PDA

View Full Version : Splitter, parallelle setup



ME.
22 april 2009, 22:45
Als ik een parallelle setup wil heb ik uiteraard een mixer nodig. Zat te denken aan bijvoorbeeld de RJM Mini Line Mixer.

Maar waarmee kan ik het signaal splitten? Neem aan dat dit nodig is als ik meerdere effecten parallel aan wil sluiten. o.a. Harmonizer, Delay etc.

hole
23 april 2009, 09:11
Als je (pre)amp geen meerdere outs heeft, kun je een actieve splitter gebruiken, maar je kunt ook gewoon een Y kabel gebruiken

Liquid_Metal
23 april 2009, 09:11
Je zou meerdere effecten parallel willen zetten? Waarom dat? Lijkt mij persoonlijk niet echt mooi te worden.
Je zou tweemaal een Rane Line Mixer kunnen aanschaffen. Dan gebruik je er eentje als (6 kanaals) splitter en de ander als mixer.

hole
23 april 2009, 09:19
Raoul, misschien heeft hij geen multi-FX maar meerdere losse effecten zoals delay en reverb. Die wil je als het kan parallel.

(en ja, ik wil toch weer parallel gaan spelen...Diep nagedacht en een AxeFX is toch overkill voor me (hoewel wel gaan, en het zo zo maar kunnen dat ik daar volgende week weer anders over denk. Dus heb ik toch weer wat budget.

Ik wil ook een bas gaan kopen..Squier Classic Vibe denk ik... AARG GAS GAS GAS ::seriousf: )

Liquid_Metal
23 april 2009, 19:40
We hebben nu wel een hele mooie definitie van het nut en de pros/cons van de Axe FX, dus wat dat betreft kun je wss wel een conclusie trekken. Het toestel in real life horen lijkt me ook wel fijn.
Heeft het meerwaarde om pedalen parallel te zetten? Ik zou bv een reverb gewoon achter alles zetten, zodat bv een delay ook gegalmd wordt (kan niet in mijn huidige setup :@) en een chorus wil ik ook totaal gedelayed (wat ook niet kan), evenals phaser en octaver.
Wat voor pedalen zou je wel parallel willen? Ik heb met mijn G-Major m'n chorus, delay en reverb alleen parallel omdat ze anders elkaar versterken en niet het droge geluid.

ME.
23 april 2009, 19:51
Wat voor pedalen zou je wel parallel willen?.

Zat te denken aan twee delay's en een reverb, eventueel nog een Boss harmonist.

Maar dat gaat allemaal nog wel even duren. Was vooral benieuwd naar hoe ik dat zou moeten doen. Dat splitten en mixen.

Liquid_Metal
23 april 2009, 19:58
Dan zou je twee delays parallel willen zetten om een dual delay te creëren right? Kun je dan misschien niet beter voor een multieffect gaan? Dan kun je ze nog instellen ook (per patch)

ME.
23 april 2009, 21:33
Dan zou je twee delays parallel willen zetten om een dual delay te creëren right? Kun je dan misschien niet beter voor een multieffect gaan? Dan kun je ze nog instellen ook (per patch)

Je hebt wel gelijk wat betreft dat multieffect. Maar dat is niet zo mijn ding. Al die menu's, wel gaaf, maar ik hou wel van de simpelheid van pedalen. (In een midi setup uiteraard!! Met een Groundcontrol Pro en GCX switcher)

Heb nu twee delay pedalen die ik wel graag zou willen gebruiken. Een T.C. electronic Vintage Delay en een T-Rex Reptile. Echt vette pedalen. Wil misschien nog een Reverb erbij als ik parallel ga. Gebruik nu de reverb van m'n versterker.

Liquid_Metal
23 april 2009, 22:20
Als je niet veel diverse settings wilt gebruiken zijn pedalen ook prima. Ik heb 4 patches met chorus en allemaal klinken ze anders en ik gebruik ook verschillende reverbs (hall en spring). Ook andere delays (300/600 dual delay voor m'n grand clean en OD, maar 400/800 (ofzo) voor mn lead).

ME.
24 april 2009, 00:38
Misschien dat ik later nog wel een rackunit neem als de D-two van T.C. electronic. Om wat meer delay instellingen te kunnen maken.

Maar wat betreft chorus, phaser e.d. heb ik aan één sound meer dan genoeg.

Liquid_Metal
24 april 2009, 11:58
Dan zijn pedaaltjes inderdaad makkelijker en ze klinken ook beter (lang leve analoog). Ik ben erg te spreken over o.a. de chorus van de G-Major dus die blijft nog lang in huis.