PDA

View Full Version : demo'tje voor opleiding



pannekoek
23 april 2009, 00:31
hey gitaarnetters,

ik moet 3 nummers maken voor m'n toelatingsexamen muziektechnologie aan de hogeschool van de kunsten.

ik heb een tijd een writersblock gehad en heb toen besloten dat ik een nummer niet zo serieus moet nemen, dus ik wilde iets heel anders doen dan een ''gemiddeld'' pop liedje schrijven.
ter inspiratie van de populaire chipmunks met hun ''chipmunk'' sound heb ik dus dit gemaakt:

''chipmunks from hell''
een beetje een parodie van mezelf, waarbij ik het schrijven van dit nummer niet zo serieus wil nemen :soinnocent:.
het is een instrumentaal ''endless'' shredding nummer, bewerkt met de computer

http://www.speedyshare.com/776588899.html

edit: ik heb hem ook even geupload op youtube, kwaliteit word een stuk minder(tip: druk op HQ bij de video voor betere kwaliteit), het idee blijft hetzelfde:

demo 1: http://www.youtube.com/watch?v=6_VTqG-VWZY

dit is de eerste x in m'n leven dat ik zelf thuis alles opneem met de matige apperatuur die ik bezit, ik heb absoluut GEEN ervaring met het opnemen met de pc dus dit was een hele :)

graag wil ik jullie mening erover weten, ik speel nu 2.5 jaar gitaar, het is vooral bedoeld om mijn stijl te laten zien en wat ik kan op de gitaar.

groeten, stephan!

richwoodplayer
23 april 2009, 07:41
ik vind het wel vet!
wou dat ik kon shredden :D

Rude Perception
23 april 2009, 08:30
Ten eerste vind ik het heel vet na 2,5 jaar spelen. Ik zou alleen aan het begin zeker, de sologitaar iets zachter zetten. Verder vind ik je geluid erg fuzzy, maar dat is ook gedeeltelijk smaak natuurlijk.

Je tweede gitaarpartij valt erg weg, ik zou daar dus ook even naar kijken.

De opbouw vanaf 2 minuten vind ik erg vet. Dat soort dingen moeten er meer in zitten. Het kabbelt een beetje voort vind ik daarvoor. Er gebeurt imo net te weinig om het instrumentaal te houden.

pannekoek
23 april 2009, 08:39
Ten eerste vind ik het heel vet na 2,5 jaar spelen. Ik zou alleen aan het begin zeker, de sologitaar iets zachter zetten. Verder vind ik je geluid erg fuzzy, maar dat is ook gedeeltelijk smaak natuurlijk.

Je tweede gitaarpartij valt erg weg, ik zou daar dus ook even naar kijken.

De opbouw vanaf 2 minuten vind ik erg vet. Dat soort dingen moeten er meer in zitten. Het kabbelt een beetje voort vind ik daarvoor. Er gebeurt imo net te weinig om het instrumentaal te houden.

ik denk dat dat ook gedeeltelijk aan de drums ligt? het drumpatroon is nogal saai, maaar ik ben niet echt goed in het maken van vette fills en dergelijke.


het geluid klinkt inderdaad fuzzy, vind ik ook :( helaas kan ik er weinig aan doen, ligt aan de opname techniek
bedankt voor de tips!


@richwood : bedankt voor het luisteren :D

MichaelSS
23 april 2009, 13:57
Wat een slechte geluid zeg. Daar hoef je echt niet mee aan te komen hoor op die school.

Je gitaar lijkt net een oude Rock-Viool.

Riky
23 april 2009, 14:15
gitaargeluid vind ik ook niks.

je solo geluid staat ook wel erg hard.
Die dubbele drum vindt erg op mn zenuwen werken:P
Zowieso is de backing wat saai.

Verder vindt ik wel dat je lekker speelt voor 2,5 jaar.
Zitten eker leuke creatieve dingen in en je hebt best beetje talent, maar dit gaat me erg snel vervelen mede door de boven genoemde dingen.

pannekoek
23 april 2009, 15:41
gitaargeluid vind ik ook niks.

je solo geluid staat ook wel erg hard.
Die dubbele drum vindt erg op mn zenuwen werken:P
Zowieso is de backing wat saai.

Verder vindt ik wel dat je lekker speelt voor 2,5 jaar.
Zitten eker leuke creatieve dingen in en je hebt best beetje talent, maar dit gaat me erg snel vervelen mede door de boven genoemde dingen.



hoe kan ik dit verbeteren dan? ik heb geen betere opname techniek, daar heb ik de benodigdheden gewoonweg niet voor

MichaelSS
23 april 2009, 16:11
Je hebt een X3.... daar krijg je prima opname's mee.

Riky
23 april 2009, 16:40
die x3 wordt inderdaad aangprezen als een aparaat waarmee je ook prima kunt opnemen... Ligt het niet aan je instellingen?

pannekoek
23 april 2009, 17:49
die x3 wordt inderdaad aangprezen als een aparaat waarmee je ook prima kunt opnemen... Ligt het niet aan je instellingen?

mijn sound klinkt erg goed op m''n amp (slechts een cube 30x met neutrale instellingen al monitor)

maar het signaal in mijn pc blijft fuzzy en vaag

Riky
23 april 2009, 17:51
mijn sound klinkt erg goed op m''n amp (slechts een cube 30x met neutrale instellingen al monitor)

maar het signaal in mijn pc blijft fuzzy en vaag

vreemd... Ik dacht dat je een x3 gewoon via usb kon aansluiten op je pc en dan opnemen maar... Waar die ruis dan vandaan komt.

Of neem je op via je mic ingang op je pc?

pannekoek
23 april 2009, 18:11
vreemd... Ik dacht dat je een x3 gewoon via usb kon aansluiten op je pc en dan opnemen maar... Waar die ruis dan vandaan komt.

Of neem je op via je mic ingang op je pc?

ik neem gewoon via usb op

ExRxIxC
24 april 2009, 11:37
Je mist dan echt iets van speaker/mic simulatie

Ibanez666
24 april 2009, 12:08
kun je er in ieder geval niet wat meer mids indraaien?

pannekoek
24 april 2009, 16:22
Je mist dan echt iets van speaker/mic simulatie

dat was het! ontzettend bedankt! sound klinkt veel beter nu!

omdat ik normaal op m'n amp speel klinkt het goed, maar via de computer heb ik dus die speaker simulatie en microfoon nodig! bedankt!

meul
25 april 2009, 12:40
Ik vind dit een leuk stukje muziek, jouw solo spel doet me qua opbouw in snelheid en intensiteit een beetje denken aan randy roads. ik vond het boeiend weet niet precies waarom.

pannekoek
25 april 2009, 23:05
Ik vind dit een leuk stukje muziek, jouw solo spel doet me qua opbouw in snelheid en intensiteit een beetje denken aan randy roads. ik vond het boeiend weet niet precies waarom.

bedankt voor dit toffe compliment! ik ben ook vooral geinspireerd door randy rhoads en buckethead.