan testen.