PDA

View Full Version : epiphone les paul custom plus ??



bagheera
23 april 2009, 20:26
Hallo iedereen,

Dit zou wel eens mijn volgende gitaar kunnen worden, ik wou eigenlijk voor een gibson gaan maar dat zit er de eerste jaren toch niet in en ik heb deze eens gezien in de winkel en die zag er echt heel mooi uit.
Een les paul custom plus.

Maar waarvoor staat die plus dan wel want ik zie niet zoveel verschil met de gewone custom?????

En verder is dit een goede gitaar ze kost 609Euro in Keulen en ik zou er wel gibson burstbuckers ofzo insteken en vintage les paul tuners opsteken maar voorlopig zou ik ze wel zo laten.

Wanneer ik ze koop hangt er nog wel een beetje van af. Money money money

Ik vind die burst echt geweldig mooi

http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/lespaul.jpg

Ferraririk
23 april 2009, 20:32
Waarom geen 2de hands Gibson LP Studio?

Bram+
23 april 2009, 20:39
De Plus is vanwege de flamed maple top, de 'gewone' Custom is klaarblijkelijk full mahogany.

Op de een of andere manier vind ik 609 EUR best wel een bak geld voor een Chinese (?) gitaar die je ook nog wil upgraden. Je neigt nu al naar een Gibson, dus dit is ook nog eens een tussenoplossing. Ik wil me voor deze keer eigenlijk wel aansluiten bij ferraririk.

bagheera
23 april 2009, 20:47
Als ik een Gibson koop moet het een standaard of een VOS zijn een studio is mij te licht ( ik heb ze wel eens getest maar dat was gewoon niet mijn ding )

Ik heb vandaag op een custop epi gespeeld en die ging super goed.
Maar ik heb nu geen 2500 Euro ik heb zelfs geen 600 Euro maar daar kan ik nog wel geraken.

Bolder
23 april 2009, 20:49
Ik zou die Grovers gewoon zo laten, vaak zijn ze toch wel stabieler dan de Gibson Deluxe tuners, of je koopt Klusons ofzo met vintage uiterlijk

macwilliams
23 april 2009, 21:28
Er worden toch nog steeds epi's in korea gemaakt? Met name de customs die ik tegenkom zijn uit korea. Die bulss eye ZW volgens mij weer niet.

MattellicA
23 april 2009, 23:03
De Plus is vanwege de flamed maple top, de 'gewone' Custom is klaarblijkelijk full mahogany

Niet geheel waar, het is maar fineer dat je ziet... Dus geen dikke plak maple erop... Spijtig maar helaas...

En bestel ze a.u.b. niet in Keulen... Ga er desnoods heen met de trein ofzo, maar laat geen gitaar opsturen. Maat vn me heeft het ook gedaan; gevolg: neckcrack... Die van mij kwam dan weer wel goed aan. Plus je hebt goede en slechte exemplaren binnen één model. Met wat pech heb je een slechte... Een gewaarschuwd man is er 2 waard.

bagheera
23 april 2009, 23:04
Er worden toch nog steeds epi's in korea gemaakt? Met name de customs die ik tegenkom zijn uit korea. Die bulss eye ZW volgens mij weer niet.

ja dat dacht ik ook

pannekoek
23 april 2009, 23:58
Er worden toch nog steeds epi's in korea gemaakt? Met name de customs die ik tegenkom zijn uit korea. Die bulss eye ZW volgens mij weer niet.

mijn zakk wylde custom komt wel uit korea, inspected in the usa

geert1976
24 april 2009, 00:08
ja dat dacht ik ook

bijna niets meer uit korea hoor, ook vele Customs niet, kon laatst een witte SG3 Custom kopen, kijk achter op de headstaock en ja hoor serienummer begon met EE (China)

Geloof dat er nog een enkele beperkte oplage gitaren uit korea komen maar meer ook niet

KamikazaGuitar
24 april 2009, 00:11
600 euro voor een epiphone, daar ga je spijt van krijgen...

geert1976
24 april 2009, 00:15
Ik vind het ook zwaar veel geld voor eem MIC Epi, zou ook voor een second hand LP Studie gaan en die eventueel upgraden naar je persoonlijke wensen

KamikazaGuitar
24 april 2009, 00:21
Bovendien betaal je ook veel voor cosmetische upgrades, voor iets meer dan de helft heb je ongeveer de zelfde kwaliteit bij een meer sobere uitvoering lijkt mij

(correct me if I'm wrong)

FruscianteFan
24 april 2009, 00:25
600 euro voor een epiphone, daar ga je spijt van krijgen...Niet per se. Ik heb in 3,5 jaar nooit spijt gehad van dat ik bereid was een Epiphone Les Paul te kopen voor €700 (met korting werd dat €500), terwijl ik voor iets meer een Gibson had kunnen hebben. Sterker nog, ik heb haar verkozen boven een Gibson SG Special Faded, die trouwens een stuk slechter afgewerkt was.

Ik wil niet de zoveelste zijn die beweert dat 'mijn Epiphone de meeste Gibsons wegspeelt', maar voor €600 kun je er echt wel een goed instrument aan hebben.

Chroxy
24 april 2009, 00:27
tjah, je moet natuurlijk zelf weten wat je doet.. Het zou in mijn ogen alleen zonde zijn als je vanwege cosmetica ('toffe, maar neppe, burst) een inferieure gitaar koopt (hoewel exemplarisch een epi beter kan zijn dan een gibson)

Ik heb jarenlang ook op Epiphone gespeeld en speel inmiddels op een Gibson (weliswaar een studio, maar ok)..

Persoonlijk vind ik 600 euro érg veel geld voor een Epiphone; je krijgt een gitar die prima is en aanvoelt, maar die een laklaag heeft zo dik als mn flatscreen en elementen die erg vlak klinken; een pick-up-grade (haha) is dus wel nodig. De tuners zou ik weer laten zitten, Grover szijn mere dan prima!

Een Gibson studio koop je voor 900, of 500-600 2ehands en heb je een gitaar die een vele betere basis is; lekke dunne lak, betere elementen en betere electronica. Met geluk koop je ene oude studio die ook nog een ebben toets heeft.

Dat een gibson niet lekker speelde lijkt me exemplarisch; wat was er precise mis mee buiten hij niet fijn aanvoelde? Was de afstelling wel goed?

KamikazaGuitar
24 april 2009, 00:45
Niet per se. Ik heb in 3,5 jaar nooit spijt gehad van dat ik bereid was een Epiphone Les Paul te kopen voor €700 (met korting werd dat €500), terwijl ik voor iets meer een Gibson had kunnen hebben. Sterker nog, ik heb haar verkozen boven een Gibson SG Special Faded, die trouwens een stuk slechter afgewerkt was.

Ik wil niet de zoveelste zijn die beweert dat 'mijn Epiphone de meeste Gibsons wegspeelt', maar voor €600 kun je er echt wel een goed instrument aan hebben.

dat geloof ik best hoor, achteraf was mijn uitspraak nogal kortzinnig eigenlijk..

het is vooral het idee dat de TS volgens mij vooral op de looks afgaat, en dan is zijn er nogal wat alternatieven lijkt me.

bagheera
24 april 2009, 01:36
dat geloof ik best hoor, achteraf was mijn uitspraak nogal kortzinnig eigenlijk..

het is vooral het idee dat de TS volgens mij vooral op de looks afgaat, en dan is zijn er nogal wat alternatieven lijkt me.

Ja ik geef toe dat ik toch wel wat op de looks afga maar die zijn toch ook belangrijk.
Het is waar dat het een epi is en dat een gibson nog altijd the real thing is maar zijn er dan ook studio's met een burst.
Een LEs Paul daar hoort mijns inziens een burst op de honey burst , desert burst en iced tea burst vind ik hemels maar die vind je niet op een studio ( ofwel ) mischien moet ik verder kijken maar ik heb ze in ieder geval nog niet gezien.

EDIT:

blijkbaar komen ze toch met een burst deze studio vind ik wel lekker 1075.00 EUR
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/studio.jpg
http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Gibson-Les-Paul-Studio-FI-Gold-HW-Fireburst-incl.-Case/art-GIT0003878-003#

maar of ik er zo eentje 2de hands kan vinden hoewel 1000 Euro over een paar maand ook wel mogelijk moet zijn.
En wordt het gedaan van daar een pick guard op te monteren ( ik hoor bij de voorstanders hoewel het hout erdoor verstopt word )

De studio waar ik naar refereerde, was minder zwaar, had minder kracht, minder sustain.
Hij leverde toch ook wat klank in tegenover de vos die ik errnaast geprobeerd heb , ik heb ook wel eens op een classic gespeeld en die was dan weer beter dan de vos daar stond ik ook wel van te kijken. Maar dan heb je nog altijd de brug van 1400 Euro die je moet overbruggen van epi naar classic

bagheera
24 april 2009, 01:56
Ik heb mezelf denk ik net overtuigd wat haat ik GAZ en mijn vriendin nog meer, weer extra spullen in huis :stop:

Bram+
24 april 2009, 08:21
Niet geheel waar, het is maar fineer dat je ziet... Dus geen dikke plak maple erop... Spijtig maar helaas...

Dat de flame op zich een fineertje is, lijkt me logisch in deze context, maar er zit dus ook geen 'saai' stuk maple onder dat fineer? Wat een nepzooi eigenlijk :D

Wat betreft China of Korea: bij nieuwe Epi's zie ik ook veel 'Made in China' voorkomen. Van andere merken weet ik dat de productie van goedkopere modellen die voorheen wel in Korea werden gemaakt ook verhuisd is naar andere landen (China, Indonesië). Korea is inmiddels geen echt lagelonenland meer. Een beetje hetzelfde verhaal dus als met Japanse productie die op zijn beurt verhuisde naar Korea.

Ome Keith
24 april 2009, 08:41
Ik vind het ook zwaar veel geld voor eem MIC Epi, zou ook voor een second hand LP Studie gaan en die eventueel upgraden naar je persoonlijke wensen

Heb een epi standard gehad en die was niet slecht maar m'n LP studio voelt veel beter aan.

Aan de andere kant; Toneblo heeft een epi standard voah weinugh gekocht en opgewaardeerd met P91 elementen en dat is wel absolute een killer.

FruscianteFan
24 april 2009, 11:31
Dat een gibson niet lekker speelde lijkt me exemplarisch; wat was er precise mis mee buiten hij niet fijn aanvoelde? Was de afstelling wel goed?Ze speelde gewoon minder fijn, en de afwerking was niet zo goed als je mag verwachten van Gibson. Dat ze minder fijn aanvoelde lag aan de enorm dunne lak (faded) en het feit dat het een SG was en geen Les Paul.

In elk opzicht was die Les Paul gewoon een betere gitaar voor mij. Misschien zou ze verbleken bij een Gibson Les Paul (hoewel, ik had er laatst een in m'n handen en dat was het niet voor mij), maar dat lag sowieso buiten het budget.

Maar goed, het is wel 3,5 jaar geleden dat ik die vergelijking maakte. En inmiddels begint de elektronica van de Epiphone ook kuren te vertonen.

Madcow
24 april 2009, 11:53
Tokai tokai tokai tokai.

Chroxy
24 april 2009, 12:34
@frusciante!..

mijn reactie was op de topicstarter gericht! En jij had je berichtje net iets sneller getypt. Natuurlijk is een SG geen les paul.. :)

bagheera
24 april 2009, 12:50
Ik heb een winkel gevonden in België waar ze deze hebben
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/studio.jpg
Het exacte model voor 1111.00Euro
Ik dacht vandaag nog vlug te gaan kijken maar over 2 uur moet ik spelen dus het zal voor morgen zijn.

Je kan ginder ook zo'n gitaar kopen en dan betaal je hem af aan ongeveer 42.00 Euro per maand voor 2 jaar lang ofzo.
Een gitaar op afbetaling wordt dat wel gedaan daar heb ik toch zo een beetje vrees voor.

Maar goed ik ben benieuwd of deze studio beter zal spelen ik hoor dat ie lange sustain heeft.

En zou ik daar nu zo'n " klepje" opdoen of haalt dat de waarde naar beneden ( ik vind die fingerbordjes gewoon zo leuk )

macwilliams
24 april 2009, 13:14
Ik heb een winkel gevonden in België waar ze deze hebben
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/studio.jpg
Het exacte model voor 1111.00Euro
Ik dacht vandaag nog vlug te gaan kijken maar over 2 uur moet ik spelen dus het zal voor morgen zijn.

Je kan ginder ook zo'n gitaar kopen en dan betaal je hem af aan ongeveer 42.00 Euro per maand voor 2 jaar lang ofzo.
Een gitaar op afbetaling wordt dat wel gedaan daar heb ik toch zo een beetje vrees voor.

Maar goed ik ben benieuwd of deze studio beter zal spelen ik hoor dat ie lange sustain heeft.


En zou ik daar nu zo'n " klepje" opdoen of haalt dat de waarde naar beneden ( ik vind die fingerbordjes gewoon zo leuk )

Met dat klepje moet je gewoon doen wat jij leuk vind. Ik zou het niet doen maar niet vanwege eventuele waardedaling.

bagheera
24 april 2009, 13:24
Met dat klepje moet je gewoon doen wat jij leuk vind. Ik zou het niet doen maar niet vanwege eventuele waardedaling.

Ja dat is dus ook wat mij tegen zou houden ik probeer alles meestal zo orgineel mogelijk te houden, de snaren durf ik wel eens veranderen maar daar blijft het bij ;) ( toch bij mijn duurdere gitaren)

FruscianteFan
24 april 2009, 13:33
Ik vind het zo vreemd om bepaalde dingen niet te doen omdat de waarde van de gitaar daardoor daalt. Je koopt een gitaar toch niet om haar over een paar jaar weer te verkopen?

bagheera
24 april 2009, 13:59
Ik vind het zo vreemd om bepaalde dingen niet te doen omdat de waarde van de gitaar daardoor daalt. Je koopt een gitaar toch niet om haar over een paar jaar weer te verkopen?

neen maar toch ook een beetje uit waardering, je koopt een instrument toch ook om zijn vorm een sax ga je ook niet blauw spuiten.
Ik ben geen voorstander van teveel customizing maar pu's veranderen enzo dat hoort daar nu wel niet echt bij.
Ik zou graag zo'n fingerbord hebben maar ergens houd er iets mij ook weer tegen omdat dat niet orgineel is.

Dit klinkt zo verward en ingewikkeld dat ik mezelf nietmeer kan volgen ik denk omdat het een kwestie van gevoel is en dat kan ik moeilijk onder woorden brengen

humbucker
24 april 2009, 18:50
het heet slagplaat...

bagheera
25 april 2009, 08:53
het heet slagplaat...

HAHA ja eigenlijk wist ik dat wel.

WAAROM ZEG JE DAT DAN NIET ??

:chicken: geen idee eigenlijk


Maar goed, ik ga nu naar Antwerpen vertrekken en dan weet ik jullie over een paar uur wel te zeggen hoe goed of ( worst case ) slecht ik hem vind.

Ik had vannacht ook weer GAZ neven verschijnselen , om 3uur klaarwakker met maar 1 ding aan men hoofd ; nieuwe gitaar.
Dan maar opgestaan om 4 Uur en kijken naar de toen nog verre van opkomende zon.

Ferraririk
25 april 2009, 09:12
OK, wedden dat hij over een paar uur thuiskomt met een gibson lp studio :soinnocent:

frander
25 april 2009, 09:19
Gaan voor kwaliteit! Zo zit ik aan een heerlijke heeze-joint:hippie::hippie::hippie:

macwilliams
25 april 2009, 10:02
G.A.S = onverslaanbaar, alsof je nog een keus of eigen wil hebt.
Mijn keus: senseo vanochtend whiskey vanavond.

We wachten af

KamikazaGuitar
25 april 2009, 10:29
Gaan voor kwaliteit! Zo zit ik aan een heerlijke heeze-joint:hippie::hippie::hippie:

:hippie:

Trouwens, on topic, ik vind 'm voor een studio er nog niet eens zo kaal uitzien!

bagheera
25 april 2009, 17:42
Ik ben terug,

oorspronkelijk plan was Antwerpen maar het is Piens geworden ik had gebeld voor een gibson les paul studio en ja hoor ze hadden meer dan 90 Gibsons dus ik zou men gading wel vinden.

Daar aangekomen zie je aanvankelijk niets anders dan " Cool" gitaren ( hun les paul type heer lets rock ) daar stond dan toch een hoekje vol met gibsons de heel dure gibsons uiteindelijk 2 studio's gevonden.

Ik vraag de man van de telefoon is dit alles, ja dit is alles een apine white en een Ebony en ik wou of de fireburst of de wine red vooral voor die wine red ben ik uiteindelijk nog beginnen vallen best wel stijlvol maar die hadden ze dus niet. ZEEEER JAMMER
Dus heb ik de verkoper gezegd laat ik er dan maar 1 testen voor de klank he.
Het is de alpine white geworden.

Laat ik ook nog even zeggen dat Piens niet echt een leuke winkel bleek te zijn, de ziel die je altijd in een gitaar winkel hoopt te vinden is eruit nog meer dan bij music store, al helemaal met het Mc Donalds achtige uniform, en de klant vriendelijkheid was ook niet wat het moest zijn.
De rock & roll spirit ontbrak

In de testkamer zat nog een gast te spelen op een gerelicte fender ( hij heeft die gekocht ook ) en ik heb getest op een bassman.

De klank was goed, man wat een sustain, er zaten blijkbaar ceramic humbuckers in normaal heb ik liever Alcino pu's maar de klank was goed maar niet zo boterig als de classic.
Ze woog ook niet zoveel maar das op zich geen probleem want de susain was ongelofelijk die bleef maar gaan.
Wat ik vooral raar vond was dat de hals zo breed was ik heb 8 gitaren maar dit is de breedste die ik al bespeeld heb gehad.

Bij music store kost deze gitaar 995, de prijs bij piens was 1465 EURO wat ik voor een studio dan weer een SMAK geld vind maar geen probleem indien het deze wordt komt hij toch van Keulen.

Ik heb besloten de Classic toch nog eens wat in overweging te nemen.
Mijn grootvader is meegegaan vandaag en over een poosje ( als hij terug komt van zijn reisje naar Turkije ) gaan we waarschijnlijk wel naar Keulen.


Vind er nog iemand dat de hals van de studio nogal breed uitgevallen is, of ben ik daar alleen in.

EDIT: de classic wordt niet meer verkocht bij music store Sold Out