PDA

View Full Version : gitaren van Daan



Troy
24 april 2009, 12:09
http://derodeloper.een.be/reportage/ten-huize-vandaan

Dit filmpje zal wel wat gitaarliefhebbers interesseren. Dan Stuyven toont zijn gitaarcollectie. Heeft er nogal wat blijkbaar. Herkennen jullie er enkele van?

Edit: Mr.Fingers heeft het filmpje op Youtube gezet voor de Nederlandse vrienden

hier: http://www.youtube.com/watch?v=Cgp9GE7Sw3c

bagheera
24 april 2009, 12:58
ik heb geen problemen met de site ( ja ja ik ben belg) ik vind het wel een leuk filmpje.
Ik ga het aan mijn vriendin laten zien om haar duidelijk te maken dat 9 gitaren nog altijd niet veel laat staan genoeg is.

BosaBoss
24 april 2009, 13:12
Hm, ik kan het ook zien en mijn opa is een halve Nederlander, dus ik ook een beetje.
Tof filmke, veel gitaren :rockon: Ook wel wat rommel bij, zoals hij zelf zegt.

Wat loopt er dan mis?

Mr.Fingers
24 april 2009, 13:13
Ik zal het filmpje downloaden en op jijpijp zetten... Daan is een beetje de Wietse van België, met veel Japanse vreemde meuk, Oost-Europese dingen. Live speelt hij trouwens op een Japanse Telecaster (met zo'n pearloid bovenblad), een Mexicaanse Fender Telecaster Custom en een jaren '70 Fender Mustang. En Olaf, hou je muil eens :roll:

Hier het filmpke: http://www.youtube.com/watch?v=Cgp9GE7Sw3c (is nog even aant "processen")

olaftheholy
24 april 2009, 13:41
Ik zal het filmpje downloaden en op jijpijp zetten... Daan is een beetje de Wietse van België, met veel Japanse vreemde meuk, Oost-Europese dingen. Live speelt hij trouwens op een Japanse Telecaster (met zo'n pearloid bovenblad), een Mexicaanse Fender Telecaster Custom en een jaren '70 Fender Mustang. En Olaf, hou je muil eens :roll:

Hier het filmpke: http://www.youtube.com/watch?v=Cgp9GE7Sw3c (is nog even aant "processen")

Kijk ...daar kan ik wat mee.. nou kan ik het óók zien, wel zo eerlijk he?
En ik zeg alleen maar wat anderen me net in een hele bult pm sturen.
En ik heb toevallig twee!! egmond gitaren, ik e-mail met lord bizar en ook heb ik een fender stratocaster (zonder pearloid) en een mongrel telecaster.
Vanaf zondag waarschijnlijk een les paul die ik ruil voor mijn v-type
Wietse rulez!
Oh ja. er staat ook nog een welson...
Ik voelde mezelf (net als anderen) gewoon gediscrimineerd!

dus ... mag dit :roll: dan a.u.b. uitblijven in het vervolg...

Heel erg bedankt trouwens mr. fingers!!!


edit ; whoa! wat een gaaf filmpje!

bloeddrinker
24 april 2009, 14:09
Zou z'n schuur vol met koffers staan?

Poeh, wat een hoop gitaren.
Ik vind 4 eigenlijk al meer dan genoeg.

bert k
24 april 2009, 15:41
Graag on-topic blijven, en niet van die belachelijke rants over iets waar topicstarter niets aan kan doen.

hezz
24 april 2009, 16:40
Leuk filmpje! Ik kan me wel herkennen in zijn kijk op instrumenten en muziek, het moet even geleefd hebben. Mooie zin eigenlijk, was er zelf nog niet op gekomen.

Had verder nog nooit van de gast betreffende gehoord, zal wel groot zijn in Belgie?

Mr.Fingers
24 april 2009, 16:42
Toch vrij bekend hier in België (youtube maar eens op Swedish Designer Drugs, Promis Q, Housewife, Exes,...)

Saf
24 april 2009, 20:08
Lijkt me een super aardige gast, kan zijn ideeen we lherkennen. Vage gitaren niet de meest doorsnee spul en veel "brul" een voorliefde voor oude geleefde zaker en natuurlijk vinyl. Had ook nog nooit van die sjaak gehoord maar lijkt me erg aardig.

aaronstonebeat
24 april 2009, 21:05
Ik heb Daan al een paar keer live gezien, en zelfs eens een keer toen ik toevallig in Oostende bij de opnames van een zomers praatprogramma belandde. Geweldige muzikant! En Vlaanderen kent er meer van dat kaliber. Ik vind dat wij daar een beetje jaloers op mogen zijn.

Fenndangoband
25 april 2009, 11:55
Die Hagström III uit de jaren '60 (je kan ze zien wanneer hij de eerste gitaar (kapotte kas + kapotte snaren) neemt tijdens het filmpje) vind ik zo niet te doen prachtig. Ik zit er op te wachten tot ik ze ooit eens tegenkom in goede staat en in 3 colour sunburst. Moet wel één van de jaren '60 zijn met afgeronde single coils. Daar GAS ik nu al ongeveer 5 jaar op.

Liquid_Metal
25 april 2009, 12:15
"Ik wilde niet werken dus daarom ben ik muzikant geworden." Hij zit liever niet in de studio want dan moet je plannen en tijden afspreken.
Misschien moet ik maar geen muzikant worden, want "I love structure!"

geert1976
25 april 2009, 12:18
heb het filmpe gezien, ik familie in Belgie wonen dus kan het goed volgen:crazyhappy:

In mijn ogen is deze man een echte muziekant/liefhebber, spelen waar je een goed gevoel bij hebt.

Ben opeens weer veel trotser op mijn jappen:seriousf:

hezz
25 april 2009, 13:03
Ik heb Daan al een paar keer live gezien, en zelfs eens een keer toen ik toevallig in Oostende bij de opnames van een zomers praatprogramma belandde. Geweldige muzikant! En Vlaanderen kent er meer van dat kaliber. Ik vind dat wij daar een beetje jaloers op mogen zijn.

Yup, er zit op dit moment echt heel veel talent in Belgie.

Amokachi
28 april 2009, 12:31
mooie studio heeft die gast, das een droom voor iedereen zo'n werkplaats.
Is er hier nog geen topic met foto's van ingerichte kelders of oefenlokalen.

:rockon:

frekie
28 april 2009, 12:48
Oude gitaren, mooie studio thuis, hoeft niet te werken, vinyl liefhebber... Coole gast :hippie: