PDA

View Full Version : Welke Les Paul?



Chrivip
22 april 2009, 16:03
Hallo mensen,

Ik en een schoolmaat van mij zouden graag allebei een gitaar willen aanschaffen,
maar hij moet natuurlijk niet te duur worden (dus helaas geen Gibson).

Na lang zoeken komen wij op 2 merken uit......
Natuurlijk de Richwood RE-125, waar al heel veel over gesproken wordt op het forum...( +200 euro)
Maar ook de Bakers Les Paul klinkt goed in de oren...( +180 euro)

Wij zouden graag willen weten wat jullie meningen zijn over de gitaren, of dat jullie nog andere opties hebben :D


Misschien nog een bijzaakje: een versterkertje zou handig zijn, dus ook nog tips? ;)

Alvast bedankt. ;)

macwilliams
22 april 2009, 16:23
Absolute beginners allebei?

Chrivip
22 april 2009, 16:26
Jup, we kunnen alleen de intro van Sweet Child O' Mine :punk: , dus das behoorlijk beginnend :noob:,,, misschien een paar akkoordjes erbij, maar dan houd het wel op :P

macwilliams
22 april 2009, 16:34
Die je opnoemt zijn volgens mij niet de beste. En oriënteer je je ook op de tweedehands markt?

espike
22 april 2009, 16:47
Voor de gitaren.. kijk ook eens tweedehands. Daar kom je vaak kwalitatief wat beter spul tegen voor t zelfde budget.
Qua versterkers, ook hier is marktplaats je vriend, maar wat ik ook kan aanraden isbijv. een roland cube (de kleine rode a 10w klinkt best lekker, en als je al een keer een optreden hebt, kan je m als voorversterker gebruiken)
Zelf ben ik ook erg te spreken over de line 6 toneport dingetjes. dit zijn apperaten die je aan kan sluiten op de pc, waarna je een erg grote lijst aan versterkers en andere rand apperatuur kan emuleren over de computer speakers. Als je aardige pc speakers hebt, is dat een best leuke optie, en wat goedkoper dan een versterker met dezelfde functies.
Nadeel is natuurlijk wel, dat t niet echt mee te nemen is, en in te pluggen in de garage.

hole
22 april 2009, 16:50
Ik weet nog wel een Epiphone LP (koreaan) die binnenkort tegen een zacht prijsje tekoop komt ;)


Maar serieus. De gitaren die je noemt zijn echt instap, met vaak bedenkelijke kwaliteit. Als je het budget met bv 100 kunt verhogen kom je in een klasse waarin de kwaliteit stukken beter is. Ik weet dat dat niet altijd haalbaar is. De tip van MacW (2de hands) is daarom een hele goeie. Nadeel is natuurlijk dat je misschien niet weet waar je naar moet kijken.

Heb je misschien een kennis of zo die er wat vanaf weet?

Chrivip
22 april 2009, 16:56
@Espike: Marktplaats is inderdaad een goede vriend voor iedereen :)

@Hole: Maar echt verstand, nee. Ik zag alleen maar lofzang over de richwood, dus was misschien ook een goede optie..., en helaas heb ik geen gitarenfamilie, dus is het maar een beetje gokken :speed:

En ja, het budget. Vaak zie ik op marktplaats een Epi voor bijvoorbeeld 350 staan, en denk ik: da's niet duur... Maar als ik dan bedenk wat er in mijn portemonnee zit, is het weer een teleurstelling :( Gelukkig ben ik jarig over een maandje, en misschien komt er dan nog wel verandering in het budget. :crazyhappy:

mrweird
22 april 2009, 17:12
Maar ook de Bakers Les Paul klinkt goed in de oren...( +180 euro)
Alvast bedankt. ;)

Die Bakers les pauls van Gitaartoko zou ik niet doen.. Die hebben een body van basswood oftewel lindehout. Dat is een houtsoort wat best leuk is voor een gitaar maar niet bepaald "het echte werk gibson les paul" achtig is. Hoe ze verder zijn weet ik echter niet..

Met een Richwood kun je best mazzel hebben, het fretwerk moet je ff op letten en de hardware is niet denderend maar verder zijn 't best leuke gitaartjes na een goeie afstelbeurt voor de beginner is mijn mening.

macwilliams
22 april 2009, 17:15
Ik vind marktplaats vaak nog aan de dure kant, je moet echt mazzel hebben.

Nou die in mijn sig is een fijne gitaar en alweer 17 jaar. De elektronika is aan vervanging toe. Als die weer klaar is mag hij de markt op. Ik heb er zelf heeel weinig voor betaald. Mag ook voor een zacht prijsje weg. En op de vraag van kwaliteit kan ik enkel zeggen, als ik er geen hout in zag had ik hem niet gekocht.

Op zo'n gitaar kan ik nooit winst maken en dat wil ik ook niet eens. Alleen om de kosten te dekken is voldoende. De uren die ik er aan heb gespendeerd zijn voor mijn rekening het is tenslotte een hobby nietwaar?
Ik zie wel eens tweedehandsprijzen voorbij komen van heb ik jou daar. €500,- voor een chinese epi custom van een paar maand oud. Waarom die je hem in godsnaam weg dan? Omdattie zo fucking goed bevalt? Nee dus het is gewoon bagger. En die gast waar ik deze van gekocht heb heeft er lang op gespeeld en dat is ook een beetje te zien. Maar dat ding is gewoon goed.

Chrivip
22 april 2009, 17:19
@mrweird: Tja, ik wist het ook niet zeker van die Bakers, maar misschien wordt het die Richwood wel. Moet ik wel letten op de afwerkingen ;)
Of er zijn natuurlijk nog andere suggesties, toch? Toch weet ik het niet helemaal met dat 2dehands.... wil eigenlijk graag met een schone lei beginnen bij een nieuwe hobby :)

Natuurlijk zijn we nederlanders, dus hoeft het niet perfect als een echte lp te klinken, als de prijs mooi is ;)

Iemand nog tips voor de versterkers, of is dat één pot nat? Heb hier al helemaaaaal geen verstand van.

@macwilliams:
Nou die in mijn sig is een fijne gitaar en alweer 17 jaar. De elektronika is aan...
He wat?

hole
22 april 2009, 18:56
Natuurlijk zijn we nederlanders, dus hoeft het niet perfect als een echte lp te klinken, als de prijs mooi is ;)

Daar kom je (later, als je beroemd en bekend gitaarspeler bent) echt heel hard op terug. Met gitaarzooi is het gewoon: koop datgene wat goed klinkt, en als je niet kunt betalen wat je op het oog hebt: spaar dan verder.

Want, gegarandeerd, als je iets koopt wat het nét niet is, dan wil je (na een tijdje) toch datgene wat het net wél is. (Ik spreek hier uit eigen ervaring)

Daarom: wacht je verjaardag af, laat alle familie en vrienden weten dat je al een leuk kado idee hebt (€) en met het hogere budget heb je vast en zeker een gitaar waar je wat langer plezier hebt dan 2 weken ;)

Chrivip
22 april 2009, 19:01
Tuurlijk ga ik nog even wachten, want met die inkomsten van mij (20 euro per maand aan zakgeld:soinnocent:) wordt het lang wachten op de volgende.... En als er nog heel wat binnenkomt met de verjaardag, zit ik misschien zo in een andere prijsklasse ;)
Tja, geduld dan maar he? :)

Maar ik laat het anders nog wel horen als ik wat bespeeld heb ;) :lp:



Nog versterkers als must-have voor een laag-medio budget? :chicken:

hole
22 april 2009, 20:16
Zoals je sig al zegt: een cube is wel aardig (als ik de verhalen mag geloven, ik ken ze verder niet).

Wil je persé een versterker (bv omdat je samen met iemand wil spelen) of is iets waarmee je met koptelefoon op kunt spelen ook een optie?

JeanPaul du Vinnie
22 april 2009, 20:35
Nog versterkers als must-have voor een laag-medio budget? :chicken:
Ga voor zo'n Cube, je vindt echt niks beters voor die prijs. Eén opmerking: als je voor metal gaat best de Microcube links laten liggen (heeft nogal weinig basrespons) maar voor de rest kan je echt niets misdoen met die versterkertjes. Goudwaarde.

richwoodplayer
22 april 2009, 20:37
over 2 weken als ik een nieuwe gitaar ga kopen, gaat mijn richwood re-129-bk eruit, prijs zal rond de €125-150 zijn.
pm maar als je interesse hebt.

edit:

ik ga over 2 weken naar nederland muziek in almere, op een woensdag.
je kan dan ook mee gaan, dan kunnen we samen gitaren uitproberen, en misschien dat je dan iets leuks tegen komt?

hole
22 april 2009, 20:40
http://webwereld.nl/thumbnails/158x158/3/1/31432f4858643a17423ba62fb09aeb2d.jpg (maar stiekem wel een leuk aanbod ;) )

richwoodplayer
22 april 2009, 20:45
naja, niet echt spam.
ik bied het niet aan iedereen aan, maar omdat hij al naar een rchwood aan het zoeken was;)
verder regel ik t over pm.

en mee naar nl muziek te almere is ook wel lachen natuurlijk ;)

hole
22 april 2009, 20:48
Jajoh, was ook maar een geintje. Je probeert te helpen, dan ga ik niet (serieus) SPAM SPAM SPAM roepen hoor. (en ookal roep ik dat wél, ik heb hier geen $%#$ te vertellen op GN ;) )

en ontzettend offtopic...: wat ga je halen? (en daarna gaan we weer ontopic)

pannekoek
22 april 2009, 20:58
als je toch voor les paul's kijkt,

kijkl dan naar het merk ''vintage''

nlmuziek in almere heeft een hele grote collectie ''vintage'' gitaren, erg goede gitaren voor heel weinig geld!

macwilliams
22 april 2009, 21:08
als je toch voor les paul's kijkt,

kijkl dan naar het merk ''vintage''

nlmuziek in almere heeft een hele grote collectie ''vintage'' gitaren, erg goede gitaren voor heel weinig geld!


Hahahahaha, over spam gesproken. Maar goed je zal best gelijk hebben over vintage.

@richwood player

Wat ga je halen?

richwoodplayer
22 april 2009, 21:11
ik zat te loeren op de volgende gitaren:

gretsch g5220 JR jet || tobacco burst
squier vintage modified tele thinline
epiphone ltd ed wilshire
squier tele custom 2 - p90 vintage blond.

die wil ik allemaal testen en er dan 1 uitzoeken.
k zit t meest te kwijlen op die gretsch:soinnocent:

macwilliams
22 april 2009, 21:22
ik zat te loeren op de volgende gitaren:

gretsch g5220 JR jet || tobacco burst
squier vintage modified tele thinline
epiphone ltd ed wilshire
squier tele custom 2 - p90 vintage blond.

die wil ik allemaal testen en er dan 1 uitzoeken.
k zit t meest te kwijlen op die gretsch:soinnocent:
Dan weet ik wel wat jij gaat kopen :)
Leuk prijsje voor je 129 je behoed hem van de 125 nachtmerrie. Als hij het doet tenminste. Hij mocht mn epi ook kopen maar niet voor die prijs :P

richwoodplayer
22 april 2009, 21:31
welke ga ik kopen dan? :crazyhappy:

ik ben zeer te spreken over het geluid van de 129, en het is niet veel geld, ik heb m gekocht voor 200.
hij mag hem uitkomen proberen, dan kan hij er zelf over oordelen, maar dan wel pas als ik de andere gitaar heb gekocht;)

macwilliams
22 april 2009, 21:45
welke ga ik kopen dan? :crazyhappy:

ik ben zeer te spreken over het geluid van de 129, en het is niet veel geld, ik heb m gekocht voor 200.
hij mag hem uitkomen proberen, dan kan hij er zelf over oordelen, maar dan wel pas als ik de andere gitaar heb gekocht;)
Ik gok op de gre... Ik houd het nog ff geheim. Je ziet het wel als je afrekent.

@ TS,
Een jcm 800 kk klinkt wel ok, ook voor metal :D

Chrivip
23 april 2009, 07:44
Hey mensen, veel nieuwe berichten, dus das mooi :)

Re-125 , Re-129: wat is het verschil.? Veel sites laten voor beide versies zelfde afbeelding en info zien:dontgeti:

@richwoodspeler: bij NL muziek hebben ze toch geen richwood? Maar wel leuk om er eventjes te gaan kijken ja :)

@pannekoek: voor vintage heb ik nog nooit gekeken... beter dan richwood; of hetzelfde maar dan duurder? Maarja, als het toch bij NLmuziek is, kan ik er sowieso wel naar vragen ;) :)

Heeft richwood eigenlijk tabacco burst? dat vind ik wel mooi, of natuurlijk honey of sunburst
En als het om de versterkers gaat... Ja ik wil wel graag een versterker, kan ik samen met mijn vrienden spelen :punk:, maar een headset erbij zouden mijn ouders wel fijn vinden ;)......
En als het gaat om muzieksmaak, geen metal hoor, is mij iets te heavy...
Ik vind Guns N' Roses wel geweldig... dus als ik aan zo'n geluid kan komen, is het te gek!:soul:

richwoodplayer
23 april 2009, 07:59
de richwood re-125 heeft nog de goeie les paul vorm, de re-129 die ik heb heeft dus een verneukte vorm.
de mijne is helemaal zwart met gold hardware, dus geen tobacco burst.
bij nl muziek hebben ze volgensmij geen richwood nee, maar ik ga ook niet voor een richwood kijken ;)
maar ze hebben er genoeg ander leuk spul, waar je altijd nog naar kan kijken ipv richwood:hippie:
pm maar als je een plaatje wilt van mijn re-129

guitarkid
23 april 2009, 08:10
ik zat te loeren op de volgende gitaren:

gretsch g5220 JR jet || tobacco burst
squier vintage modified tele thinline
epiphone ltd ed wilshire
squier tele custom 2 - p90 vintage blond.

die wil ik allemaal testen en er dan 1 uitzoeken.
k zit t meest te kwijlen op die gretsch:soinnocent:

Hee Richwoodplayer.

Wordt het dan ook "Gretschplayer" of "Squierplayer" etc.... :)
En, niet kwijlen op een gitaar, dat gaat roesten... Oh nee, dat heet "relic".

@ Chrivip: vergeet die Bakers-gitaren: troep...!!!!
Kijk naar een mooie gebruikte Epiphone, Vintage of een Richwood (er komt er één te koop, las ik... :soinnocent:), zoals een aantal andere forumleden ook al tipten. En ja, ik vind een Roland Cube versterkertje ook veel waar voor zijn geld. Sucses en veel wijsheid !

Gr. C.

Chrivip
23 april 2009, 08:12
@ topicstarter: vergeet die Bakers-gitaren: troep...!!!!

Ja, die bakers is allang weer weg uit mijn hoofd ;)

Alleen kun je tweedehands vaak wel vertrouwen? Moet er dan niet veel veranderd worden... Hoop het niet, want ik durf er niet aan te zitten hoor ;) :P Ik maak meer kapot dan dat ik het maak:soinnocent:

richwoodplayer
23 april 2009, 08:13
Hee Richwoodplayer.

Wordt het dan ook "Gretschplayer" of "Squierplayer" etc.... :)

@ Chrivip: vergeet die Bakers-gitaren: troep...!!!!
Kijk naar een mooie gebruikte Epiphone, Vintage of een Richwood (er komt er één te koop, las ik... :soinnocent:), zoals een aantal andere forumleden ook al tipten. En ja, ik vind een Roland Cube versterkertje ook veel waar voor zijn geld. Sucses en veel wijsheid !

Gr. C.

haha, dan had ik allang gibsonplayer geheten ;)

Chrivip
23 april 2009, 08:17
@richwoodplayer: Ja, dan wordt het wel de RE-125 ipv de 129.... vind de 125 mooier ;)

guitarkid
23 april 2009, 08:21
Ja, die bakers is allang weer weg uit mijn hoofd ;)

Alleen kun je tweedehands vaak wel vertrouwen? Moet er dan niet veel veranderd worden... Hoop het niet, want ik durf er niet aan te zitten hoor ;) :P Ik maak meer kapot dan dat ik het maak:soinnocent:

Tja, dat is een moeilijke vraag. Er zijn hele mooie tweedehands gitaren, die spelen en klinken als een klok en er zijn ook gewoon slecht onderhouden of slecht afgestelde gitaren. Wat je kunt doen is, als je bijv. op Marktplaats of zo een interessante gitaar ziet, de link even in dit topic posten. Dan kunnen "wij kenners:)" ons licht erop laten schijnen.... Misschien helpt dat wat.
Of toch naar een winkel gaan en je zo goed mogelijk laten adviseren.
En mooi dat die Bakers-gitaar al uit je hoofd is. Da's een heel goed begin...!!!!:crazyhappy:

Gr. C.

Chrivip
23 april 2009, 08:34
Poeh, even voor die Vintage gekeken, maar das voor een nieuwe al bijna het dubbele van een nieuwe Richwood......
Dus tja, het wordt: of een NIEUWE Richwood, of een GEBRUIKTE Epi of Vintage (weet nog niet wat beter is, maar een Epi is voor mij al wel bekender).... moet natuurlijk ook nog aan denken dat er een versterkertje bijkomt voor de prijs...

Maar gelukkig heeft NLmuziek wel vintage, dus kan ik er daar wel even op gaan raggen..:rockon:


Er wordt iig nog niets gekocht tot na mijn verjaardag.... want dat kan het budget zo opschroeven naar een nieuw niveau als ik een beetje mazzel heb :cooler:

mrweird
23 april 2009, 08:37
de richwood re-125 heeft nog de goeie les paul vorm, de re-129 die ik heb heeft dus een verneukte vorm.


Volgens mij is de 125 simpelweg de "les paul standard" en de 129 de "les paul custom" van Richwood hoor...

Alle nieuwe hebben een ander model body ivm het echte werk dankzij de "lawsuit"

Chrivip
23 april 2009, 08:49
Volgens mij is de 125 simpelweg de "les paul standard" en de 129 de "les paul custom" van Richwood hoor...

Aha, dus dat is het verschil tussen standerd en custom, ik dacht dat het gewoon om de verflaag ofzo...:)

JeroenSchaaf
23 april 2009, 08:55
Ik zou inderdaad ook tweedehands gaan kijken! en mocht je een gitaar gaan kopen een vriend meenemen die er verstand van heeft!

Chrivip
23 april 2009, 09:09
Nou, met die gitaar wordt het nog even dubben, maar voor de versterker dus een cube....
Maar wat is de richtprijs van zo'n versterkertje... dat ik niet wordt afgezet natuurlijk ;)

Zag op marktplaats eentje te koop hier in almere... das mooi, alleen kost hij 70 euro, is dat een beetje normaal, of veel te hoog, of misschien ongelofelijk laag? geen flauw idee!:sssh:

Maar het is alweer tijd voor school, dus misschien ben ik er vanmiddag of vanaaf nog ;)

hole
23 april 2009, 09:14
Wat voor cube is dat op marktplaats?

olaftheholy
23 april 2009, 09:40
Nou, met die gitaar wordt het nog even dubben, maar voor de versterker dus een cube....
Maar wat is de richtprijs van zo'n versterkertje... dat ik niet wordt afgezet natuurlijk ;)

Zag op marktplaats eentje te koop hier in almere... das mooi, alleen kost hij 70 euro, is dat een beetje normaal, of veel te hoog, of misschien ongelofelijk laag? geen flauw idee!:sssh:

Maar het is alweer tijd voor school, dus misschien ben ik er vanmiddag of vanaaf nog ;)


een cube 15x kost bij feedback (http://www.feedback.nl/?b=CUBE15X&a=) nog maar 99,-

op de advertentie op marktplaats staat niet of het ook een 15x is, alleen maar cube 15...
Als dat ding er goed uit ziet, gewoon doen, je hebt alleen géén garantie...

macwilliams
23 april 2009, 10:13
Je kunt ook op 2dehands.nl kijken. Die epi uit mn sig heb ik uit 2dehands.be gehaald en met een beetje handelen kom je soms heel goedkoop een mooie epi std tegen. Uit eigen ervaring vind ik de koreaanse epi toch net iets beter.
Maar goed smaken verschillen. Er stond laatst ook een mooie vintage goldtop te koop voor €200 maar daar zaten p90's in. Het is maar net wat je zoekt.

Ik heb een tijd geleden een baker lp vastgehad, die had de koper van mn tobacco bij zich. Na een beetje afstellen was er wel op te spelen maar het hield niet over. Geluid vond ik trouwens niks ( smaak).

hole
23 april 2009, 14:38
relic :stop:


Edit: Raar, Ik reageer op een post van Olaf (zie volgende pagina), maar die staat pas hierna.

olaftheholy
23 april 2009, 14:40
Vintage maakt kekke gitaartjes hoor :crazyhappy: zekerrrrr geen brol.
Ik heb bij guitars and amps in Nijmegen de 'lemon drop' Les paul van Vintage getest, gelukkig had ik geen pasjes bij me!
Heel lekker gitaartje dus, ben zelf ook op jacht naar een goede LP imitatie á la Tokai/Fernandes/Vintage.....

Dit is de lemon drop
http://www.jhs.co.uk/vintageelectric/V100MRPGM.jpghttp://www.jhs.co.uk/vintageelectric/V100MRPGMback.jpg


hier kun je de lemon drop beluisteren (http://www.youtube.com/watch?v=eLYmkfeRJl4) <----filmpje

Riky
23 april 2009, 14:41
die vintage is echt zeer aan te raden! Echt prima gitaren! Heb al een een les paul in de handen gehad en heb zelf een strat ervan. Er toffe gitaren met een eigen sound en van prima kwaliteit voor weinig geld.

olaftheholy
23 april 2009, 14:47
die vintage is echt zeer aan te raden! Echt prima gitaren! Heb al een een les paul in de handen gehad en heb zelf een strat ervan. Er toffe gitaren met een eigen sound en van prima kwaliteit voor weinig geld.

Fijn! eindelijk eens iemand die mijn mening over vintage deelt!

Hij komt er echt wel een keer,éérst die babyblauwe van iba in de pocket hebben om tijdelijk gas te onderdrukken.

:jam::jam::jam:

Ibanez666
23 april 2009, 14:51
Fijn! eindelijk eens iemand die mijn mening over vintage deelt!

Hij komt er echt wel een keer,éérst die babyblauwe van iba in de pocket hebben om tijdelijk gas te onderdrukken.

:jam::jam::jam:

haha, tijdelijk? Wie weet wil je wel niets anders meer ;)

olaftheholy
23 april 2009, 15:00
haha, tijdelijk? Wie weet wil je wel niets anders meer ;)

Hehehehe:D kan goed zijn...er komt ook een nieuwe (alweer) amp bij volgende maand issie klaar, ben helemaal into bluesgear en tweed amps!:cheerup:

Ibanez666
23 april 2009, 15:04
Hehehehe:D kan goed zijn...er komt ook een nieuwe (alweer) amp bij volgende maand issie klaar, ben helemaal into bluesgear en tweed amps!:cheerup:

je amp is wel het belangrijkste deel van de sound. neem je jouw eigen spul ook mee als je komt? Heb hier wel een transistor Fender en mn main Buizen amp staan...

hole
23 april 2009, 15:10
en nou kappen met topic-kapen. :mad:
maak maar nieuw topic, en foto's foto's foto's erin kletsen :)

Ibanez666
23 april 2009, 15:28
Hehehehe:D kan goed zijn...er komt ook een nieuwe (alweer) amp bij volgende maand issie klaar, ben helemaal into bluesgear en tweed amps!:cheerup:

heb je nog ff ge pmt, laters

Rexx
23 april 2009, 15:35
Ik heb zelf destijds als backup een richwood re-129 gekocht. (voordat richwood werd aangeklaagd, met de mooie body dus)
En ik ben zéér te spreken over deze gitaar.

olaftheholy
23 april 2009, 15:45
heb je nog ff ge pmt, laters

Heb het gezien, morgen even bellen!
En ik ga geen amp meeslepen, ik moet al met de trein, ik neem de gok.


en nou kappen met topic-kapen. :mad:
maak maar nieuw topic, en foto's foto's foto's erin kletsen :)

Ontopic ;

TS je zou ook een Agile kunnen overwegen, schijnt erg goed te zijn (via rondo music)
en ook niet erg duur, je zit alleen met invoerrechten geloof ik.
Het forum is een aantal agile players rijk (agileghost) wellicht kun je via hen wat
info over de gitaren inwinnen.

http://www.rondomusic.net/photos/electric/al3100te1.jpghttp://www.rondomusic.net/photos/electric/al3000boundbk1.jpg

o.a. deze staan voor $ 399,- op de site van rondo.



zo goed mark?

macwilliams
23 april 2009, 16:23
Ik heb zelf een stagg les paul gehad die toch fijn speelde. Ik zou die als beginner graag gehad willen hebben. Maar waar ik dan toch echt van baalde was die net niet les paul vorm. Daar stoor ik mij echt aan en dat is misschien mijn tekortkoming.

Inmiddels heb ik echte lp's en slaap sinsdien een stuk rustiger. :chicken:

Chrivip
23 april 2009, 16:35
o.a. deze staan voor $ 399,- op de site van rondo.
zo goed mark?

heej, $399,- dollar gaat me dan toch nog wel even te ver hoor ;), wilde liever bij mijn "richwoodbudget" blijven van 200 eurie ;)
Dus wat wij tot nu toe hebben is:
Richwood RE-125
Cube 15x versterker...

Maar moet nog naar NLmuziek, om lekker op die vintage en Epi's te spelen (misschien morgen wel, wij zijn toch allebei vroeg uit :crazyhappy::) )

Maar stel dat het toch de Richwood wordt.... waar zullen we hem dan halen? ik zag al dat je hem kon krijgen in Rotterdam(promusicstore), maar ook in Putten, wat wel even dichterbij is....
Nog andere plekken voor deze prijs?

En natuurlijk oordopjes voor in mijn gitaar zijn dan handig(volgens mijn ouders dan :))... maar die zijn ook al best prijzig. Zag bij NLmuziek.com Beyerdynamic oordopjes voor 22 euro, maar is dit wel wat?

olaftheholy
23 april 2009, 18:04
Sorry man, ik wist niet dat je aan 200,- vast zat... dacht dat je daar van uit ging. succes!

richwoodplayer
23 april 2009, 18:31
hier kan je ook richwoodjes kopen: http://www.mainmusic.nl/nl/productoverzicht/13/0/0/0/0/0/0/20/gitaar/elektrische_gitaren/lp_modellen.html
kan je meteen het prijs verschil zien tussen de re-125 en re-129, dan bied ik hem toch netjes aan voor 150 :D
maar als je graag een re-125 wilt ;)
alleen het is wel verstandiger om eerst te testen voor je hem koopt, dusniet online gaan bestellen.
heb ik overigens wel gedaan, en de gitaar was prima:D


heej, $399,- dollar gaat me dan toch nog wel even te ver hoor ;), wilde liever bij mijn "richwoodbudget" blijven van 200 eurie ;)
Dus wat wij tot nu toe hebben is:
Richwood RE-125
Cube 15x versterker...

Maar moet nog naar NLmuziek, om lekker op die vintage en Epi's te spelen (misschien morgen wel, wij zijn toch allebei vroeg uit :crazyhappy::) )

Maar stel dat het toch de Richwood wordt.... waar zullen we hem dan halen? ik zag al dat je hem kon krijgen in Rotterdam(promusicstore), maar ook in Putten, wat wel even dichterbij is....
Nog andere plekken voor deze prijs?

En natuurlijk oordopjes voor in mijn gitaar zijn dan handig(volgens mijn ouders dan :))... maar die zijn ook al best prijzig. Zag bij NLmuziek.com Beyerdynamic oordopjes voor 22 euro, maar is dit wel wat?

Chrivip
23 april 2009, 19:46
Sorry man, ik wist niet dat je aan 200,- vast zat... dacht dat je daar van uit ging. succes!

naja, het was wel een richtbedrag als ik zo naar mijn potemonnee kijk, en ik wil dat graag niet verdubbelen...;)

@richwoodplayer: dan had je mazzel... ik hoorde dat er bij richwood soms wel grote verschillen konden zijn. Is dat echt zo opvallend?
+ toevallig van die site, had die al in mijn favorieten staan :) Valt me nu pas op dat die cherry burst 40 euro duurder is dan die honeyburst ;o (Goh, door die foto's ben ik wel meteen weer verliefd :P)

Rexx
23 april 2009, 19:55
@richwoodplayer: dan had je mazzel... ik hoorde dat er bij richwood soms wel grote verschillen konden zijn. Is dat echt zo opvallend?
+ toevallig van die site, had die al in mijn favorieten staan :) Valt me nu pas op dat die cherry burst 40 euro duurder is dan die honeyburst ;o

Goedkope gitaren worden minder zorgvuldig gebouwd daarom zijn ze relatief ook goedkoper zonder dat hierdoor altijd de kwaliteit minder is. Dus als je mazzel hebt kan je best wel richwood van 300,- kopen die misschien even goed/(beter voor jou smaak) is dan een epiphone van 600,-
Mijn richwood(re-129) was tweedehands iets van 150,- en mijn andere tweedehands 600,- nou is mijn main-gitaar wel beter maar niet 4 keer beter. (terwijl hij zeker goed is voor zijn prijs).

ps: de re-129 is gewoon de 'betere' versie van de re-125 als ik het goed begrijp

Chrivip
23 april 2009, 20:08
ps: de re-129 is gewoon de 'betere' versie van de re-125 als ik het goed begrijp

haha, ik heb juist net geleerd dat de re-129 de verneukte vorm heeft van een les paul :seriousf: (niet lullig bedoeld)

richwoodplayer
23 april 2009, 20:43
is ook de verneukdere vorm, maar kwalitatief zou hij beter moeten zijn dan..

Rexx
23 april 2009, 20:44
haha, ik heb juist net geleerd dat de re-129 de verneukte vorm heeft van een les paul :seriousf: (niet lullig bedoeld)

Kijk nog eens goed naar die foto. (ik was er zelf ook bijna ingetrapt)

129 is gewoon een serie hoger.. de verneukte vorm hebben alle nieuwe richwoods van de laatste zoveel jaar.
Eerst was er ook 125/129 maar toen hadden ze nog de vette vorm, die die van mij gelukkig heeft want die nieuwe is écht lelijk imo.

Kijk hier (http://www.marszalmusic.pl/_var/gfx/ceca40c5364889e860108d4345ffbbd0.jpg) maar eens.

macwilliams
23 april 2009, 21:05
Damn wat zijn die dingen lelijk zeg, no offence maar de soundclips die ik tot nu toe heb gehoord vielen mij vies tegen. Nou kan je nog zoveel zeggen over smaak valt niet te twisten maar dit is en blijft weggegooid geld. Sorry richwoodplayer maar ik kan er echt niet veel van maken. Ik ga er ook niet om liegen om maar aardig gevonden worden. Ik snap best dat je heel snel een andere hebt gekocht, verstandige keus!!!

Ik snap natuurlijk dat beginners de ene brol niet kunnen onderscheiden van het echte werk. Er is nu ook al een topic over een "animal" les paul die beter zou zijn dan een gibson.... :seriousf::seriousf::seriousf::blast:

richwoodplayer
23 april 2009, 21:12
haha:D
ik had eerst een ibanez gio gax 32, maar dat was al helemaal niet mijn smaak, dus wou ik tijdelijk wat anders dan die ibanez, dus kocht ik de richwood, heb er veel plezier van gehad, maar uiteindelijk toch het echte werk gekocht, en toen kwam de gibson :soul:
nu binnekort de richwood eruit, ipv 1 van de eerder genoemde gitaren.
dan heb ik alleen nog een rochwood acoustic

macwilliams
23 april 2009, 21:16
Ik ben blij dat je het eindelijk toegeeft. :ok:
Heb je mn nieuwe al gezien in het lp topic??

richwoodplayer
23 april 2009, 21:30
de epiphone?
jaa, die heb ik gezien ;)
super gaaf ding!

maar die goldtop blijft het mooist:crazyhappy:

macwilliams
23 april 2009, 21:34
de epiphone?
jaa, die heb ik gezien ;)
super gaaf ding!

maar die goldtop blijft het mooist:crazyhappy:


Tot nu toe is de '70 custom mijn favoriet maar de goldplated is een goede tweede.
:D

richwoodplayer
23 april 2009, 21:39
ik moet de richwood nog kwijt zien te raken voor rond de 125-150 euries.
volgensmij had mijn gitaarleraar er wel interesse in, want die vond hem een hele mooie klank hebben :)
maar ik ga al die gitaartjes even goed testen, en dan kijken welke het lekkerst speelt en klinkt :D
dus daar zal over 2 weken wel een nieuw topic voor geopend worden ;)
(als mijn pa tijd heeft om met me naar almere te gaan dan)

macwilliams
23 april 2009, 21:51
ik moet de richwood nog kwijt zien te raken voor rond de 125-150 euries.
volgensmij had mijn gitaarleraar er wel interesse in, want die vond hem een hele mooie klank hebben :)
maar ik ga al die gitaartjes even goed testen, en dan kijken welke het lekkerst speelt en klinkt :D
dus daar zal over 2 weken wel een nieuw topic voor geopend worden ;)
(als mijn pa tijd heeft om met me naar almere te gaan dan)

Wanneer ging je ook alweer?

richwoodplayer
23 april 2009, 21:59
als het meezit woensdag 6 mei ;)

macwilliams
23 april 2009, 22:11
als het meezit woensdag 6 mei ;)

Jammer dat ik dan geen tijd heb, hadik de gt meegenomen.

( ontopic)

Je kunt er altijd nog emg's insodemieteren.

richwoodplayer
23 april 2009, 22:23
en de woensdag erna? :D
wil die goldtop wel eens zien en uitproberen:rockon:

macwilliams
23 april 2009, 22:35
Hey, ik stuur je wel een pm want door onze chat sessie ontspoort dit helemaal en wordt hij nog verplaatst naar
Oftopic :D

(ontopic)

Blackouts zijn nog beter voor je gitaar

Chrivip
24 april 2009, 07:51
Misschien kunnen we er wel een grote meeting van maken:strat: ;)

richwoodplayer
24 april 2009, 07:58
of een meeting voor degene die allemaal willen komen, anders komt die meeting pas over n half jaar met plannen enzo :D

Ferraririk
24 april 2009, 08:00
EN word er iets te veel gezopen :seriousf:

richwoodplayer
24 april 2009, 08:01
heb je ooit een bar in een muziek winkel gezien dan?:???:

Ferraririk
24 april 2009, 08:02
:seriousf:nee, maar dat wil niet zeggen dat ze niet zuipen

EVEN ON TOPIC:
Ik zou echt wat doorsparen voor een betere gitaar, want les pauls zijn in verhouding tot strats enzo duurder, dus ook voor beginners gitaren, waarom kijk je niet voor je eerste gitaar naar een Squier strat, ik wilde ook heel graag een les paul, maar budget zat niet mee, want LP's zijn duur, en hoewel je zo verzot bent op het model (ben ik ook) denk ik dat je in 1ste instatie mischien ook maar op zijn minst een strat moet PROBEREN

richwoodplayer
24 april 2009, 08:03
hhmm, kan ja, maar hoeft niet.:soinnocent:
niet te snel gaan vooroordelen :D

Bram+
24 april 2009, 08:24
ik moet de richwood nog kwijt zien te raken voor rond de 125-150 euries.
volgensmij had mijn gitaarleraar er wel interesse in, want die vond hem een hele mooie klank hebben :)
maar ik ga al die gitaartjes even goed testen, en dan kijken welke het lekkerst speelt en klinkt :D
dus daar zal over 2 weken wel een nieuw topic voor geopend worden ;)
(als mijn pa tijd heeft om met me naar almere te gaan dan)
Je weet je gitaar wel (schaamteloos) aan te smeren hier eh :cheerup:

richwoodplayer
24 april 2009, 08:27
t is niet de bedoeling om hem hier aan te smeren aan iemand ofzo.:D
ik weet niet hoe ik anders die situatie uit moet leggen.. k zal wel ff op me woorden passen :D

macwilliams
24 april 2009, 08:49
Zet hem in je sig met de prijs erbij!

snaarplukker
24 april 2009, 14:04
heb je ooit een bar in een muziek winkel gezien dan?:???:
Ja, Feedback Rotterdam.;)

olaftheholy
24 april 2009, 14:13
:seriousf:nee, maar dat wil niet zeggen dat ze niet zuipen

EVEN ON TOPIC:
Ik zou echt wat doorsparen voor een betere gitaar, want les pauls zijn in verhouding tot strats enzo duurder, dus ook voor beginners gitaren, waarom kijk je niet voor je eerste gitaar naar een Squier strat, ik wilde ook heel graag een les paul, maar budget zat niet mee, want LP's zijn duur, en hoewel je zo verzot bent op het model (ben ik ook) denk ik dat je in 1ste instatie mischien ook maar op zijn minst een strat moet PROBEREN

Dat is het beste advies wat ik tot nog toe gehoord heb!

olaftheholy
24 april 2009, 14:18
relic :stop:


Edit: Raar, Ik reageer op een post van Olaf (zie volgende pagina), maar die staat pas hierna.


Inderdaad vreemd ja!!!
Maar wat er daarna gebeurde was nog veeeeeeeel vreemder he?

je mag het zelf uitleggen Mark... :D

Chrivip
24 april 2009, 14:26
en hoewel je zo verzot bent op het model (ben ik ook) denk ik dat je in 1ste instatie mischien ook maar op zijn minst een strat moet PROBEREN

Tja, proberen kan altijd, maar de les paul is toch echt wel wat ik hebben wil...:lp:, en dan heeft het nemen van een andere gitaar geen nut (voor mij dan)...;)


t is niet de bedoeling om hem hier aan te smeren aan iemand ofzo.
het lijkt maar zo..... :P:chicken:

hole
24 april 2009, 14:33
Inderdaad vreemd ja!!!
Maar wat er daarna gebeurde was nog veeeeeeeel vreemder he?

je mag het zelf uitleggen Mark... :D

:soinnocent::chicken:

Chrivip
24 april 2009, 18:15
Nou, ik heb nu veel goede info van jullie gekregen :lp::crazyhappy:
En kunnen we deze blog wel sluiten voor een maandje ;) Daarna zal ik jullie wel laten weten wat mijn voortgang is, en mijn budget :D

Misschien open ik dan wel een nieuw topic met de naam: welke Les Paul? 2!
Hartstikke bedankt en tot horens! :hippie:

Tuurlijk kan je nog van alles posten... maar ik weet niet of ik het steeds elke dag na ga kijken ;)

Chrivip

richwoodplayer
24 april 2009, 18:37
je kan dit topic ook gewoon open laten, en over een maand het weer opzoeken, en je vooruitgang posten, scheelt een heel topic ;)

Chrivip
24 april 2009, 19:25
je kan dit topic ook gewoon open laten, en over een maand het weer opzoeken, en je vooruitgang posten, scheelt een heel topic ;)

Deal ;):lp:

Chrivip
21 juni 2009, 20:24
Dames en Heren, Jongens en meisjes... :P

Ik heb de gitaar gekocht bij nederland muziek te almere....
En het is geworden.... Een Vintage Les Paul Tobbacco Sunburst

Hij speeld heerlijk, en ja, toch een Vintage geworden...:lp:
Mijn budget was zwaar opgeschroefd na de verjaardag
+ mijn ouders wilden alles bijbetalen wat nodig was.... maar eenmaal in de winkel bleek dat ik nog alleen maar de gitaar heb hoeven kopen :crazyhappy:

Ben meteen op de verkoper afgestapt, en heb heel wat gitaren getest [wel de LP's]... van Epi tot Vintage, en ja, daar bleef ik toch hangen...

Ik vond de Vintage er gewoon uitspringen, hij speelde stukken lekkerder vergeleken de Epi's [niet dat die verkeerd waren]
Qua prijs, geen verschil....
Beetje van alles gespeeld in het testhok:cooler:, en ook nog wat voor mij laten spelen...

Als versterker, ben ik niet voor de Roland Cube gegaan, maar voor de Vox VT-15 XL version[weet niet wat dat betekend:P] Het is een heerlijke versterker, die ze nog als laatste hadden staan... Heb em uitgetest, en klinkt perfect... De 15watt is sterk genoeg voor mij thuis, ik heb em niet eens op het halve volume staan[soms niet eens een kwart]. De versterker heeft zelf al behoorlijk wat effecten, wat van lekker clean tot zware metalen gaat.
ECHT EEN TOPDING!

Natuurlijk zijn er nog allemaal accesoiretjes gekocht... maar daar ga ik niet verder op in.


Ik ben er hartstikke blij mee, en speel er dagelijks op...
Toch nog heel erg bedankt voor al jullie tips ;)


[Trouwens, Mijn schoolmaat is er nog niet helemaal uit wat ie gaat kopen, hij wacht nog tot de zomervakantie, + 3 weken... Hij oefent nu nog op zijn acoustische, maar na de zomervakantie gaan we lekker samen Rocken!!!]
We oefenen samen al behoorlijk wat, zo doe ik lead, en hij rhythm... Zo oefenen we al Ain't It Fun - Guns N Roses...


Ik sluit het bericht dan nu maar echt af, want het word weer veel te lang;)
Owja, nog 1 dingetje dan... graag reacties en comments ;)

Exi
21 juni 2009, 20:36
Hey Chrivip,
Gefliciteerd met je aankoop, dat is een heel mooi setje.:ok:
Ik had ook laatst een Vintage Les Paul en een Vintage Les Paul Goldtop met P-90s getest, maar volgens mij had ik net de maandagmorgen exemplaren te pakken want ze waren niet echt lekker afgewerkt en die Goldtop klonk ook niet echt lekker, maar ze zien er wel heel mooi uit.
Veel plezier ermee!

Wiellem
21 juni 2009, 20:38
Foootooos!!

Die Vintage gitaren zijn inderdaad mooie gitaren, gefeliciteerd.

pannekoek
21 juni 2009, 20:51
gefeliciteerd! vintage's zijn echt vet, je hebt toch geluisterd naar mijn advies op pagina 1 :soinnocent: