PDA

View Full Version : vraagje over zwartmaken hals



Mr Orange
23 april 2009, 09:10
Ik heb gezocht maar kon toch even niet concreet de antwoorden op mijn vragen vinden.

Is het mogelijk om mijn gitaarhals + headstock zwart te maken zodat het wat meer op een neckthrough lijkt en sowieso vind ik het veel mooier als de neck ook zwart is zoals de rest van de gitaar.

Kan je er gewoon met verf en lak overheen? :chicken:

en als je dit laat doen (lijkt me in mijn geval verstandig) wat moet zoiets kosten dan ?

thanks

wodkabier
23 april 2009, 10:22
Uiteraard is dat mogelijk. Wat je wel moet weten is wat er nu op zit ( als je alleen een extra kleurlaag wilt aanbrengen). uiteraard kun je de hals helemaal kaalschuren en dan met een lak naar keuze de hals opnieuw afwerken. Ik zou het alleen niet doen als de toets van de hals heel erg licht gekleurd is (zoals bij stratocasters en telecasters, want dat is in mijn ogen erg lelijk, tenzij je ook de toets wilt lakken. Daarvoor moeten echter de frets er af en weer er op wil je het goed doen, en dat is een klus die niet iedereen even goed (zelf) kan of wil. Voor het lakken zelf kun je het best de lak-faq 'even' doorlezen. daar staat precies in hoe je dat het best kunt doen. Laten doen is alleen verstandig als je gitaar het waard is (of dat nu qua geld is of qua emotionele waarde)

Mr Orange
23 april 2009, 13:20
ja ik wil het wel laten doen want ik ben echt geen held met dat soort dingen. Enig idee wat zoiets moet kosten ?