PDA

View Full Version : Een dagje Feedback



hole
25 april 2009, 20:48
Ik ben vandaag naar Feedback Eindhoven geweest om wat gitaren te proberen.

Wat me als eerste opviel is dat de meeste gitaren er ontzettend slecht staan afgesteld: hoge actie, oude snaren. Echt heel erg jammer.

De testruimtes zijn klein, (2x2 max) wat natuurlijk niet optimaal is. De ruimte waar ik zat stond een fender deville 212. Ook al niet mijn ding (de clean is prima, maar de crunch/distortion is echt niets voor mij).

Maar goed, toch even wat dingen aan de tand voelen.

Als eerste de Vintage V100 Icon Lemon drop. € 399
http://www.jhs.co.uk/vintageelectric/V100MRPGM.jpg

looks
Beter dan op de foto. Mooie top, binding. Achterkant en achterkant van de nek afgewerkt met een doffe zwarte lak. De relic (ik ben geen relic fan) is best ok. Ziet er niet heel nep uit.

afwerking
Teleurstellend voor wat betreft de frets. Deze steken over het hele fretboard, en met name aan de treble kant, flink uit. Ze zitten half in de binding. Daarnaast werkte de pick-up selector niet goed. Als je de neckpickup selecteerde, sprong de selector terug naar de midden positie. De neck speelt lekker soepel, fijn profiel.

sound
Neck pick-up is warm en vol, maar toch anders dan anders (het schijnt dat het ding uit fase staat?). Lekkere blues sound. Brug pick-up (toch kunnen testen doordat een vriend de selector in juiste positie hield). Lekkere bite, maar niet echt WOW. Goeie sustain.

Al met al, met name door de (hele) slechte afwerking, niet wat ik er van verwacht had.

Vintage V6 Icon Woodstock White, € 299
http://www.jhs.co.uk/vintageelectric/V6MRWW.jpg

looks
Bah! lelijke lak, erg lelijke relic.

afwerking
Ik heb de witte geprobeerd omdat deze het best was afgewerkt van alle V6jes die er hingen (ik geloof 3). De frets waren beter dan de V100, maar de laatste 7 frets staken aan treble kant toch nog uit.

sound
De wilkinson pickups klinken ERG goed. Ik was onder de indruk. Ik moet er wel bijzeggen dat ik zelf nog geen strat heb gehad (Fender of andere), maar wel een idee heb hoe een strat zou moeten klinken. De neck pick-up schreeuwt Hendrix en het brug-element samen met overdrive is pure rock'n'roll.

De relic was echt nepper dan nep, anders had ik deze gitaar meegenomen. Ik heb er ook lang op gespeeld. De zwarte versie ziet er (op foto's) wel beter uit, maar is € 50 duurder en heeft een maple neck. Helaas hing deze niet bij Feedback, maar deze wil ik zeker nog eens gaan bekijken. Daarnaast maakt Vintage ook de V6 serie (non-icon), met chrome hardware i.p.v. nickel. Vraag: zou dat veel uitmaken voor de sound?

Toen ik weer moest gaan viel mijn oog nog op een zwarte V100 (had ik eerder over het hoofd gezien). Deze was wel perfect afgewerkt (geen uitstekende frets, mooie lak) en klonk akoestisch veelbelovend. Ik had helaas geen tijd meer om in te pluggen, maar ook deze ga ik zeker nog eens beluisteren.

@Olaf Ik heb me in kunnen houden dus :D

j3r03n
25 april 2009, 21:32
Wat me als eerste opviel is dat de meeste gitaren er ontzettend slecht staan afgesteld: hoge actie, oude snaren. Echt heel erg jammer.
Ben ik met je eens, ik was er gisteren ook, ik pakte een mooie Fender USA met maple neck van de muur, en de hals plakte gewoon vast aan mijn hand. En om een of andere reden ontstemmen alle gitaren daar van pure ellende.


De testruimtes zijn klein, (2x2 max) wat natuurlijk niet optimaal is. De ruimte waar ik zat stond een fender deville 212. Ook al niet mijn ding (de clean is prima, maar de crunch/distortion is echt niets voor mij).
Ze zijn klein, maar in je eentje net groot genoeg. Als je liever op een andere versterker had gespeeld, was het zeker geen probleem geweest. Ik vraag het meestal en dan mag het, maar er zijn ook mensen die er gewoon eentje mee naar binnen zeulen. Ook goed. En er stonden best wat aardige versterkers, dacht ik ;)

Was je op zoek naar Vintage, of was het toeval?

hole
25 april 2009, 21:40
Ja ik had inderdaad wel een andere versterker kunnen vragen, maar ik ben verwend met wat ik thuis heb staan, dus het klinkt toch nooit zo ik het wil ;)

Ik ben niet persé op zoek naar Vintage, maar hoorde er goeie dingen over, en wilde het zelf eens horen/voelen.

D'r zitten volgens mij echt goede exemplaren tussen. Zowiezo denk ik dat, voor het geld, ook de exemplaren bij Feedback best ok zijn. De sound van de strat was in ieder geval echt boven verwachting.

Heb er trouwens ook nog een MusicMan Silhouette special (HSS configuratie) geprobeerd, en die single coils klinken ook erg prettig. Daarnaast ben ik enorme fan van MM, en ook de nek op deze Silo was weer als boter.

Maar, ik wil een S/S/S gitaar erbij (heb ik nu niet), niet nog een 'bucker. De V100 heb ik gewoon even gespeeld omdat ik er goede verhalen over hoorde.

Het liefst zou ik een Silhouette Special erbij willen, maar gezien het prijsverschil met de Vintage V6 is die laatste een veel betere keuze (Het is een "gitaar voor erbij", niet main-axe) (aan de andere kant, als ik tweedehands een Silo voorbij zie komen voor een nette prijs, dan wordt het toch die)

Luke-wannabe
25 april 2009, 22:37
Ik heb wel eens bij Feedback Rdam op zo'n rood stratje gespeeld en daar kwam een erg lekkere, dikke klank uit.

Mukkez
26 april 2009, 11:39
Teleurstellend voor wat betreft de frets. Deze steken over het hele fretboard, en met name aan de treble kant, flink uit. Ze zitten half in de binding.


Ik heb de witte geprobeerd omdat deze het best was afgewerkt van alle V6jes die er hingen (ik geloof 3). De frets waren beter dan de V100, maar de laatste 7 frets staken aan treble kant toch nog uit.



Wat bedoel je hiermee?

olaftheholy
26 april 2009, 12:35
@Olaf Ik heb me in kunnen houden dus :D

thank god for that Mark!

Bedankt voor het verslag i.i.g.
Tjessis, dat valt me echt tegen van die Vintage gitaren, had er veel goeds over gehoord over de lemon drop... de roze strat waar ik op gespeeld heb was ook niet eens zo slecht eigenlijk, geluid was goed.
Kan zijn dat de afwerking ook beroerd was maar dat weet ik niet meer, en ik kijk daar niet zo nauw naar aangezien ik veel zelf repareer en pruts.
Is wel algemeen bekend dat je aan de goedkopere gitaren wat meer moet klungelen om ze te upgraden :sssh:

Anyway, als goede bijgitaar voor je, zou ik dan toch echt de albert lee nemen HANDS DOWN

FF doorsparen dus!

Nog een uurtje en dan ga ik dat babyblauwe geval ophalen... later meer!


thanks dude!

edit ; http://www.12fret.com/new/ernie_ball_music_man_albert_lee_nov06.jpg

hole
26 april 2009, 17:12
Wat bedoel je hiermee?

Dat de frets uit het fretboard steken (puntjes)


Albert Lee Promotie Verhaal

Jij bent echt een gaspirator zeg


Gaspirator [m, zn.nwd] {Samenvoeging van GAS en inspirator}; persoon die aanleiding geeft dan wel aanzet tot heftige GAS aanvallen

Lex81
26 april 2009, 17:39
Ik ben vandaag naar Feedback Eindhoven geweest om wat gitaren te proberen.

Wat me als eerste opviel is dat de meeste gitaren er ontzettend slecht staan afgesteld: hoge actie, oude snaren. Echt heel erg jammer.

De testruimtes zijn klein, (2x2 max) wat natuurlijk niet optimaal is. De ruimte waar ik zat stond een fender deville 212. Ook al niet mijn ding (de clean is prima, maar de crunch/distortion is echt niets voor mij).



Ik ben nog nooit in Eindhoven geweest. Maar ik kom en koop regelmatig in Feedback Rotterdam. Moet je anders ook is heen gaan (kweet niet of die zo anders is als Eindhoven)..
Ik vind Feedback-R echt een top tent:
- Je wordt met rust gelaten als je wat test (ipv zo'n verkoper die je stalkt om iets te kopen)
- Uitgebreide collectie gitaren en amps en fx ...
- Als je iets gekocht heb kun je het na weken nog ruilen of zelfs je geld terug (ik ben zuinig dus er zitten nooit geen krasjes noch beschadigingen op)
- Zelfs na 3 maanden van aankoop, kan ik mn gitaar nog gratis een afstelbeurt krijgen.
- etc

olaftheholy
26 april 2009, 19:02
Jij bent echt een gaspirator zeg


Gaspirator [m, zn.nwd] {Samenvoeging van GAS en inspirator}; persoon die aanleiding geeft dan wel aanzet tot heftige GAS aanvallen

ehm... thanks? :)

trouwens, je hebt zelf de voorzet gemaakt laatst in post je MM ;)

En met al dat gegaspireer moet ik zelf ook uitkijken...

http://i244.photobucket.com/albums/gg12/olaftheholy/IMG_7053.jpg

:D:D:D:D Not!!!:rockon:

hole
26 april 2009, 19:08
Plaatje doet het niet, maar is vast die babyblauwe burny van Iba ...nice
:blast:

guitartub
26 april 2009, 20:36
Woow,

Mooi die Burny!

TimmU
26 april 2009, 22:56
Godverdomme , zo'n LP wil ik ook nog wel eens hebben , vét is dat ding toch. Goeie kleur ook , mooi broertje voor mn strat.

Nino1110
27 april 2009, 09:27
Je weet hoop ik dat 400 euro voor een Vintage V100 erg duur is?
Je kan ze al uit Engeland halen voor iets meer dan de helft..

hole
27 april 2009, 09:40
€ 399 is voor de Lemon Drop. de normale V100's zijn € 299.

(en gezien de door mij geconstateerde variabele afwerkkwaliteit is een internetkoop voor dit merk wat mij betreft uitgesloten)

bloeddrinker
27 april 2009, 09:49
Ik ben nog nooit in Eindhoven geweest. Maar ik kom en koop regelmatig in Feedback Rotterdam. Moet je anders ook is heen gaan (kweet niet of die zo anders is als Eindhoven)..
Ik vind Feedback-R echt een top tent:
- Je wordt met rust gelaten als je wat test (ipv zo'n verkoper die je stalkt om iets te kopen)
- Uitgebreide collectie gitaren en amps en fx ...
- Als je iets gekocht heb kun je het na weken nog ruilen of zelfs je geld terug (ik ben zuinig dus er zitten nooit geen krasjes noch beschadigingen op)
- Zelfs na 3 maanden van aankoop, kan ik mn gitaar nog gratis een afstelbeurt krijgen.
- etc

Ik vind Feedback-R eigenlijk een rot-tent.
Vooral de behulpvaardigheid van het personeel vind ik ondermaats. Er is te weinig personeel, en wat er rondloopt heeft of geen tijd, of is niet geïnteresseerd en geeft je als klant weinig persoonlijke aandacht/advies als je dat wenst en doen weinig moeite voor je.
Soms is het wel handig als je in het begin met rust gelaten wordt, maar zodra ik als klant concrete vragen heb en serieuze interesse, dan heb ik meer aan internet dan aan die lui.

Ik ben dan ook al 4 jaar niet meer in Feedback-R geweest, dus misschien dat het iets verbeterd is, al heeft een bandlid daar 1,5 jaar geleden nog een gitaar gekocht van € 1400,- en die was bepaald niet te spreken over Feedback-R na afloop van het hele proces. Die gaat nu voortaan naar Peter Verspuij of een andere winkel.

Feedback-R is eigenlijk net als Mediamarkt in mijn optiek. Andere filialen waar ik ervaring mee heb, (Utrecht/Apeldoorn) doen het op het gebied van klantvriendelijkheid/behulpvaardigheid een stuk beter.

Nino1110
27 april 2009, 09:54
€ 399 is voor de Lemon Drop. de normale V100's zijn € 299.

(en gezien de door mij geconstateerde variabele afwerkkwaliteit is een internetkoop voor dit merk wat mij betreft uitgesloten)


V100 (http://dolphinmusic.co.uk/product/14143-vintage-v100-les-paul-style-flame-maple-cherry-sunburst.html)

€220 ongeveer

Je lijkt wel gek als je dan 80 euro meer betaald..

hole
27 april 2009, 09:55
V100 (http://dolphinmusic.co.uk/product/14143-vintage-v100-les-paul-style-flame-maple-cherry-sunburst.html)

€220 ongeveer

Je lijkt wel achterlijk als je dan 80 euro meer betaald..

Doe er nog even ongeveer 40 euro aan verzendkosten bij.
En ook al zou het inderdaad 80 meer zijn. Ik betaal liever wat meer met de zekerheid dat ik een goed afgewerkt instrument heb.

(Zowiezo koop ik geen V100, ik wil single-coils)

Nino1110
27 april 2009, 09:57
Doe er nog even ongeveer 40 euro aan verzendkosten bij.

Zowiezo ben je achterlijk als je voor dat geld het risico loopt om een barrel te kopen.

Een barrel valt mee, op Ultimate Guitar zijn er veelal erg te spreken over.
Verzendkosten zijn trouwens ongeveer 25 euro, je komt dan nog steeds goedkoper uit.

Ibanez666
27 april 2009, 09:58
ehm... thanks? :)

trouwens, je hebt zelf de voorzet gemaakt laatst in post je MM ;)

En met al dat gegaspireer moet ik zelf ook uitkijken...

http://i244.photobucket.com/albums/gg12/olaftheholy/IMG_7053.jpg

:D:D:D:D Not!!!:rockon:


aaarghh mooi ding man!

Nino1110
27 april 2009, 10:00
Doe er nog even ongeveer 40 euro aan verzendkosten bij.
En ook al zou het inderdaad 80 meer zijn. Ik betaal liever wat meer met de zekerheid dat ik een goed afgewerkt instrument heb.

(Zowiezo koop ik geen V100, ik wil single-coils)

Sja, 80 euro vind ik een redelijk bedrag, daarvoor wil ik best het risico lopen dat je hem even moet afstellen en that's it.

hole
27 april 2009, 10:00
Een barrel valt mee, op Ultimate Guitar zijn er veelal erg te spreken over.
Ik krijg toch echt het vermoeden dat je mijn eerste post niet of niet goed hebt gelezen.

@Ibanez666 .. Spijt? :seriousf:

Nino1110
27 april 2009, 10:02
Ik krijg toch echt het vermoeden dat je mijn eerste post niet of niet goed hebt gelezen.

@Ibanez666 .. Spijt? :seriousf:

Omdat jij een slecht model tegen bent gekomen zijn het allemaal slechte instrumenten?

Ibanez666
27 april 2009, 10:11
@Ibanez666 .. Spijt? :seriousf:

Nee zeker niet! Maar het blijft wel een super (apart) gitaartje natuurlijk.

Heb gister nieuwe snaren op de Peavey gezet en de actie wat verlaagd. Heerlijk shredbakkie hoor.

olaftheholy
27 april 2009, 10:11
Omdat jij een slecht model tegen bent gekomen zijn het allemaal slechte instrumenten?

Nee dát zegt hij nou juist he-le-maal nergens, schei eens uit met op de man posten joh!:stop: en lees de thread GOED voordat je reageert!
Hij is gewoon Vééééééél betere kwaliteit gewend met MM's:rockon: die hij heeft en wil DAAROM afzien (voor nu) van de koop van een gitaar van het merk Vintage.:sssh:




jezus!

Riky
27 april 2009, 10:11
@ hole

Ik had dan bijkbaar mazzel. Ik had maar keus uit 1 v6 icon en heb deze ook gekocht (bij lokale gitaar boer). Deze had bij de 2e en 3e aan de bovenkant van de hals iets een braampje. Na een weekje spelen was het weg en nu speelt hij ideaal!

De relic job zou perfect geweest zijn als je er geen lak overheen hadden gespoten. Heel vreemd dat ze dat hebben gedaan, maar van een meter afstand zie je er niks van. Bovendien was ik verliefd op het instant strat geluid en het mooie matte daphne blue:). Hardware vond ik ook beter dan die van bijv een London City en zeker beter dan van een squier.

Succes met beslissen:)

hole
27 april 2009, 10:14
Omdat jij een slecht model tegen bent gekomen zijn het allemaal slechte instrumenten?

dat zeg ik, niet goed gelezen.

@Riky: ja, d'r hing ook een goeie V100 daar, dus goeie V6 zullen er zeker wel zijn.
Het geluid sprak mij ook zeer aan.. instant-strat gewoon.
Goed dat hij je bevalt. Welke kleur heb je genomen?

Lex81
27 april 2009, 13:15
Ik vind Feedback-R eigenlijk een rot-tent.
Vooral de behulpvaardigheid van het personeel vind ik ondermaats. Er is te weinig personeel, en wat er rondloopt heeft of geen tijd, of is niet geïnteresseerd en geeft je als klant weinig persoonlijke aandacht/advies als je dat wenst en doen weinig moeite voor je.
Soms is het wel handig als je in het begin met rust gelaten wordt, maar zodra ik als klant concrete vragen heb en serieuze interesse, dan heb ik meer aan internet dan aan die lui.

Ik ben dan ook al 4 jaar niet meer in Feedback-R geweest, dus misschien dat het iets verbeterd is, al heeft een bandlid daar 1,5 jaar geleden nog een gitaar gekocht van € 1400,- en die was bepaald niet te spreken over Feedback-R na afloop van het hele proces. Die gaat nu voortaan naar Peter Verspuij of een andere winkel.

Feedback-R is eigenlijk net als Mediamarkt in mijn optiek. Andere filialen waar ik ervaring mee heb, (Utrecht/Apeldoorn) doen het op het gebied van klantvriendelijkheid/behulpvaardigheid een stuk beter.


Ja, het is waar dat het persooneel op de afdeling niet ver met de klant meegaat (advies en meebeslissen), maar dat vind ik geen probleem.

Ik ben ook diverse keren bij PeterVerspuy geweest....
Ik had daar een mic gekocht van boven de €550,- en die ging na 1,5 maand al kapot. Dus ik terug naar PeterVerspuy met mn (garantie) bon en ik het hele verhaal verteld. En ze wilde me niet helpen en ik zat gewoon met een kapotte dure mic. :???: Dus voor mij geen PeterVerspuy meer!
En van vrienden hoor ik wel meer dat ze niet tevreden zijn over P Verspuy.

Riky
27 april 2009, 13:34
dat zeg ik, niet goed gelezen.

@Riky: ja, d'r hing ook een goeie V100 daar, dus goeie V6 zullen er zeker wel zijn.
Het geluid sprak mij ook zeer aan.. instant-strat gewoon.
Goed dat hij je bevalt. Welke kleur heb je genomen?

ik heb een matte Daphne Blue:

http://img253.imageshack.us/img253/3536/dsc00732dd1.jpg

Lekker dik scheurgeluid is lastig. Daar klinkt hij toch net iets te twangy voor, maar verder een hele betrouwbare gitaar.
stuk of 8 keer nu opgetreden. Geen knappende snaar gehad (ondankt vele tremolo gebruik) en ook geen tot heel klein beetje onstemmen. Ook wel belangrijk vind ik.
Als de hals eenmaal beetje ingespeeld is gaat hij als maar fijner spelen.

olaftheholy
27 april 2009, 13:36
ik heb een matte Daphne Blue:

http://img253.imageshack.us/img253/3536/dsc00732dd1.jpg



Ik vind hem prachtig! toppertje dit, kleur = kweyl!

bloeddrinker
27 april 2009, 13:41
Ja, het is waar dat het persooneel op de afdeling niet ver met de klant meegaat (advies en meebeslissen), maar dat vind ik geen probleem.

Ik ben ook diverse keren bij PeterVerspuy geweest....
Ik had daar een mic gekocht van boven de €550,- en die ging na 1,5 maand al kapot. Dus ik terug naar PeterVerspuy met mn (garantie) bon en ik het hele verhaal verteld. En ze wilde me niet helpen en ik zat gewoon met een kapotte dure mic. :???: Dus voor mij geen PeterVerspuy meer!
En van vrienden hoor ik wel meer dat ze niet tevreden zijn over P Verspuy.

Tja, ik ben nooit bij PV geweest, maar het zal me weinig verbazen als daar ook wat mee is.
Goede klantgerichte handelaren zijn zeldzaam. Het moet alleen niet zo zijn dat handelaren met matige service wegkomen, alleen al omdat de concurrent nog beroerder is.

Riky
27 april 2009, 13:46
Ik vind hem prachtig! toppertje dit, kleur = kweyl!

thanks!:)
...

hole
27 april 2009, 13:51
Mooi mooi mooi.

Ziet er (op foto) VEEL beter uit (kleur) dan de website, en zeker beter dan de rode en witte die ik gezien heb..

Riky
27 april 2009, 13:53
in het echt is hij heel iets minder fel qua kleur.

pupanus1
27 april 2009, 15:26
Ik vind zowel P Verspuy als Feedback R erg matige winkels. Bij Feedback krijg je (zo goed als) geen adviezen tijdens het kopen. En bij Peter Verspuy krijg je slechte adviezen. Zo probeerde ze een maat van me een Cort M-600 met een gort droge fingerboard aan te smeren. En ook als hij aangaf dat de Ibanez die hij aan het testen was gewoon niet bij hem pastte, blijven beweren dat het een megagitaar is en dat hij er gewoon aan moet wennen... blurgh.

Bij Feedback loop ik rond, pak ik de gitaar/versterker die ik wil testen uit het schap en ga gewoon testen, vragen stellen doe ik al lang niet meer daar.

Markbass
27 april 2009, 16:08
Tja, ik ben nooit bij PV geweest, maar het zal me weinig verbazen als daar ook wat mee is.
Goede klantgerichte handelaren zijn zeldzaam. Het moet alleen niet zo zijn dat handelaren met matige service wegkomen, alleen al omdat de concurrent nog beroerder is.

Mee eens. Met alle muziekhandels die ik al heb gezien zijn er eigenlijk maar 2 waar ik graag kom, Feedback Eindhoven, en de Udense muziekhandel. Nooit trammelant met kapotte spullen ofzo.

bloeddrinker
27 april 2009, 16:40
Bij Feedback loop ik rond, pak ik de gitaar/versterker die ik wil testen uit het schap en ga gewoon testen, vragen stellen doe ik al lang niet meer daar.

De laatste keer dat ik daar was, zaten er sloten op de muurbeugels van alle gitaren van boven de 500 euro. Nodigt ook weer niet echt uit tot het testen ervan.

Squier4ever
27 april 2009, 17:06
Mee eens. Met alle muziekhandels die ik al heb gezien zijn er eigenlijk maar 2 waar ik graag kom, Feedback Eindhoven, en de Udense muziekhandel. Nooit trammelant met kapotte spullen ofzo.

personeel bij F'back Eindhoven is ook maar zozo hoor... toffe kerels maar vragen hoef je ze niet te stellen.

Gitaarjaap
27 april 2009, 17:37
feedback rotterdam en peter verspuy zijn allebei kutwinkels

ik zal nog eerder online kopen dan bij die winkels
wat een bagger service hebben die winkels

Riky
28 april 2009, 13:27
met peter verspuy heb ik ook klote ervaringen! Ik wou een koreaanse washburn n2. Niet die chinese troep die ze nu verkopen. 1000x heen gebeld, omdat er een vertegenwoordiger zou komen die er allen vanaf wist, maar onder tussen kwam die vertegenwoordiger volgens hun niet opdagen en namen ze ook niet heel even de moeite voor mij om even te beschrijven hoe de n2 die ez daar hadden staan eruit zag.

Aan de telefoon werd ook nog even beweerd dat die chinese washburns net zo goed zijn als alle andere, maar de verkoper wist geen eens dat de vroegere Washburn n2's in korea en de USA gemakt werden en dat die van veel betere kwaliteit zijn.

stelletje mafkezen daar. Durf er nooit meer iets te bestellen online.

koentjo
28 april 2009, 13:54
ik vind alleen de relic op die vintage gitaren er heel nep uit zien.

Riky
28 april 2009, 14:03
ik vind alleen de relic op die vintage gitaren er heel nep uit zien.

ok
....... ......... ...

_M_P
28 april 2009, 14:29
Jongens.

Feedback = McDonald's

hole
28 april 2009, 14:32
...nee, Feedback is helemaal geen geweldig fastfoodconcept met ontzettend lekkere vette burgers, mallerd.

Feedback is een muziekzaak hoor!.. Kijk maar! (www.feedback.nl)

pupanus1
28 april 2009, 14:44
De laatste keer dat ik daar was, zaten er sloten op de muurbeugels van alle gitaren van boven de 500 euro. Nodigt ook weer niet echt uit tot het testen ervan.

O ik was er 2 weken terug en toen hingen er bij de gitaren van 500+ Alleen kaartjes met even de verkoper vragen voor je deze uit het schap haalt. Gewoon vrolijk op Fender Jazzbasses lopen spelen en LTD EC-1000, Fender J5 Tele etc. etc.

Ik heb nu wel gas op een 12 snarige Danelectro, die dingen zijn ook echt ZO cheap. Alleen was het exemplaar dat ik in handen had zo verschrikkelijk slecht afgesteld en waren de snaren zo slecht dat ik eerst eens een fatsoenlijk exemplaar in m'n handen wil hebben voor dat ik er 1 aanschaf :D

macwilliams
1 mei 2009, 12:14
Ik heb vandaag 5 van die vintage gitaren vast gehad en 1 tokai (LP's)
Allen onversterkt gespeeld omdat elementen er bij mij niet toe doen in de keus.
Ik moet zeggen dat de tokai die even duur is mijn voorkeur krijgt qua hout dan.

De afwerking van de vintage gitaren vond ik echt beneden alle peil. Schandalig hoe die er uitzien. Bindingen die niet aansluiten en fouten in de lak.

Als het nou dat ene exemplaar was dan ok kan gebeuren maar 5 stuk in diverse uitvoeringen allemaal het zelfde niveau???

Nu ga ik iets zeggen waarvan ik nooit gedacht had dat ik dat zou doen.
Spaar door en koop maar een chinese epi. :(:(:makeup:

geert1976
1 mei 2009, 12:19
Ik heb vandaag 5 van die vintage gitaren vast gehad en 1 tokai (LP's)
Allen onversterkt gespeeld omdat elementen er bij mij niet toe doen in de keus.
Ik moet zeggen dat de tokai die even duur is mijn voorkeur krijgt qua hout dan.

De afwerking van de vintage gitaren vond ik echt beneden alle peil. Schandalig hoe die er uitzien. Bindingen die niet aansluiten en fouten in de lak.

Als het nou dat ene exemplaar was dan ok kan gebeuren maar 5 stuk in diverse uitvoeringen allemaal het zelfde niveau???

Nu ga ik iets zeggen waarvan ik nooit gedacht had dat ik dat zou doen.
Spaar door en koop maar een chinese epi. :(:(:makeup:

nee dat kan ook anders:seriousf:

koop bij macwilliams de mooie EPI en bij Geert 1976 een mooie Morris L6, de laatste der mohikanen:seriousf:

onder het motto beter dan de chinees:seriousf:

olaftheholy
1 mei 2009, 12:22
Vintage

http://www.argusmilieu.info/blog/wp-content/uploads/prullenbak.gif



:D

macwilliams
1 mei 2009, 12:26
Vintage

http://www.argusmilieu.info/blog/wp-content/uploads/prullenbak.gif



:D:seriousf::seriousf:

macwilliams
1 mei 2009, 12:28
nee dat kan ook anders:seriousf:

koop bij macwilliams de mooie EPI en bij Geert 1976 een mooie Morris L6, de laatste der mohikanen:seriousf:

onder het motto beter dan de chinees:seriousf:

Het duurt niet lang meer of de epi is niet meer te koop. Ik heb het geld niet nodig. Heb net twee wandhaken erbij gekocht want er komt nog een Gibson LP aan. Daar heb ik ook al elementen voor besteld.


Ik lijd aan G.A.S.:ok:

geert1976
1 mei 2009, 12:33
Vintage

http://www.argusmilieu.info/blog/wp-content/uploads/prullenbak.gif



:D

hahaha lachen, maar wel helemaal waar, het is gewoon troep.

pannekoek
1 mei 2009, 12:37
of het kan zijn dat er bij feedback helemaal geen goede vintages tussen zitten en ze alleen maar de mindere modellen krijgen aangeleverd:seriousf:


mcwilliams, waarom probeer je neit vintages in een andere winkel? ik ben namelijk wel vaker te spreken over de slechte kwaliteit die feedback af en toe heeft qua gitaren.

macwilliams
1 mei 2009, 12:54
Pannekoek,

Het gaat niet alleen om de afwerking, daar kan ik soms nog overheen kijken.
Het gaat om het geluid die er uit komt, die dus niet exemplarisch slecht was
maar collectief slecht. Dat is gewoon jammer!! Ik ben echt begonnen met een
positieve insteek en het leek mij leuk om de test aan te gaan.
Het eerste wat in mijn gedachte schoot was dat vintage een 1:1 vergelijk met
de tokai wel aankon aangezien de prijsklasse het zelfde is maar helaas.
Het tweede dat bij het pakken van de vintage door mijn hoofd schoot was dat
ik een dergelijke gitaar al eens vast heb gehad. Dat was een van het merk
bakers of zo. Misschien moet ik eens naar die zaak gaan waar jij werkt en daar
eens een vintage proberen. Ik zie niets liever dan een producent die er in slaagt
een goed produkt neer te zetten.
Neemt niet weg dat een bult van 5 gitaren naast elkaar mijn doet wanhopen
wat dat betreft.

Ferraririk
1 mei 2009, 12:55
Het duurt niet lang meer of de epi is niet meer te koop. Ik heb het geld niet nodig.

En stel he, ik word jarig, ik heb een cadeau nodig, vraag aan mn ouders een Les Paul, is het dan mogelijk hem over te kopen (word ook pas 3 okt jarig, amar toch)

macwilliams
1 mei 2009, 12:56
En stel he, ik word jarig, ik heb een cadeau nodig, vraag aan mn ouders een Les Paul, is het dan mogelijk hem over te kopen (word ook pas 3 okt jarig, amar toch)

Hoe oud word je dan?

Ferraririk
1 mei 2009, 12:57
funfzehn jahre alt, maar ik krijg altijd wel het een en ander voor elkaar bij pa en ma :P

macwilliams
1 mei 2009, 12:59
also also, funfzehn schon...
Pm me tegen die tijd maar wie weet heb je mazzel.:ok:

Okay?

Ferraririk
1 mei 2009, 13:00
Isgoedman!

geert1976
1 mei 2009, 13:06
Isgoedman!

Hoop dat je hem kunt kopen een mooie LP uit de goede jaren van Epiphone, snap er nog steeds de ballen niet van dat die nog steeds niet verkocht is;)

Ferraririk
1 mei 2009, 13:31
Haha, ja, tis een beauty, maar ik denk dat de meeste mensen een sunburst willen en het niet helemaal vertrouwen, en mischien slagplaatje willen, maar slagplaatje kan je dr zelf opzetten

JeroenSchaaf
1 mei 2009, 13:42
Ik heb vandaag 5 van die vintage gitaren vast gehad en 1 tokai (LP's)
Allen onversterkt gespeeld omdat elementen er bij mij niet toe doen in de keus.
Ik moet zeggen dat de tokai die even duur is mijn voorkeur krijgt qua hout dan.

De afwerking van de vintage gitaren vond ik echt beneden alle peil. Schandalig hoe die er uitzien. Bindingen die niet aansluiten en fouten in de lak.

Als het nou dat ene exemplaar was dan ok kan gebeuren maar 5 stuk in diverse uitvoeringen allemaal het zelfde niveau???

Nu ga ik iets zeggen waarvan ik nooit gedacht had dat ik dat zou doen.
Spaar door en koop maar een chinese epi. :(:(:makeup:

Hebben ze tokai bij feedback? :D

macwilliams
1 mei 2009, 13:45
Ik heb geen naam genoemd maar haak in op het merk vintage:)

macwilliams
2 mei 2009, 11:51
Haha, ja, tis een beauty, maar ik denk dat de meeste mensen een sunburst willen en het niet helemaal vertrouwen, en mischien slagplaatje willen, maar slagplaatje kan je dr zelf opzetten
Slagplaat zit er wel bij, staat misschien niet in de advertentie.

Hebben ze tokai bij feedback? :D

Gisteren was ik bij big one zwolle omdat mijn engl een nieuw buisje moest
hebben. Daar hingen dus 5 van die vintage 1 maal tokai en de tweemaal zo
dure epi bulsseye. Die laatste even buiten beschouwing gelaten. Dus V:T=5:1.
Nu kon ik dus een objectieve test uitvoeren omdat ik met beide merken niks
heb. De tokai vond ik mooier qua vorm vanwege de meer getrouwe LP vorm.
Maar ook dat even buiten beschouwing gelaten.

Conclusie:
1 epiphone
2 tokai
3 vintage

Maar even heel eerlijk, als ik perse nieuw moest hebben dan kocht ik de BC rich bich uit de NJ serie. Die hangt dan wel niet bij B1 maar die hangt wel in denhaag voor de prijs van een vintage..