PDA

View Full Version : oefenruimtes :(



Bluppie
21 maart 2003, 15:15
Hoe komen wij aan een oefenruimte?
we zitten nu in zo'n betaal ding maar die hokken klinken echt extreem kut, dus we zijn opzoek naar een ander hok :S
heeft iemand nog tips? suggesties,
we wonen in omgeving Zwijndrecht, ambacht.
help ons!

moretel
22 maart 2003, 19:47
Ga op zoek naar bedrijven op bedrijfsterreinen en informeer eens maar gratis is het nooit, of je moet connecties hebben, tuinders hebben ook vaak mooie ruimtes maar zonder connecties is het vaak lastig.

Biz.
13 mei 2003, 15:22
Het is echt een regelrechte kloteramp om een ruimte te pakken te krijgen!! Eindelijk na jaren zoeken hebben we een ruimte die een beetje te pruimen valt, voor de rest sta je op elkaars lip onder een tl-balk in een of andere koelkast te rammen... Hoe lang ben jij al bezig om er eentje te krijgen..?

elliemark
13 mei 2003, 16:25
ga `ns kijken bij getrhythm in ridderkerk.....of zijn dat die kuthokken???

http://www.getrhythm.nl/

savecracker85
13 mei 2003, 20:47
kijk eens in de goude-gids
daar staan ook wel betaalde studio's maar mischien zit er wel iets beters tussen :smile:

roppie
18 mei 2003, 16:53
ik zou inderdaad ook kijken of je ergens een tuinder of bedrijf kan vinden waar je mag oefenen. Wij oefenen op school ,helemaal gratis, maar je mag vaak niet voluit tot 4 uur ofzo.

Myxendi
18 mei 2003, 20:16
heej iemand met hetzelfde probleem!!! ik ben met mijn band ook al een tijdje wanhopig op zoek naar een oefenruimte en het wil niet zo vlotten... het kan aan mij liggen maar ik heb het idee dat er 10 keer zoveel bands zijn als plek in oefenruimtes... Als iemand een oefenruimte in de omgeving van wageningen weet hoor ik het graag

succes bluppie!

anarya003@hotmail.com

Super Slinky
15 juni 2003, 19:19
Ik vraag me echt af waar al die bandjes oefenen.

Wij hebben met onze band geluk gehad dat we een soort ruimte hebben gevonden bij een boerderij, waar geen woonhuis bij zit. Hij wordt alleen ook voor andere dingen gebruikt dus we kunnen onze spullen niet laten staan.

We zoeken al een tijd naar een goede vaste ruimte.
In de jaren 70 hadden veel boeren een schuur over die ze verhuurden aan bandjes. Tegenwoordig willen zelfs boeren niet meer voor een habbekrats in de herrie zitten.

Alle andere ruimten zijn vaak veel te duur. Dus zoeken veel bandjes het bij scholen en jeughhonken. Beetje slijmen en goed je best doen op school dus. :wink:

PeArLjAm
17 juni 2003, 15:46
Eerst oefende ik bij een vriend thuis maar nu hebben we een oefenruimte in Haarlem, daisybell heet dat daar. Van buiten is het gewoon een soort fabriek ofzo, maar binnen is het wel cool, jimi hendrix posters enzo... De oefenhokken zijn goed, vrij ruim, zanginstallatietje erin. Ik ben alleen niet zo tevreden over de versterkers, h&k bakken, ik had liever buizenamps gehad. Anyway ze klinken best mooi, en met optreden neem ik toch mijn marshall mee. Maar even ontopic, Haarlem is wel een beetje ver reizen voor jou denk ik :lol: Maar er zijn inderdaad vrij weinig oefenhokken, dat merk ik ook. Ik moet vanuit hoofddorp naar haarlem elke week, toch een kilomter of 13 ofzo. Maar beter dan niets :D

green_day
17 juni 2003, 20:05
geen muziekschool waar je kan oefenen? ik oefen elke donderdag met mijn band in de muziekschool.. kost niets en primaa plek!

savecracker85
17 juni 2003, 20:35
Eerst oefende ik bij een vriend thuis maar nu hebben we een oefenruimte in Haarlem, daisybell heet dat daar. Van buiten is het gewoon een soort fabriek ofzo, maar binnen is het wel cool, jimi hendrix posters enzo... De oefenhokken zijn goed, vrij ruim, zanginstallatietje erin. Ik ben alleen niet zo tevreden over de versterkers, h&k bakken, ik had liever buizenamps gehad. Anyway ze klinken best mooi, en met optreden neem ik toch mijn marshall mee. Maar even ontopic, Haarlem is wel een beetje ver reizen voor jou denk ik :lol: Maar er zijn inderdaad vrij weinig oefenhokken, dat merk ik ook. Ik moet vanuit hoofddorp naar haarlem elke week, toch een kilomter of 13 ofzo. Maar beter dan niets :D
daar heb ik ook wel eens geoefend(tis btw een oud slachthuis geen fabriek :D )..Best wel relax en met de zuidtangent(ik kom ook uit Hoofddorp) ben je dr zo...Alleen ik vind het huren van zo'n ruimte toch vrij duur.. Ik bedoel als je elke week wil oefenen met je band dan ben je toch een hoop geld kwijt

gerjo1980
18 juni 2003, 15:47
Eerst oefende ik bij een vriend thuis maar nu hebben we een oefenruimte in Haarlem, daisybell heet dat daar. Van buiten is het gewoon een soort fabriek ofzo, maar binnen is het wel cool, jimi hendrix posters enzo... De oefenhokken zijn goed, vrij ruim, zanginstallatietje erin. Ik ben alleen niet zo tevreden over de versterkers, h&k bakken, ik had liever buizenamps gehad. Anyway ze klinken best mooi, en met optreden neem ik toch mijn marshall mee. Maar even ontopic, Haarlem is wel een beetje ver reizen voor jou denk ik :lol: Maar er zijn inderdaad vrij weinig oefenhokken, dat merk ik ook. Ik moet vanuit hoofddorp naar haarlem elke week, toch een kilomter of 13 ofzo. Maar beter dan niets :D
daar heb ik ook wel eens geoefend(tis btw een oud slachthuis geen fabriek :D )..Best wel relax en met de zuidtangent(ik kom ook uit Hoofddorp) ben je dr zo...Alleen ik vind het huren van zo'n ruimte toch vrij duur.. Ik bedoel als je elke week wil oefenen met je band dan ben je toch een hoop geld kwijt

Kom op zeg. Ik heb ook bij Daisy Bell geoefend. €30,- voor 3 uurtjes is echt niet veel voor wat je krijgt. Bijna volledig ingerichte oefenruimte en deel het bedrag eens door het aantal bandleden. Dan valt het toch per persoon best wel mee. Moet je gewoon niet zoveel halve liters zuipen. Weet hoe goedkoop ze daar zijn en ook hoeveel je erop kan in 3 uurtjes, 't gaat alleen niet ten goede van je spel :-D