PDA

View Full Version : Skytec mengpaneeltje, goed genoeg voor opnames?



Blend
23 april 2009, 22:49
Ik ben af en toe wat aan het prutsen met opnames (gitaar, bas, simpele drums etc), en je merkt gewoon dat 't signaal van de onboard geluidskaart niet geweldig is. Heeft de neiging om nogal snel te gaan oversturen etc. Ik heb een skytec paneeltje tussen m'n computer en versterker hangen (5 kanalen dacht ik), en nu dus mijn vraag: gaat het geluid er op vooruit als ik dit mengpaneel tussen de line-in van m'n geluidskaart zet?
Dan heb je bijv dus: Gitaar -> Zoom G2 multi ding -> Mixertje -> PC

Is dat oké, of kan ik beter gelijk de mic-ingang gebruiken op m'n PC?

bert k
23 april 2009, 22:53
Dat maakt niets uit, het geluid komt uiteindelijk toch in de brakke geluidskaart terecht.

Highway49
23 april 2009, 23:13
Volgens mij klinkt de goedkoopste interface al beter dan een gemiddelde geluidskaart...maar ik heb nog maar met 1 soort interface gewerkt dus kan dat niet garanderen

pol
24 april 2009, 10:31
idd, koop een interface (usb of firewire) hoeveel kanalen heb je tegelijk nodig ? de preamps daarop zullen al beter zijn dan van die skytek mixer, en de conversie ook stukken beter als van een standaard geluidskaart.

m-audio, edirol, tascam, line6 X2 etc... hebben wel iets waarmee je verder kan.

mic ingang op de pc is niks.

degrotepeter
1 mei 2009, 12:14
idd, koop een interface (usb of firewire) hoeveel kanalen heb je tegelijk nodig ? de preamps daarop zullen al beter zijn dan van die skytek mixer, en de conversie ook stukken beter als van een standaard geluidskaart.

m-audio, edirol, tascam, line6 X2 etc... hebben wel iets waarmee je verder kan.

mic ingang op de pc is niks.

Ik ben toevallig ook opzoek naar een interface (storing in mijn computer die de geluidskaart oppakt) maarjah ik ga hierna verder met een laptop voor mijn vervolgopleiding dus een interface is zowiezo heel handig...

Maar is de Edirol UA-1EX wat? Ik hoor er veel goede dingen van, iemand ervaring er mee?