PDA

View Full Version : Gibson The Paul verkopen, wat is tie waard?



Kahuna
22 april 2009, 12:18
Hallo,

Omdat ik al een paar jaar niet echt veel tijd heb om te spelen wil ik mn hele gear de deur uit doen. Ik heb een Gibson The Paul uit '78. Dat is er zo een met blanke lak en (ik geloof) walnotenhout. Ik zie ze echter bijnan ergens te koop staan en heb dus geen idee wat deze gitaar waard zou zijn. Ik weet ook niet meer wat ik er ooit voor betaald heb. Hij is in redelijk tot goede conditie. Kan iemand mij vertellen wat deze gitaar ongeveer waard zou zijn.

zeppo
22 april 2009, 13:12
In deze conditie varieert de prijs volgens mij tussen de 500 en 600 euro.
Als 'ie uit 78 is, heb je er dan ook nog zo'n protector case bij? Die zijn ovolgens mij wel redelijk gewild, en kun je er wel 700 voor vragen.

Kahuna
22 april 2009, 13:20
In deze conditie varieert de prijs volgens mij tussen de 500 en 600 euro.
Als 'ie uit 78 is, heb je er dan ook nog zo'n protector case bij? Die zijn ovolgens mij wel redelijk gewild, en kun je er wel 700 voor vragen.


Oke, thanks voor je reactie. Die case heb ik er niet bij. Er zat een zelfgemaakte joekel van een flightcase bij. Die doe ik er wel bij, ben ik ook van dat onding af. :ok:

RobertoL
22 april 2009, 13:48
Orpheo had er toch een te koop staan? Staat niet meer in zijn sig, maar misschien wel op Gitaarmarkt. Prijs iets van 700 euro dacht ik.

stratie
22 april 2009, 14:15
ehhh: Orpheo had hem voor E400,- te koop staan, best een verschil he;)

(maar die had toen een headcrack gehad geloof ik):soinnocent:

RobertoL
22 april 2009, 14:22
ehhh: Orpheo had hem voor E400,- te koop staan, best een verschil he;)

(maar die had toen een headcrack gehad geloof ik):soinnocent:
Was even een foutje omdat hij nog meer gitaren te koop had, ook eentje van 700 euro.

sjaak1990
22 april 2009, 14:24
ehhh: Orpheo had hem voor E400,- te koop staan, best een verschil he;)

(maar die had toen een headcrack gehad geloof ik):soinnocent:

Toen nog niet toch, en ik dacht dat het 450 was, leek me voor mij ook wel een leuke gitaar.

stratie
22 april 2009, 14:42
Nee, hij had al een headcrack gehad, toen had die hem in de verkoop gezet, liet die er iets opvallen en die brak zn hals! weer op de zelfde oude plek. Dus toen heeft Orph hem totall loss verklaart ;)

sjaak1990
22 april 2009, 14:48
Ok dat kan ook :)
Dan was hij daardoor dus ook minder waard.

Kahuna
24 april 2009, 09:14
Oke, thanx voor alle reacties. Dus rond de 600 euro lijkt wel redelijk.

Verder zit er op de body nog wat verschil in glans. tussen de elementen glimt ie meer en de rest is iets doffer. Bestaat er iets van een polish of iets dergelijks waarmee het er weer gelijkmatiger uit kan komen te zien?

Nicks
24 april 2009, 09:25
Oke, thanx voor alle reacties. Dus rond de 600 euro lijkt wel redelijk.

Verder zit er op de body nog wat verschil in glans. tussen de elementen glimt ie meer en de rest is iets doffer. Bestaat er iets van een polish of iets dergelijks waarmee het er weer gelijkmatiger uit kan komen te zien?

gewoon even een bezoekje aan de plaatselijke muziekwinkel doen, die hebben altijd wel dat soort onderhoudsspullen. Je kan ook een gewone polish gebruiken maar ik weet niet zo snel welke.