PDA

View Full Version : Bigsby B6 op Dearmond x155!!??



dearmond
24 april 2009, 08:43
Hoi,

Zou iemand mij kunnen vertellen of je zonder extra maatregelen (andere brug, versteviging in de body etc.) een Bigsby B6 op een Dearmond x155 kan schroeven? Ik heb nogal wat indianenverhalen gehoord hierover....

Ben benieuwd....kan bijna niet meer wachten om m dr op te schroeven!

Groet,
Douwe

tidalwave_sideburns
24 april 2009, 13:12
Mooie gitaren zijn dat! Gefeliciteerd .


Misschien heb je hier wat aan
http://www.youtube.com/watch?v=23DH-uFn6A8

Het gaat wel om een Bigsby B700 maar volgens mij komt dit wel op hetzelfde neer.

Dus strapbutton eruit, met behulp van touwtjes mooi in het midden plaatsen, schroefjes erin, en klaar is kees.

Ben benieuwd naar het resultaat. Dus graag foto's en geluidsfragmenten!

zoon van Piet
24 april 2009, 13:17
Dat mag geen probleem zijn. De Bigsby is voor dit soort hollowbodies bedoeld. Zaak is wel dat je de trem goed uitlijnt, zeker als je nieuwe schroefgaten moet boren. op youtube staan/stonden filmpjes waarop het haarfijn uitgelegd wordt.
Als je zo'n houten brug op je DeArmond hebt zitten, voorzie ik wel problemen bij tremelogebruik. Wellicht moet je op zoek naar een andere brug..

(ik heb ook al jaren een bigsby klaar liggen voor een soortgelijk project, tijd dat ik eens van mn luie reet kom en aan de slag ga..)

dearmond
24 april 2009, 13:39
Thanks! Ik ga zsm aan het boren, schroeven en knutselen!
Alsie af is, zal ik zeker een plaatje schieten. Vooralsnog ga ik er niet vanuit dat het een langlopend project wordt. ;)

Groet,
Douwe

tidalwave_sideburns
24 april 2009, 13:42
Voor een andere brug kan ik je zo'n Gretsch Rocking Bar brug aanbevelen. Of voor iets meer geld een Tru-Arc brug. Kost iets van 100 dollar of zo.
Op het Gretsch forum worden die dingen de hemel in geprezen.

dearmond
24 april 2009, 18:20
Ok, thanks again! Ik ga er8er aan! Ga binnenkort eerst ff die tremolo erop schroeven.

Grts,
Douwe