PDA

View Full Version : Les paul aarding probleempje



EpiCenturiesAWAy
23 april 2009, 17:36
Hallo,

Ik heb hier al eeuwen een Epiphone les paul Goth staan.
Die heb ik in de zomer helemaal afgeschuurd en een beetje vernist..
Het resultaat is wel çava, van ver dan toch :p Maar daar gaat het nu niet om..

Ik heb eens in een stomme bui de aardingsdraad helemaal uit die gitaar gepleurd en nu heb ik dus geen aarding meer in die gitaar..
Wat heel stom is want nu kan ik geen normale pickups meer installeren zonder super harde brom..

Nu vroeg ik mij af hoe ik ze nu nog kan aarden, iemand een idee ?

Thomas

toneblo
23 april 2009, 17:46
Breng maar langs, zeg maar welke elementen je er in wilt hebben ( of geef die mee ) dan fix ik het voor je.
Mail mij maar voor verdere details, kwanta kosta etc.

Voor een prikkie geregeld.:hippie:

EpiCenturiesAWAy
23 april 2009, 17:51
Ja, ik zou het wel liefst zelf doen! ;)

Het alles staan en liggen voor het zelf te fixen hoor, 't is gewoon dat ik niet weet hoe ik ze kan aarden..

toch bedankt hé ;)

espike
23 april 2009, 19:02
Welke aarding mis je dan?
normaal zou een aarding verbonden moeten zijn met de gevlochten mantel van je output, die is verbonden met de 0 draad van je elementen, en waarschijnlijk ook nog met je brug. op de seymour duncan site staan hele pickup installatie schema's daar wordt ook de aarding bij getoond

EpiCenturiesAWAy
23 april 2009, 19:25
Ik mis de draad van m'n brug nog..

Sanderltd
23 april 2009, 20:55
Normaal loopt er vanuit de control cavity (waar je pots e.d. zich in bevinden) een kanaaltje ofwel direct naar de brug ofwel eerst naar de pickupholtes en daarna naar de brug. Bij Les Paul modellen raakt de aardingsdraad dan meestal gewoon de studs van de brug.
Met dit in het achterhoofd zou je dus gewoon een nieuw draadje moeten kunnen leggen. :)

EpiCenturiesAWAy
23 april 2009, 21:51
Normaal loopt er vanuit de control cavity (waar je pots e.d. zich in bevinden) een kanaaltje ofwel direct naar de brug ofwel eerst naar de pickupholtes en daarna naar de brug. Bij Les Paul modellen raakt de aardingsdraad dan meestal gewoon de studs van de brug.
Met dit in het achterhoofd zou je dus gewoon een nieuw draadje moeten kunnen leggen. :)

Hehe, ja dat heb ik al ooit geprobeerd :D maar dat draadje blijft er nu niet meer tegenzitten..
Nu ja, ik zal wel nog iets proberen te bedenken dan..

aaronstonebeat
23 april 2009, 22:00
Ik heb wel eens de volgende truc gelezen hiervoor:
Draai een schroef vanuit pickup- of controlcavity zodat die tegen de stud drukt/steekt en bevestig daaraan de aardedraad; dat zou in principe via het reeds aanwezige kanaaltje moeten kunnen, mits dat niet te ruim is.

EpiCenturiesAWAy
24 april 2009, 14:09
Ik heb wel eens de volgende truc gelezen hiervoor:
Draai een schroef vanuit pickup- of controlcavity zodat die tegen de stud drukt/steekt en bevestig daaraan de aardedraad; dat zou in principe via het reeds aanwezige kanaaltje moeten kunnen, mits dat niet te ruim is.

Cool idee! Ga ik zeker eens uitproberen!