PDA

View Full Version : Vibe. Voor en achteraan ervaringen?



CatchDude
23 april 2009, 16:31
Ik heb mijn vibe (Danelectro Coolcat vibe, gekocht om eens te proberen) helemaal achteraan mijn pedalen keten zitten (Gitaar -> Crybaby Wah -> Ts-9 -> Bluesdriver -> DD-6 delay -> Vibe -> Amp). Dit vond ik de meest logische plek omdat de vibe naar mijn idee een soort leslie-emulatie moest nabootsen. Buiten het feit dat ik enigzins teleurgesteld over de 'sweep'vorm van deze vibe en de extra overdrive die hij levert, is het wel een geinig pedaaltje. Maar wat gebeurt er als je hem helemaal (of bijna helemaal) vooraan je chain zet. Zijn er mensen met ervaring met een vibe vooraan hun keten, en wat moet ik me voorstellen qua verschil in effect tussen vooraan en achteraan plaatsen?

Je zou zo zeggen:"probeer het zelf", maar dat komt er helaas de komende dagen niet van...

shredneck
23 april 2009, 17:29
Hoi, ik speel zelf met o.a. een microvibe (voodoolabs) in mijn keten. Deze heb ik als eerste na mijn compressor staan, mijn keten is als volgt:

tuner-compressor-vibe-wah-overdrive-overdrive 2- delay-booster/buffer

Ik heb veel geprobeerd met de vibe en vind dit echt de enige plek waar ie helemaal te gek klinkt. Voor mij was het niet van belang of ie voor of na de wah staat(alles is tb) aangezien ik die niet samen gebruik.

Ik ken de danovibe niet, maar de microvibe kan ik je aanraden, je krijgt er makkelijk al die klassieke sounds mee voor een nette prijs. Misschien dat die dano dat ook kan hoor, dat weet ik niet.

shredneck
23 april 2009, 17:33
Ik lees ook dat je de leslie aanhaalt, maar dat is echt een ander beestje. Een echte leslie is een speaker en die kan niet anders als aan het einde van de keten. Probeer mijn opstelling eens, ik heb die sound nu aardig onder de knie heb ik het idee.

Line6 heeft een pedaal dat heet de rotomachine of zo, dat is meer een lesliebenadering dan een vibe.

future2future
23 april 2009, 17:50
ik heb em redelijk in het begin staan, na de wah en drive

BeeJee
23 april 2009, 18:18
Ik heb een Fulltone mini deja vibe. Die staat bij mij ook helemaal vooraan.

CatchDude
23 april 2009, 20:01
Als ik het zo lees, gaat 'ie toch snel maar eens naar voren...

Thanks for the feedback! :)

Eko
23 april 2009, 20:30
Ik heb een Dunlop Tremelo in gebruik. Al jaren. Vond en vind het de meest warme die ik vinden kan/kon. Hij staat als laatste in de rij. Ik gebruik hem bijna alleen maar zonder andere zaken er bij aan.

Chris Winsemius
23 april 2009, 21:02
Ik heb geen (Uni)Vibe maar gebruik wel wat phasers en zo'n pedaal plaats ik dan voor 'n overdrive of "medium-gain" amp.

shredneck
23 april 2009, 22:33
Als ik het zo lees, gaat 'ie toch snel maar eens naar voren...

Thanks for the feedback! :)


Doen! Laat ff weten wat je bevindingen zijn!

El Fuzzo
25 april 2009, 00:25
Ik heb ook een Mini-Deja Vibe. Bij mij staat hij voor de overdrive. Als hij er na komt vind ik hem te veel als een phaser klinken en lijkt hij wat scheller. Ervoor geeft hij een lekker 'woemp' aan het geluid.

CatchDude
27 april 2009, 10:57
Wat een verschil was dat zeg! Hij zit nu na mijn wah en voor mijn overdrive (Wah gebruik ik toch niet samen met die vibe), en dat klinkt echt veel beter! Aan het einde van de lijn was hij heel fel aanwezig en was het een irri nadrukkelijke sweep, nu is het een lekker romige golf waar je tijdens het spelen overheen surft. Bedankt voor de tips, hij blijft nu mooi zitten waar hij zit!

shredneck
27 april 2009, 17:49
Wat een verschil was dat zeg! Hij zit nu na mijn wah en voor mijn overdrive (Wah gebruik ik toch niet samen met die vibe), en dat klinkt echt veel beter! Aan het einde van de lijn was hij heel fel aanwezig en was het een irri nadrukkelijke sweep, nu is het een lekker romige golf waar je tijdens het spelen overheen surft. Bedankt voor de tips, hij blijft nu mooi zitten waar hij zit!


Awesome! Happy surfing!