PDA

View Full Version : Ons eerste optreden!



JiJeWoW
23 april 2009, 10:32
Misschien leuk om even te zien:
http://www.youtube.com/watch?v=UFPpoMepecU.
Ik speel op de les paul gitaar. Is opgenomen bij ons eerste optreden op de juvenavond, een soort talentenshowdinges. We spelen een cover (knocking on heavens door) en ons eigen nummer Rots en Broodje!
Als er kritiek/opmerkingen zijn/is hoor ik het graag!
Rockon... :punk:

edje kadetje
23 april 2009, 11:13
helemaal niet verkeerd, dat als eerste.

Er valt natuurlijk een en ander te zeggen over de geluidskwaliteit, maar dat heeft waarschijnlijk niet zoveel zin. Ik vind bv de zang te hard, waardoor de rest wegvalt.

Ik was wat meer gecharmeerd van de les paul speler, dan van die ander. Daar hoorde ik wat valse bends.

voorstellen bij een set van 2 nummers, vind ik wat overdone.

de zanger heeft wel een lekkere klank in zijn stem, maar toch ontbreekt er nog iets. Ik kan het niet zo goed benoemen. Wellicht te goed te horen dat hij nederlands is. Het is ook nog wat bestudeerd zoals hij zingt.

Het geheel oogt (dus visueel) nog erg als jongetjes bij hun eerste optreden.
En dat was het tenslotte ook ...

Ibanez666
23 april 2009, 12:45
best leuk voor een stel broekies :)

wat doet die gitarist op 6:50 eigenlijk bijna met de rug naar het publiek toe? Kan hij niet beter zn pedaal zo neerzetten dat hij naar het publiek kijkt? Verder staan jullie met zn allen om de zanger heen die daarom ook een beetje onwennig wat bewegingen maakt. Probeer wat meer interactie met elkaar te hebben. Maar goed, jullie zijn broekies, dus het is jullie vergeven en er zit gerust potentie in :)

JiJeWoW
23 april 2009, 12:55
Allereerst, Bedankt voor het positieve commentaar!
Het pedaal lag zo omdat mijn snoer te kort was en als ik te dichtbij kom ik een groot feedback probleem heb... (goedkoop versterkertje :P).

Ibanez666
23 april 2009, 13:22
Allereerst, Bedankt voor het positieve commentaar!
Het pedaal lag zo omdat mijn snoer te kort was en als ik te dichtbij kom ik een groot feedback probleem heb... (goedkoop versterkertje :P).

ah dacht al dat het zoiets zou zijn...nou ja sparen voor een langer snoer dus :)

en een versterker? ;)

Riky
23 april 2009, 14:24
tof hoor!
Weet nog wel dat ik op die leeftijd ook een klein optredentje heb gedaan en dat ging precies zo.

De jonge op de strat mag nog wel wat lessen over zuivere nootkeuze en bends nemen.
Jij speelt best lekker (met eigen nummer ook niet altijd even zuiver, maar verder goed!).
Zang en eigenlijk alles mag veel overtuigender.

Maar zenuwen zullen ook een grote rol hebben gespeeld:P
Als met al helemaal niet slecht voor een eerste optreden voor die leeftijd!
Vond het leuk om naar te luisteren!

Thiez
23 april 2009, 14:53
klinkt zeker goed voor eerste optreden.
Maar idd zoals de meeste al zeggen is de strat gitarist niet helemaal zuiver.

Bij het voorstellen zeggen ze dat je binnenkort gaat vertrekken?

Borus van den Brand
23 april 2009, 15:26
Uh, jongens. Dat is toch geen strat? Verder sluit ik me aan bij de rest. Klinkt best leuk!

Riky
23 april 2009, 16:49
Uh, jongens. Dat is toch geen strat? Verder sluit ik me aan bij de rest. Klinkt best leuk!

jawel.....

JiJeWoW
23 april 2009, 18:10
Het is een Ibanez gsa-60, een soort van superstrat dus :)
Ik ga idd binnenkort naar tilburg verhuizen, was dus mijn eerste en laatste optreden met de band :makeup: :)