PDA

View Full Version : D*A*M Meathead



Fenndangoband
22 april 2009, 12:58
Ik ben al geruime tijd op zoek naar een DAM Meathead (nieuw of tweedehands)... ik heb al alles in Benelux afgezocht. Omdat ik vernomen heb dat er toch verschillen zitten op deze pedaaltjes wil ik graag toch zelf eerst testen voor aankoop. Maar zelfs tweedehands zijn ze niet te vinden (aan tweedehandsprijs ben ik nog wel bereid om het risico te lopen van aankoop zonder test). Iemand tips waar ik ze nog kan vinden? Alvast bedankt.

Fuhgawz
22 april 2009, 15:10
Dan heb je toch echt niet goed gezocht, want ik ruim een maand geleden een gloednieuwe gekocht bij DAM zelf in een eBay auction. Een collegagitaarnetter van ons heeft er zelfs twee gloednieuwe gekocht de afgelopen maand als ik me niet vergis. Een 'standard' en een 'dark'. Ikzelf heb een standard die ik eigenlijk al donker genoeg vind. De dark is, zoals ik heb begrepen, voornamelijk cool als je in B of lager gestemd over een 100+ watt amp met genoeg headroom brute doom wil spelen. Ook zijn er door de jaren heen wat verschillen geweest, maar daar ken ik de details niet van.

Testen voor aankoop zal hoogstwaarschijnlijk geen mogelijkheid zijn, want er is geen enkele winkel die ze los verkoopt en de vraag naar die pedaaltjes bij DAM zelf is zo groot dat hij een half jaar lang de wachtlijsten heeft moeten sluiten om aan alle vraag (ook van zijn andere pedaaltjes trouwens) te voldoen. Af en toe zet hij een klein aantal op eBay dat dan in seconden (LETTERLIJK; meestal binnen de 15 seconden) verkocht is.

Maargoed, 'ergens' in mei (exacte datum nog niet bekend) gaan de lijsten opnieuw open bij DAM, en Meatheads en Sonic Titans zijn de eersten die weer verkrijgbaar gaan worden. Ik verwacht eigenlijk niet dat er voor die tijd nog een batch op de DAM eBay-winkel koopt, maar je weet maar nooit. Hou het DAM forum goed in de gaten zou ik zeggen en probeer meteen op zo'n lijst te komen. Met een beetje geluk hoef je niet zo lang te wachten.

EDIT: wat die opmerking over tweedehands prijzen van jou betreft, ik denk eerlijk gezegd dat ze nieuw goedkoper zijn. Mocht ik wat horen, dan zal ik je waarschuwen.

imlikeajungle
23 april 2009, 09:20
Er verschijnen regelmatig MH's te koop maar nooit aan/onder de nieuwprijs en ook die is opgetrokken naar 145£...

Ik heb een Dark en een gewone (en heb een Deluxe, nog een gewone en een Fleshhead gehad). Daarmee zijn ongeveer alle MH's gepasseerd :seriousf:

Fenndangoband
23 april 2009, 12:37
OOOOOOW... meen je dat nou... tja... ik heb dan echt niet goed gezocht :(... ik was er wel van op de hoogte dat die lijsten in mei terug open zouden gaan... ben al 2 maanden bezig met nu en dan verschillende sites af te schuimen voor die Meathead... ik moet wel toegeven dat ik dit niet iedere dag heb gedaan... ok bedankt voor jullie reacties en @Fuhgawz... mocht je oog er op eentje vallen dan zou ik dit zeer erg appreciëren mocht je mij een berichtje kunnen nalaten. @Imlikeajungle--> wat zijn je ervaringen met die Deluxe? Zelf heb ik geen interesse in de Dark versie (denk ik... maar zou het natuurlijk eerst op mijn gear moeten horen). OK... my quest continues.

imlikeajungle
23 april 2009, 13:57
Ik had een Deluxe op PCB (zo zijn er maar een paar gemaakt, daarna alles terug op gaatjesbord) en geen idee of het daar aan lag, maar ik vond 'm niet zo goed als de gewone. Daarna doorverkocht aan een forumlid hier (sk10) die ook een gewone heeft en die vond hetzelfde, los van mekaar... Anderzijds zijn er veel mensen die de Deluxe super vinden, dus mss lag het aan het exemplaar?

Vergeet ook niet dat een MH bijzonder LUID is, op een cleane amp is dat niet zo evident... Hou het forum goed in de gaten, begin mei gaan de wachtlijsten terug open zoals Dennis al zei - MH's zijn niet zó geliefd (al kan met het met de Dark erbij snel gaan, de meeste verzamelaars hebben die nog niet want er zijn er nog maar 8 ofzo verkocht...).

Dirk_Hendrik
23 april 2009, 14:20
Een Meathead maak je toch lekker zellef?
http://www.freestompboxes.org/viewtopic.php?f=7&t=2713

Fuhgawz
23 april 2009, 14:35
Bespeur ik daar een licht sarcastische ondertoon?

Dirk_Hendrik
23 april 2009, 14:36
:soinnocent:

+ 10 tekens

Fenndangoband
25 april 2009, 12:41
@ Dirk Hendrik: tja... ik ben echt gewoon een onhandige kloot die geen reet verstand heeft van electronica. Alleen al als ik naar de foto's kijk (om dan nog maar te zwijgen over het schema) moet ik al zuchten en blazen... lijkt me een onbegonnen werk voor mij. Vind dit wel jammer want zou het wel graag leren... ik ben ook vooral bang (wanneer ik een poging zou doen om een pedaal in elkaar te steken) wanneer ik een DIY pedal zou testen, het volledig zou verkeerd gaan... met als gevolg schade aan mijn amp... en dat heb ik er nu ook niet voor over.