PDA

View Full Version : Cleane solo sound met een MM Luke



griffin
20 december 2001, 01:03
Hoi,

Ik ben tevreden tot zeer tevreden over mijn sound, echter, ik krijg geen mooie clean en vol solo geluid (voor duidelijke rifjes, accentjes of cleane solo's) uit mijn MusicMan luke in combinatie met TriAxis. Ligt voor groot deel aan single EMG. Wie weet hoe ik dat met deze combinatie toch voor elkaar kan krijgen (zonder een ander element erin te zetten :smile:

grtz, Bas

Outshine
20 december 2001, 09:44
pff.. meneer heeft een MM luke en is nog niet tevreden met zn geluid.

Gman
20 december 2001, 10:42
Ik denk, Griffin, dat je gain van je versterker te veel open staat. Probeer je gain wat terug te draaien en dan je master wat verder open. Een andere mogenlijk heid is je volume van je gitaar dan ietsje terug draaien. Maar daar ben ik persoonlijk niet zo voor. Want dan ben je vaak ook wat dynamiek kwijt. De gitarist uit onze band speelt ook op een MM, maar die krijgt een waanzinnig mooi clean uit zijn gitaar. En hij draait over een vette koch vol buizen.
Doei...

Rectifier
20 december 2001, 13:01
He, jij had toch wat spullen te koop op marktplaats??? Mooi setje...Luke+Triaxis+lexicon toch???

K'heb ook een Luke. Cleane kan soms iel klinken, maar ik gebruik dan meestal een compressor om hem iets aan te dikken.
K'heb trouwens dit weekend met een Luke op de Rivera Knuckelhead gespeeld....WOW!!!!
10x WOW 100x WOW Jimi, je moet een supergeluid hebben. Vooral het cleane channel verbaasde me. T'was nl. de EL34 versie.

griffin
20 december 2001, 15:34
Hee, inderdaad, clean klinkt iel. Ik maak overigens geen gebruik van compressie...misschien moet ik zo'n kleine boss cs-2 kopen...maar ja, je kunt ook aan de gang blijven :smile:

lexicon hou ik voorlopig. nu ik 2 nieuwe speakers heb gekocht (www.bagend.com) hoor ik pas hoe goed mpx1 is...

Ditmar
20 december 2001, 16:39
Sommige mensen hebben geld teveel GRRRR

Rectifier
20 december 2001, 17:07
Heb je de Triaxis al verkocht??
Leek mij ook de ideale pre-amp, alleen
niet te betalen en dat geprogrameer word
ik gek van.
Bag End moet goed klinken.
Jammer van de delay tijd tussen switchen van patches he???

griffin
20 december 2001, 17:17
TriAxis verkopen?

Daar was geen sprake van hoor :wink:
Alleen mijn marshall kast verkoop ik. En ja, mijn lexicon mpx1 stond ook te koop...

Ik gebruik overigens hooguit 4 geluiden van tri-axis. Rest is te iel, metalig, kill of iets anders...maar dat krijg je al gauw met zoveel elektronica...

Heb jij een rectifier? Welke? Hoe klinkt ie?

Rectifier
23 december 2001, 14:02
Haha, nee. Ik moest een naam hebben vandaar.
K'had een Mark 3 en wou eigenlijk ook wel
een Triaxis, alleen hou ik niet zo van al dat geprogrameer. En net als jij gebruik ik
hoogstens 3 a 4 geluidjes. Zonde van die investering. Ben nu wel aan het rondkijken naar een goeie top.
Rivera of Mesa. Vind het erg moeilijk.

Jimi Hendrix
24 december 2001, 09:09
Ik vind die Luke wel te gek voor clean, alleen het hangt ervan af wat voor clean.
Inderdaad, met compressie slagjes is waanzinnig, maar bijvoorbeeeld Knopfler speelt sultans of swing ook gewoon op z'n pensa met EMG's....
Een jazzgeluid is lastiger, maar ik heb het wel gedaan, jazz spelen op dat ding.
Overigens inderdaad niet tot volle tevredenheid.

Recto: KNUCKLEHEAD + LUKE RULES!!

griffin
24 december 2001, 17:03
Cleane slag inderdaad prima. Mooi rond en super strak.

Stevige scheurwerk vind ik zelf ook super met EMG's. Maar daar denken velen anders over...Toch had ik liever nog een single emg bij de bridge gehad. Ik hou van de typische strat sound...

Over tri-axis, is 2de hands, heb er maar 1300 bij hoeven doen (V-twin 19" ingeruild). 6000 piek nieuw is inderdaad niet te betalen (zelfs niet voor een student :wink:

anoniem
25 december 2001, 23:36
hallo,
Ben jij eigenlijk een van die gasten van de Hillegomse band griffin???
als dat zo is moeten wij met jullie optreden in solution.
latūrz,

PunkieWise

griffin
26 december 2001, 01:07
Hey, ik las je berichtje! Kon alleen niet antwoorden somehow...

In ieder geval speel ik niet in Griffin, maar in Charing X..tjek http://www.charingx.net

Griffin is een Saab, en dat vind ik wel een stoere auto...vandaar :smile:

anoniem
31 december 2001, 22:24
Hallo,
Ok, dan weet ik dat jij niet iemand van griffin bent. Ik zing in een bandje die binnenkort een optreden heeft in solution (Hillegom). Daar zou ook een band komen die Griffin heet. Vandaar...
Latūrzzz,
PunkieWise

gangsta
1 januari 2002, 01:05
[quote]
Op 2001-12-26 01:07, schreef griffin:
Griffin is een Saab

en ook een TVR, o nee das griffith, mm te veel champagne waarschijnlijk :grin:

gangsta
1 januari 2002, 01:05
[quote]
Op 2001-12-26 01:07, schreef griffin:
Griffin is een Saab

en ook een TVR, o nee das griffith, mm te veel champagne waarschijnlijk :grin:

olaf
12 juni 2002, 15:58
Griffin; probeer het element eens iets lager (dieper) te zetten - dit maakt het geluid iets minder direct (schel) en wat voller!