PDA

View Full Version : Ideetje [vid]



Luc-O
25 april 2009, 20:22
Hé dames en heren, na lange afwezigheid (qua posten dan) hier weer eens iets van mij. Het is een ideetje (themaatje) wat vandaag kwam opborrelen. Ik moet het nog verder uitbouwen, maar ben zomaar benieuwd wat jullie ervan vinden:

http://www.youtube.com/watch?v=wXSnqAEPsKA

Grtz Luc

Divine
25 april 2009, 20:43
Hey Luc,

Erg mooie melodie! Het heeft zeker potentie. Ik denk dat als je het verder uitbouwt het een erg mooi nummer kan worden. Misschien een iets beter gecontroleerde vibrato toepassen bij sommige delen van de melodie?

Divine

Pepe
25 april 2009, 21:06
sja, de Am/F/G progressie is niet bepaald nieuw, het komt net na C/F/G.
Een goed idee hoeft niet innovatief te zijn maar het helpt wel.

Bloodline
25 april 2009, 22:16
Het lijntje is tof qua noten, maar ik zou hem wel eens op een andere manier willen horen.
Bijvoorbeeld meer legato en nauwelijks picking.

Klein beetje tremolo dr bi ?

Luc-O
26 april 2009, 11:42
Bedankt voor de reacties!

@Pepe: het schema is Dadd9-A#add9-Gadd9-A#add9-Dadd9-A#add9-Cadd9-Dadd9. Iets meer 'aangekleed' dus. Die intervallen zullen inderdaad best vaker worden gebruikt, maar eerlijk gezegd vind ik dat niet zo boeiend. Wat dat betreft houd ik me vast aan wijze uitspraak van Nuno Bettencourt die ik ooit las: 'If it sounds good, play it'.

meul
26 april 2009, 11:46
Hey Luc,

Het is een leuk thema dat je binnen een goede compositie waarschijnlijk erg mooi kunt maken. het is voor mij nu nog wat te karig om werkelijk wat te kunnen zeggen