PDA

View Full Version : snaren akoustisch/elektrisch



tom92
24 april 2009, 21:10
Ik heb sinds kort een akoestische gitaar.
ik speel al 1 1/2 jaar op elektrisch(jah weet dat je beter akoestisch kunt beginnen maar ik ben eigenwijs:roll:).
wat me gelijk opviel is dat ik veel harder op snaren moet drukken om een mooie zuivere klank eruit te krijgen. en ook van akkoorden wisselen gaat moeilijker, is dit gewoon of kan het aan de snaren liggen?
zo ja, aanraders?...

kingyellow
24 april 2009, 21:52
Nu weet je niet alleen (dat je op een acoustische moet beginnen),
Nu weet je ook waarom!!;)

Acoustisch is gewoon harder werken.Kramp in de handen,zere vingers.
Als je veel speelt zul je merken dat het steeds makkelijker gaat.

tom92
24 april 2009, 22:01
Het was niet een dure gitaar dus ik twijfel ook een beetje aan de kwaliteit van de snaren.
wat zijn goede snaren voor akoestisch, ik hoor veel over "elixers"? wat is het voordeel van deze snaren?

rijsberman
24 april 2009, 22:13
Dat ze lang mee gaan door de coating. Verder niet, eigenlijk. Elixir is een dochter van D'addario. Het zijn dus eigenlijk gewoon gecoate D'addario's.

Robdop
25 april 2009, 00:07
vind ik een beetje een rare beredenering. want d'addario heeft ook gecoate snaren.

Muzieknono
25 april 2009, 07:36
Je kunt ook even naar de actie van je gitaar laten kijken en zet er vervolgens maar gewoon d'addario .11 op.
Succes Dirk Jan :B

bagheera
25 april 2009, 08:57
Ik heb op mijn ovation type semi akoestisch gewoon 0.10 electrische snaren van d adario staan niet echt gebruikelijk maar het geeft me wel de klank die ik persoonlijk zoek.

Ik loop ook niet echt hoog op met elixir maar dat is ook persoonlijk

Buzz
25 april 2009, 09:31
Nu weet je niet alleen (dat je op een acoustische moet beginnen),
Nu weet je ook waarom!!;)

Acoustisch is gewoon harder werken.Kramp in de handen,zere vingers.
Als je veel speelt zul je merken dat het steeds makkelijker gaat.