PDA

View Full Version : Rockerverb sound-alike



Morphine
24 april 2009, 19:23
Hoi allemaal
ik zou graag willen weten of iemand een Amp weet die klinkt zoals een Orange rockerverb 100 head maar meer als 2 kanalen heeft.
Ik weet dat er ontelbaar veel versterkers zijn met meerdere (footswitchable) kanalen maar ik zoek er eentje dat soundsgewijs zo hard mogelijk om een rockerverb lijkt.
En dan liefst nog goedkoper


grtz

MarkV
24 april 2009, 20:25
Hoi allemaal
ik zou graag willen weten of iemand een Amp weet die klinkt zoals een Orange rockerverb 100 head maar meer als 2 kanalen heeft.
Ik weet dat er ontelbaar veel versterkers zijn met meerdere (footswitchable) kanalen maar ik zoek er eentje dat soundsgewijs zo hard mogelijk om een rockerverb lijkt.
En dan liefst nog goedkoper


grtz

Ik denk niet dat je die gaat vinden. Orange heeft nogal een eigen geluid (tussen Vox en Marshall in) en dat wordt door weinigen benaderd (of geprobeerd te benaderen)

Als het met name om de overdrive gaat, kan je kijken naar een Marshall JVM. Dat klinkt wel wat strakker (minder fuzzy) als een Orange.

Waarom zoek je naar meer kanalen? Is dat niet iets wat een pedaal of twee kunnen oplossen?

LP_CL
26 april 2009, 10:14
@ TS: je wil een Rockerverb-ish versterker met een kanaal MEER voor MINDER? Dan zal je toch wel hard moeten inboeten aan kwaliteit, en daarnaast bestaat er geen versterker die aan deze omshrijving voldoet. Zoals markV al zei: Orange heeft zijn eigen specifieke donkere tone, die je enkel ook bij Matamp terug vindt.

@ MarkV: De JVM klinkt toch in de verste verte niet als een RV? Ok, hij heeft 4 kanalen, maar die zijn stuk voor stuk 'net niet'. Wat ben je daar dan mee? Voor mij is de JVM de grootste flop van alle marshall tube amps.

Los daarvan ben ik zeker akkoord met MarkV. Heb je echt 3 of meer kanalen nodig? Met een boost en een EQ pedaal kan je echt al heel veel doen zonder echt veel transparantie te verliezen hoor.

iWishmaster
26 april 2009, 16:30
@ TS: je wil een Rockerverb-ish versterker met een kanaal MEER voor MINDER? Dan zal je toch wel hard moeten inboeten aan kwaliteit, en daarnaast bestaat er geen versterker die aan deze omshrijving voldoet. Zoals markV al zei: Orange heeft zijn eigen specifieke donkere tone, die je enkel ook bij Matamp terug vindt.

@ MarkV: De JVM klinkt toch in de verste verte niet als een RV? Ok, hij heeft 4 kanalen, maar die zijn stuk voor stuk 'net niet'. Wat ben je daar dan mee? Voor mij is de JVM de grootste flop van alle marshall tube amps.

Los daarvan ben ik zeker akkoord met MarkV. Heb je echt 3 of meer kanalen nodig? Met een boost en een EQ pedaal kan je echt al heel veel doen zonder echt veel transparantie te verliezen hoor.
Grootste flop??? Eerder de beste Marshall sinds de JCM800! De DSL en TSL series, dat is pas een flop, net als de JCM800 reissues (uitzondering de KK signature).

Ontopic: waarom het geluid van een Rockerverb? Wat vind je er zo vet aan?

Jimwoud
26 april 2009, 16:48
Flop is inderdaad een beetje overdreven. Ik zou hem nooit kopen daar niet van.

Kijk eens naar een Sovtek versterker is iets donkerder qua sound dan Marshall. De Soundshop in Amstelveen heeft volgens mij nog een Sovtek Mig 60 staan voor een nette prijs. EDIT: JE zocht meerdere kanalen. Dan kun je eens Bedrock proberen.

Succes

Fuhgawz
26 april 2009, 17:59
Bedrock heeft inderdaad wel vette versterkers gebouwd, ze kunnen inderdaad donkerder dan Marshall gaan maar toch klinkt het niet echt richting Orange. Daarbij betwijfel ik ook of ze echt veel goedkoper zijn, als je ze al kunt vinden want zo veel zijn er niet in de omloop en er worden er al zeker niet veel tweedehands aangeboden.
Ik denk dat de topicstarter hier echt te veel vraagt. Klinkend als een Orange, maar dan met meer kanalen EN goedkoper bestaat simpelweg niet. Waar heb je precies meer kanalen voor nodig? Als je perse het geluid van een Rockerverb wil dan moet je gewoon sparen en een Rockerverb kopen.

LP_CL
26 april 2009, 19:02
Grootste flop??? Eerder de beste Marshall sinds de JCM800! De DSL en TSL series, dat is pas een flop, net als de JCM800 reissues (uitzondering de KK signature).



Mja, smaken verchillen. Ik vind er echt niets aan. Alle vier de kanalen zijn een teleurstelling voor mij. Geef mij dan maar een DSL (maar van de TSL had je wel gelijk, dat is ook een draak van een amp)

The Lo Lands
27 april 2009, 09:51
Ben zelf een enthousiaste Rockerverb 50H speler en heb een EQ (GE-7) en extra overdrive pedaal voor lead boost toepassingen waardoor de twee kanalen absoluut geen beperking meer zijn. De Rockerverbs zijn absoluut niet te benaderen met Marschall versterkers. Orange heeft zijn eigen sound en dat is maar goed ook :crazyhappy: Ze zijn prijzig maar voor mij de beste amp die ik tot nu toe heb gehad en deze blijft ook nog een lange tijd mijn werkpaard.

marter544
27 april 2009, 12:01
Volgens mij gaat de TS niet meer reageren..

sjaak1990
27 april 2009, 15:21
Mja, smaken verchillen. Ik vind er echt niets aan. Alle vier de kanalen zijn een teleurstelling voor mij. Geef mij dan maar een DSL (maar van de TSL had je wel gelijk, dat is ook een draak van een amp)

Ik vind de DSL veel beter. De DSL scheurt meer als een Marshall en is niet zo overdreven donker.
JVM begint bij scherp vlak clean, gaat naar fizzy crunch en eindigt bij irritante midhoog compressed leads en bonkerige rhythm die zo ontiegelijk losjes is echt heel ver van strak. Als je palm mute met resonance high dan klinkt het een paar seconden door, gaat nergens meer over De Jvm doet Booouuuuuummmmmmmppppfffffff ipv umpf.

On-topic: voor een Orange sound, neem een Orange! Clean kanaal met low/med gain booster> crunch. 2e kanaal met zelfde booster en misschien meer mids oid een mooie solo sound. Dan heb je een beetje het idee van 4 kanalen.