PDA

View Full Version : Verschil Roland Cube



YoJorisss
25 april 2009, 13:46
Indien mijn ouders akkoord gaan met mijn plan, ga ik een electrische gitaar aanschaffen (na het spelen op een akoestische voor 3-4 maanden). Het is niet dat ik akoestisch niet vet vind, maar wil gewoon ook een electrische omdat 90% van de muziek die ik luister toch gespeeld wordt met een electrische gitaar en ik zowiezo al van plan was om er een aan te schaffen...of nu of over een jaar. Ik weet dat ik nu meer geld heb dan over een jaar (tijdelijk studieloos dus fulltime werken).

Ben een beginner, dus wil eigenlijk niet meer uitgeven dan 500 euro aan het totaal plaatje. Een Fender Squier Deluxe zit tegen de 300 euro aan en die wil ik dan ook erg graag. Weet helaas niets over de klanken enzo dus als iemand hier meer over weet, laat het weten. Daarnaast moet er een versterker komen..Ik heb veel goeds gehoord over de Roland Cube's en mijn leraar heeft zelf een Roland Cube 15watt en die klinkt gruwlijk goed, mooi, en lekker funky. Ik zit te twijfelen tussen de Cube 15 en 20? Wat zijn de verschillen hiertussen behalve het wattage verschil?

Ik hoop dat ik wat antwoorden kan krijgen ;)

Mvg,
Joris

Nico2
25 april 2009, 13:52
Op de cube 20 zitten meer effecten dan op de cube 15, en zoals je als zij heeft de cube 20 een iets hoger wattage. Je moet ook eens naar de squier classic vibe serie kijken die schijnen echt heel goed te zijn voor het geld, de deluxe die je noemde schijnt ook goed te zijn, eigenlijk kun je het beste een keertje naar een winkel gaan en die gitaren en versterkers allemaal een keertje proberen.

Exi
25 april 2009, 14:06
Die cube 20x is zijn meerprijs wel waard hoor.
Eigenlijk bepaald de versterker het grootste deel van je geluid en je moet daar echt niet op bezuinigen.

Kijk inderdaad voor een Classic Vibe of een London City Spitfire II.

Ik zou zeker het een en ander gaan proberen in de winkel als ik jou was.
Succes! :)

JeanPaul du Vinnie
25 april 2009, 19:37
Een Fender Squier Deluxe zit tegen de 300 euro aan en die wil ik dan ook erg graag.
Het is je waarschijnlijk al gezegd, maar toch: koop tweedehands. Zulke gitaren zijn typische beginnersgitaren en marktplaats.nl staat er vol van. Spaar je meteen weer honderd euro uit.

O, en veel plezier met de Cube als hij er komt!

Exi
25 april 2009, 20:14
Het is je waarschijnlijk al gezegd, maar toch: koop tweedehands. Zulke gitaren zijn typische beginnersgitaren en marktplaats.nl staat er vol van. Spaar je meteen weer honderd euro uit.

Niet echt. Het staat vol met de squiers uit starterspakketten en Bullets en Affinities, maar de Deluxe (en Classic Vibes) vindt je niet zo heel snel.
Als er toch een duurdere squier wordt aangenboden, moet je wel goed kijken of het wel echt om het model gaat dat adverteerder beweert, het kan net zo goed een crappy starterspack gitaar zijn.
(Ik zit al een tijdje te azen op een tweedehands Classic Vibe;))

Áls je tweedehands wilt gaan, kun je beter naar een London City kijken. Die vindt je wel vaak.

YoJorisss
26 april 2009, 01:04
Eigenlijk wil ik -aangezien de squiers en LC's niet erg duur zijn- niets van marktplaats halen. Ik haal liever een gloednieuwe en betaal 50 tot 100 euro meer, dan heb ik tenminste een hele nieuwe. Als het nou een Fender van 10000 euro was die te koop staat voor 8000, okay :P

YoJorisss
26 april 2009, 01:05
En overigens ken ik geen winkels die Squiers of LC's verkopen, niet in Nijmegen althans. Feedback heeft ze wel, maar da's helemaal in Eindhoven.

Ome Keith
26 april 2009, 01:13
E.I.G music in Nijmegen verkoopt de London City Spitfire II.
Althans volgens de website www.eig.nl

YoJorisss
26 april 2009, 02:09
True, maar een LC wil ik denk ik zowiezo niet, vind ze niet erg mooi. Wil geen sunburst denk ik en black/white ook niet..dan heb je er nog eentje die helemaal lelijk is. Ik heb liever een wit/gebroken wit, zoals die squier, maar die hebben ze hier nergens volgens mij.

Ferraririk
26 april 2009, 08:28
En overigens ken ik geen winkels die Squiers of LC's verkopen, niet in Nijmegen althans. Feedback heeft ze wel, maar da's helemaal in Eindhoven.

Of Rotterdam, Of Utrecht, Of Apeldoorn

govertguitar
26 april 2009, 08:56
Ik vind de roland cube 15 echt een bagger geluid hebben. De cube 20 of 30 is al beter. De line 6 spider 3 15 watt is ook nog niet genoemd en ik vind dat het erg goed is voor 100 euro (dat was 2,5 jaar geleden mijn eerste versterker :D ).

JeanPaul du Vinnie
26 april 2009, 13:41
True, maar een LC wil ik denk ik zowiezo niet, vind ze niet erg mooi. Wil geen sunburst denk ik en black/white ook niet..dan heb je er nog eentje die helemaal lelijk is. Ik heb liever een wit/gebroken wit, zoals die squier, maar die hebben ze hier nergens volgens mij.
Ik ben ook niet zo'n fan van de LC's. Iedereen heeft er altijd de mond van vol omdat ze zoveel meer bang for the buck zijn dan de Squiers en MIM's, maar ik vind ze veel minder goed in de hand liggen. Veel te wijde en dunne nek, meer een dunne U dan het comfortabele C-profiel van mijn Mexicaantje. En puur uiterlijk vind ik een Squiertje ook veel mooier.

guitartub
26 april 2009, 20:44
Als ik zou moeten kiezen tussen Squier en London City dan ging ik toch echt voor de laatste. (Wil er ook best wel een London City tele bij, die komt er mss nog wel.)